Οι ελληνικές ναυτιλιακές εταιρείες διαχειρίζονται σχεδόν τα δύο τρίτα της συνολικής ναυτιλιακής χωρητικότητας της ΕΕ, λειτουργούν στόλο άνω των 5.000 πλοίων και παράγουν ετήσια έσοδα ύψους €40–50 δισ., τόνισε ο κ. Γιώργος Δ. Τσόπελας, πρόεδρος της McKinsey & Company Ελλάδας και Κύπρου, παρουσιάζοντας στο πλαίσιο του 27ου Ετήσιου Capital Link Invest in Greece Forum, και του θέματος «Η ελληνική ναυτιλία ως οδηγός των επενδύσεων στην Ελλάδα», τα ευρήματα μιας εμβληματικής μελέτης που εκπονήθηκε σε συνεργασία με την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών και περισσότερους από 40 κορυφαίους πλοιοκτήτες – της πρώτης ολιστικής αξιολόγησης της οικονομικής, επενδυτικής και κοινωνικής επίδρασης της ελληνικής ναυτιλίας.
Ο κλάδος αντιστοιχεί στο 10% της ιδιωτικής μισθοδοσίας και στο 6% της ιδιωτικής απασχόλησης, προσφέροντας μισθούς που είναι κατά μέσο όρο τρεις φορές υψηλότεροι από τον εθνικό μέσο όρο.
Το ελληνικό παράδοξο με την ναυτιλία
Η μελέτη αναδεικνύει το γνωστό ελληνικό «παράδοξο»: ένα έθνος που αντιπροσωπεύει λιγότερο από το 0,2% του παγκόσμιου ΑΕΠ ελέγχει περίπου το 20% του παγκόσμιου στόλου ποντοπόρων πλοίων, εδραιώνοντας σταθερά τη θέση του στο επίκεντρο του διεθνούς θαλάσσιου εμπορίου.
Ο κλάδος αντιστοιχεί στο 10% της ιδιωτικής μισθοδοσίας και στο 6% της ιδιωτικής απασχόλησης, προσφέροντας μισθούς που είναι κατά μέσο όρο τρεις φορές υψηλότεροι από τον εθνικό μέσο όρο.
Πέρα από τον πυρήνα της ναυτιλίας, ο κλάδος τροφοδοτεί ετήσιες επενδύσεις στην ξηρά ύψους περίπου 1,5 δισ. δολαρίων, δημιουργώντας επιπλέον 14.000 θέσεις εργασίας σε τομείς όπως η κτηματαγορά, ο τουρισμός, η ενέργεια, ο αθλητισμός, τα τραπεζικά και τα μέσα ενημέρωσης.
Πέραν της οικονομικής του επιρροής, ο κλάδος συμβάλλει ετησίως κατά περίπου 400–500 εκατ. δολαρίων σε κοινωνικούς σκοπούς, υπογραμμίζοντας τη συνολικότερη δέσμευσή του προς την ελληνική κοινωνία.
Η έκθεση αναδεικνύει επίσης σημαντικές ευκαιρίες για περαιτέρω ανάπτυξη – την ενίσχυση του ανθρώπινου δυναμικού ναυτικών, την αναβάθμιση των ναυπηγείων και την επιτάχυνση των επενδύσεων στη ναυτιλιακή τεχνολογία.
Συνολικά, αυτές οι πρωτοβουλίες θα μπορούσαν να αποφέρουν επιπλέον 3–4 δισ. δολαρίων σε ετήσια αξία, ενισχύοντας ακόμη περισσότερο την παγκόσμια ηγετική θέση της Ελλάδας στη ναυτιλία.














![Πετρέλαιο θέρμανσης: «Τσίμπησε» η τιμή του – Οι 10 ακριβότεροι νομοί [πίνακας]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/12/08_12_ot_times_therm_EXO.jpg)























