Σε μια χρονιά που η μόδα πλήττεται από γεωπολιτικές αναταράξεις και αλλαγές στην παγκόσμια εφοδιαστική αλυσίδα, η Levi’s φαίνεται να βρίσκει τον δρόμο της μέσα από την απλοποίηση. Η Michelle Gass, CEO της εταιρείας από τον Ιανουάριο του 2024, αναδεικνύει πώς η εστίαση στη λιανική προς τον καταναλωτή και η στρατηγική μείωσης της πολυπλοκότητας έχουν ενισχύσει την ανθεκτικότητα του ιστορικού brand.
Όπως αναφέρει στη συνέντευξη που έδωσε στο Business of Fashion (BoF), η στρατηγική αυτή φέρνει αποτελέσματα ακόμα και σε ένα περιβάλλον γεμάτο αβεβαιότητα.
Νέα στρατηγική, νέες προκλήσεις για την Levi’s
Η Levi’s ξεκίνησε το 2025 με θετικά σημάδια: αύξηση του μικτού περιθωρίου κέρδους και ενίσχυση της απευθείας πώλησης στον καταναλωτή (DTC).
Η καμπάνια με τη Beyoncé και η αναφορά του brand στο άλμπουμ της «Cowboy Carter» προσέφεραν πρόσθετη λάμψη. Ωστόσο, οι υψηλοί δασμοί που επιβλήθηκαν στις ΗΠΑ έφεραν αναστάτωση στον κλάδο, αναγκάζοντας πολλές εταιρείες να επανεξετάσουν τις αλυσίδες εφοδιασμού τους.
Η Gass αναφέρει στο BoF ότι η Levi’s κατάφερε να ανταπεξέλθει χάρη σε μια διπλή στρατηγική: άμεσες κινήσεις μετριασμού, όπως πρόωρη προμήθεια εορταστικού αποθέματος και μείωση αργοκίνητων SKU, αλλά και μακροπρόθεσμες αλλαγές, όπως η απλοποίηση της διαδικασίας σχεδίασης και η διαφοροποίηση της εφοδιαστικής αλυσίδας.
Απόδοση και προοπτικές
Τα αποτελέσματα της στρατηγικής έγιναν εμφανή τον Οκτώβριο του 2025, με αύξηση 7% στις τριμηνιαίες πωλήσεις και κέρδη πάνω από τις εκτιμήσεις, παρά τις προειδοποιήσεις για τον αντίκτυπο των δασμών στο τέταρτο τρίμηνο. Η εταιρεία αναθεώρησε ανοδικά τις προβλέψεις εσόδων για το σύνολο της χρονιάς, ενισχύοντας τη θέση της στην αγορά.
Η Gass τονίζει ότι η πολυπλοκότητα δεν αφορά μόνο την οικονομία, αλλά και τις τεχνολογικές διαταραχές, τη χρήση της τεχνητής νοημοσύνης και τις μεταβαλλόμενες προτιμήσεις των καταναλωτών. «Λειτουργούμε σε ένα σύνθετο περιβάλλον, αλλά εμείς οι ίδιοι γινόμαστε λιγότερο πολύπλοκοι», λέει.
Διαφοροποίηση και προσαρμογή
Η στρατηγική της Levi’s περιλαμβάνει επίσης στοχευμένες αυξήσεις τιμών, μείωση των προσφορών και προώθηση προϊόντων με καινοτομία, ώστε να διατηρηθεί η κερδοφορία και η εικόνα του brand. Η εταιρεία περιορίζει τα λιγότερο δημοφιλή στυλ και προσαρμόζει την ποικιλία της ανάλογα με τις αγορές, φτάνοντας πλέον σε κοινά προϊόντα σε 40% των καταστημάτων παγκοσμίως, σε σύγκριση με λιγότερο από 10% πριν από μερικά χρόνια.
Η εστίαση σε μια καθαρότερη γκάμα επιτρέπει καλύτερη συνεργασία με προμηθευτές, πιο αποτελεσματική διαχείριση αποθεμάτων και πιο στοχευμένες καμπάνιες μάρκετινγκ. «Η επιτυχία μας βασίζεται στις σχέσεις με προμηθευτές και καταναλωτές», προσθέτει η Gass, αναδεικνύοντας τη σημασία της συνεργασίας και της ευελιξίας στην εφοδιαστική αλυσίδα.
Παγκόσμιες αγορές και προοπτικές
Οι διεθνείς αγορές οδηγούν πλέον την ανάπτυξη της Levi’s, με την Ασία και ιδιαίτερα την Ινδία να εμφανίζονται ως βασικές ευκαιρίες.
Η νεανική αγορά και η αυξανόμενη μεσαία τάξη υποστηρίζουν τη στρατηγική επέκτασης της εταιρείας.
Η τεχνητή νοημοσύνη αποτελεί επίσης στρατηγικό εργαλείο, με εφαρμογές στη διαχείριση αποθεμάτων, στη σχεδίαση και στους χρηματοοικονομικούς σχεδιασμούς. Η Gass βλέπει τη χρήση της AI ως μέσο μείωσης του χρόνου ανάπτυξης προϊόντων και δημιουργίας νέων ιδεών.
Η Levi’s υπό τη Michelle Gass προχωρά με μια ξεκάθαρη φιλοσοφία: απλοποίηση, κερδοφορία και προσαρμογή στις παγκόσμιες προκλήσεις.
Σε μια χρονιά που οι δασμοί, η τεχνολογία και η αβεβαιότητα δοκιμάζουν τη μόδα, η εταιρεία δείχνει ότι η στρατηγική μείωσης πολυπλοκότητας μπορεί να μετατραπεί σε σημαντικό ανταγωνιστικό πλεονέκτημα.
Όπως αναφέρει το BoF, η επιτυχία θα κριθεί από την ικανότητα των brands να παραμένουν σχετικοί και ανθεκτικοί σε έναν ολοένα πιο σύνθετο κόσμο.



































