Τα κοσμηματοπωλεία στην Κίνα έχουν πληγεί από την ραγδαία άνοδο της τιμής του χρυσού και τη μείωση της φορολογικής έκπτωσης, καθώς οι υψηλές τιμές έχουν αποτρέψει τους αγοραστές και οδήγησαν στο κλείσιμο εκατοντάδων καταστημάτων σε μία από τις μεγαλύτερες καταναλωτικές αγορές του πολύτιμου μετάλλου στον κόσμο.
Οι μεγάλες αλυσίδες λιανικής πώλησης έχουν μειώσει την παρουσία τους στην ηπειρωτική Κίνα φέτος, ενώ αρκετοί μικροί πωλητές δήλωσαν στους Financial Times ότι η άνοδος των τιμών και η αυξανόμενη φορολογική επιβάρυνση έχουν πλήξει τις πωλήσεις.
Η άνοδος των τιμών και η αυξανόμενη φορολογική επιβάρυνση έχουν πλήξει τις πωλήσεις
Η τιμή του χρυσού έχει αυξηθεί κατά 50% φέτος, ξεπερνώντας τα 4.000 δολάρια ανά ουγγιά, καθώς οι επενδυτές στρέφονται προς αυτό το περιουσιακό στοιχείο ως αντιστάθμισμα της γεωπολιτικής αβεβαιότητας, των αυξανόμενων επιπέδων του παγκόσμιου δημόσιου χρέους και των ανησυχιών για την πτώση του δολαρίου.
Στην Κίνα, όπου τα χρυσά κοσμήματα αγοράζονται παραδοσιακά ως γαμήλιο δώρο ή ως αποθεματικό αξίας, οι υψηλές τιμές του εμπορεύματος έχουν έρθει σε αντίθεση με την αδύναμη καταναλωτική εμπιστοσύνη εν μέσω της επιβράδυνσης της οικονομικής ανάπτυξης.
Αύξηση φόρων για αγορά κοσμημάτων στην Κίνα
Οι λιανοπωλητές προσαρμόζονται επίσης στους νέους κανόνες που εισήχθησαν αυτό το μήνα, οι οποίοι αυξάνουν τους φόρους στις αγορές χρυσών κοσμημάτων, καταργώντας μια μακροχρόνια έκπτωση. Η υψηλότερη φορολογική επιβάρυνση έχει ωθήσει τους πωλητές να αυξήσουν περαιτέρω τις τιμές, ανέφεραν.
«Αυτή η βιομηχανία βρίσκεται σε αρκετά δύσκολη θέση αυτή τη στιγμή, ειδικά μετά την αύξηση των φόρων», δήλωσε η Fifi Zheng, η οποία βοηθά στη διαχείριση της Aiyisheng, της οικογενειακής επιχείρησης με έδρα την περιοχή Σουμπέι της Σενζέν, όπου πραγματοποιείται το εμπόριο χρυσού. «Πολλοί Κινέζοι καταναλωτές δεν αγοράζουν, οπότε είναι αρκετά δύσκολο να αποδεχτούμε [τον φόρο], παρόλο που προσθέτει μόνο μερικές δεκάδες ρενμίνμπι ανά γραμμάριο».
Ενώ οι αγορές χρυσού για γάμους παρέμειναν σταθερές, οι καθημερινές αγορές «μειώθηκαν κατά 40 έως 50%» από την εισαγωγή των νέων κανόνων, πρόσθεσε.
Η Chow Tai Fook, η μεγαλύτερη αλυσίδα καταστημάτων κοσμημάτων στην Κίνα με βάση τις πωλήσεις, έχει κλείσει περίπου 1.000 καταστήματα στην ηπειρωτική χώρα φέτος, μια μείωση της τάξης του 15%. Την Τρίτη, η εταιρεία ανακοίνωσε καθαρά κέρδη 2,5 δισ. HK$ (320 εκατ. US$) για το εξάμηνο που έληξε στα τέλη Σεπτεμβρίου, αμετάβλητα σε σχέση με το προηγούμενο έτος, με έσοδα 39 δισ. HK$, τα χαμηλότερα των τελευταίων πέντε ετών.

Ο διευθύνων σύμβουλος της Chow Tai Fook, Kent Wong, δήλωσε σε παρουσίαση των αποτελεσμάτων ότι η εταιρεία έκλεισε καταστήματα με χαμηλή απόδοση στο πλαίσιο της μετατόπισης από πόλεις χαμηλότερου επιπέδου προς πιο εύπορες πόλεις, οι οποίες βίωναν «καλύτερη ανάκαμψη της καταναλωτικής ζήτησης».
Κατά τη διάρκεια του τελευταίου έτους, ο ανταγωνιστής Lukfook έκλεισε περισσότερα από 200 καταστήματα στην ηπειρωτική Κίνα, μειώνοντας τον συνολικό αριθμό των καταστημάτων του από την αρχή του έτους κατά 7%. Η εταιρεία ανακοίνωσε την Πέμπτη ότι τα έσοδα του εξαμήνου έως το τέλος Σεπτεμβρίου αυξήθηκαν κατά 26% σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του προηγούμενου έτους, φτάνοντας τα 6,8 δισ. δολάρια Χονγκ Κονγκ, ενώ τα καθαρά κέρδη αυξήθηκαν κατά 42,5% στα 619 εκατ. δολάρια Χονγκ Κονγκ.
Η Lukfook δήλωσε: «Παρά τις υψηλές τιμές του χρυσού, η λιανική πώληση στην ηπειρωτική αγορά παρουσίασε συνεχή βελτίωση». Πρόσθεσε ότι εξακολουθεί να αξιολογεί τις επιπτώσεις της αλλαγής της φορολογικής πολιτικής.
Ο Carlton Lai, αναλυτής της Daiwa Capital Markets, δήλωσε ότι το κλείσιμο των καταστημάτων ακολούθησε μια περίοδο υπερβολικής επέκτασης κατά τη διάρκεια της πανδημίας Covid-19, όταν οι δαπάνες ήταν πιο ισχυρές.
«Καθώς η κατανάλωση επιβραδύνθηκε, η παραγωγικότητα αυτών των καταστημάτων μειώθηκε σημαντικά», είπε, προσθέτοντας ότι το πρόβλημα επιδεινώθηκε από τον αυξανόμενο ανταγωνισμό από νεότερες μάρκες και την άνοδο των τιμών του χρυσού.
Στην Σουμπέι — όπου χιλιάδες καταστήματα στριμωγμένα σε πολυώροφα εμπορικά κέντρα διεκπεραιώνουν συναλλαγές που αντιστοιχούν στο 70% των ετήσιων παραδόσεων του μετάλλου από το Χρηματιστήριο Χρυσού της Σαγκάης, σύμφωνα με τα κρατικά μέσα ενημέρωσης — οι πωλητές ήταν δυσαρεστημένοι. Πολλοί παραπονέθηκαν ότι ο νέος φόρος ήρθε σε λάθος στιγμή.

Ενώ οι πωλητές κοσμημάτων αντιμετωπίζουν δυσκολίες, η ζήτηση για επενδυτικά προϊόντα σε χρυσό έχει αυξηθεί, καθώς οι έμποροι λιανικής αναζητούν τρόπους να αποκτήσουν έκθεση στο μέταλλο. Οι νέοι φορολογικοί κανόνες δεν ισχύουν για τα επενδυτικά προϊόντα.
Σύμφωνα με την China Gold Association, τα αποθέματα των εγχώριων χρηματιστηριακών αμοιβαίων κεφαλαίων σε χρυσό αυξήθηκαν κατά 164% σε 194 τόνους κατά τα τρία πρώτα τρίμηνα του τρέχοντος έτους.
«Ο πανικός που προκάλεσε αυτή η φορολογική πολιτική στους ανθρώπους του κλάδου δεν έχει ακόμη υποχωρήσει», δήλωσε ο Li Zhaofen, λιανοπωλητής και χονδρέμπορος της Shuibei. «Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι ο χρυσός ήταν αφορολόγητος τα τελευταία 20 χρόνια… η μελλοντική κατεύθυνση παραμένει ασαφής».













![Ψηφιακά στοιχεία διακίνησης αποθεμάτων [17ο Μέρος]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/11/Tax-ID-Minors.jpg)






















