Στρατηγικό σχέδιο για την αξιοποίηση της τεχνητής νοημοσύνης παρουσίασε ο διοικητής της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ), Γιώργος Πιτσιλής, στο ετήσιο συνέδριο της Grant Thornton «Future Unfold, The Annual Technology Forum», που διεξήχθη στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών.
Όπως μεταδίδει το ΑΠΕ, ο κ. Πιτσιλής τόνισε ότι «η τεχνητή νοημοσύνη είναι ήδη εδώ και αποτελεί πρόκληση, ευκαιρία και καταλύτη στο συνολικό μετασχηματισμό της ΑΑΔΕ», προσθέτοντας ότι ο στόχος είναι η δημιουργία ενός οργανισμού data-driven που παρέχει πιο δίκαιη, αποτελεσματική και ανθρωποκεντρική φορολογική διοίκηση, με εξατομικευμένες υπηρεσίες για πολίτες και επιχειρήσεις .
«Η τεχνολογία αποτελεί τον βασικό σύμμαχο και κατεξοχήν μοχλό μετάβασης προς την επόμενη μέρα», ανέφερε ο διοικητής, τονίζοντας τη σημασία της καινοτομίας και της ανάπτυξης μέσα από ψηφιακά εργαλεία.
Γιώργος Πιτσιλής: AI σε δράση – Άμεση ανίχνευση της φοροδιαφυγής
Σύμφωνα με το ΑΠΕ, ο κ. Πιτσιλής επισήμανε ότι η ΑΑΔΕ αναπτύσσει εργαλεία τεχνητής νοημοσύνης για τον εντοπισμό σύνθετων μορφών απάτης σε πραγματικό χρόνο, τη στοχευμένη κατανομή των ελεγκτικών πόρων και την πρόβλεψη παραβατικών συμπεριφορών πριν αυτές εκδηλωθούν.
Παράλληλα, η τεχνητή νοημοσύνη ενισχύει τη βελτίωση της εξυπηρέτησης: «Μπορεί να μας βοηθήσει στην απλοποίηση, τυποποίηση και αυτοματοποίηση πολύπλοκων διαδικασιών», πρόσθεσε ο διοικητής
Νέο myAADE: Ενσωμάτωση AI και ανάλυσης δεδομένων
Το νέο myAADE βρίσκεται ήδη σε φάση ανάπτυξης, ενσωματώνοντας εργαλεία τεχνητής νοημοσύνης και ανάλυσης δεδομένων σε όλες τις λειτουργίες, είπε ο κ. Πιτσιλής στο συνέδριο.
Ο διοικητής τόνισε τον ρόλο των υφιστάμενων ψηφιακών εργαλείων: η πλατφόρμα myDATA, η εφαρμογή Τιμολογίων, το myDATA App, η διασύνδεση ταμειακών συστημάτων με POS και το ψηφιακό δελτίο αποστολής διασφαλίζουν διαφάνεια και ισονομία στις συναλλαγές.
«Από το κέντρο επιχειρήσεων συντονίζουμε σε πραγματικό χρόνο τους ελέγχους στο πεδίο, ενώ η εξυπηρέτηση των φορολογουμένων μετασχηματίζεται», σημείωσε ο κ. Πιτσιλής.
Γραμμή 1521 και AI chatbot: Προσωποποιημένη εξυπηρέτηση
Η ΑΑΔΕ έχει ήδη θέσει σε λειτουργία τη γραμμή 1521, μια ενιαία πύλη ψηφιακής και τηλεφωνικής εξυπηρέτησης, η οποία συγκεντρώνει όλες τις υπηρεσίες υποστήριξης. Ο κ. Πιτσιλής εξήγησε ότι αποτελεί τον πυρήνα του πανκαναλικού συστήματος εξυπηρέτησης, το οποίο θα ενισχυθεί από νέο chatbot.
Το chatbot θα χρησιμοποιεί μεγάλα γνωστικά μοντέλα (LLMs) για προσωποποιημένη καθοδήγηση, απελευθερώνοντας τα στελέχη της ΑΑΔΕ από χρονοβόρες διαδικασίες και επικεντρώνοντάς τα στην εξυπηρέτηση και την εμπειρία των πολιτών.
Τεχνολογία με σεβασμό στον άνθρωπο και στην ασφάλεια δεδομένων
Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στην ενσωμάτωση της τεχνολογίας στην επιχειρησιακή δράση και την οργανωτική κουλτούρα. «Η τεχνητή νοημοσύνη είναι πανίσχυρο εργαλείο, αλλά αποδίδει μόνο όταν εφαρμόζεται με ασφάλεια, διαφάνεια και ανθρώπινη υποστήριξη», τόνισε ο διοικητής της ΑΑΔΕ.
Αξίζει να σημειωθεί ότι ο κ. Πιτσιλής εμφανίστηκε στο συνέδριο της Grant Thornton με τη μορφή ολογράμματος, καθώς βρισκόταν ταυτόχρονα χιλιάδες χιλιόμετρα μακριά, εκπροσωπώντας την Ελλάδα στο Παγκόσμιο Συνέδριο του ΟΟΣΑ για τη διαφάνεια και την ανταλλαγή φορολογικών πληροφοριών
































