Μέχρι πριν λίγα χρόνια, ένας CEO είχε χρόνο να εφαρμόσει τη στρατηγική του. Σήμερα, ο χρόνος αυτός έχει συμπιεστεί δραματικά. Οι εταιρείες καταναλωτικών προϊόντων κινούνται σε ένα περιβάλλον όπου η ανάπτυξη δεν συγχωρεί καθυστερήσεις, οι αγορές απαιτούν άμεσα αποτελέσματα και οι νεότεροι καταναλωτές αλλάζουν προτιμήσεις πιο γρήγορα απ’ ότι αλλάζουν τα εταιρικά πλάνα.
Το αποτέλεσμα είναι μια πρωτοφανής κινητικότητα στην κορυφή των οργανισμών, με τα διοικητικά συμβούλια να αναζητούν συνεχώς τον «επόμενο» ηγέτη που θα φέρει την πολυπόθητη ανάκαμψη.
Εταιρείες καταναλωτικών προϊόντων: Οι αλλαγές στις διοικήσεις μεγάλων brands
H Kraft Heinz μόλις ανακοίνωσε τον Steve Cahillane ως νέο CEO, εντάσσοντας τον στην τάση που είχαν ήδη ακολουθήσει εταιρείες όπως Coca-Cola, Coty και Lululemon.
Και οι Unilever και Nestlé είχαν επίσης ανακοινώσει αλλαγές στην κορυφή τους φέτος, αναφέρει σε ρεπορτάζ του το Reuters.
Η μάρκα αθλητικών ειδών Puma αντικατέστησε τον Απρίλιο τον Arne Freundt, που είχε διορίσει στα τέλη του 2022. Η εταιρεία δήλωσε ότι υπήρχαν «διαφορετικές απόψεις σχετικά με την εφαρμογή της στρατηγικής». Ή η Diageo όπου η CEO Debra Crew, η οποία δυσκολεύτηκε να κερδίσει τους επενδυτές, αντικαταστάθηκε τον Ιούλιο μετά από διετή θητεία.
«Οι CEO πρέπει να προσαρμόζονται συνεχώς στις μεταβαλλόμενες αγορές», εξηγεί η Kim Pomoell της Heidrick & Struggles. «Τα διοικητικά συμβούλια δείχνουν όλο και λιγότερη υπομονή αν οι στόχοι δεν επιτυγχάνονται αρκετά γρήγορα» λέει στο Reuters.
Οικονομικές προκλήσεις και αβεβαιότητες
Οι αναταράξεις δεν οφείλονται μόνο στις επιδόσεις των CEO. Οι αμερικανικοί δασμοί, οι διαταραχές στις αλυσίδες εφοδιασμού –όπως το περιστατικό στη Διώρυγα του Σουέζ– και η γενικότερη οικονομική αβεβαιότητα έχουν πιέσει τις εταιρείες να επαναξιολογήσουν τις στρατηγικές τους.
Ο δείκτης S&P 500 των καταναλωτικών προϊόντων σημειώνει αύξηση μόλις 3,3% φέτος, πολύ χαμηλότερα από το συνολικό 15,9% του S&P 500. Οι CEO συχνά αντικαθίστανται για να αναζωογονήσουν την ανάπτυξη και να αυξήσουν τις τιμές των μετοχών.
Η πρόκληση των νεότερων καταναλωτών
Οι αλλαγές ηγεσίας συχνά συνδέονται και με την ανάγκη προσέγγισης της νέας γενιάς. Η Lululemon, για παράδειγμα, αντιμετωπίζει ανταγωνισμό από νεότερες μάρκες που προσελκύουν millennials και Gen Z με στιλ, τιμές και προώθηση από influencers.
Σύμφωνα με τον Brian Mulberry της Zacks, οι παραδοσιακοί πελάτες της Lululemon πλέον προσέχουν περισσότερο τις τιμές λόγω αυξανόμενου κόστους ζωής. «Ένα νέο σετ ρούχων μπορεί να κοστίζει όσο τα ψώνια ενός μήνα», σημειώνει.
Γρήγορες προσαρμογές και πιέσεις από το συμβούλιο
Η ανάγκη για άμεση αντίδραση σε αλλαγές στις προτιμήσεις των καταναλωτών έχει φέρει ταχύτερους κύκλους ηγεσίας. Τα ΔΣ απαιτούν αποτελέσματα, επηρεασμένα και από την πίεση των επενδυτών και των social media, όπου η ανυπομονησία και η απαίτηση για άμεσα αποτελέσματα εντείνονται.
Όπως επισημαίνει ο Randall Peterson του London Business School, «Οι stakeholders δεν είναι πια τόσο υπομονετικοί όσο παλιά».
Ο Greg Halter, διευθυντής έρευνας στο Carnegie Investment Counsel, λέει στο Reuters: «Τα social media έχουν δημιουργήσει την κουλτούρα “θέλω τώρα”, και οι εταιρείες ανταποκρίνονται ανάλογα»
Οι CEO των καταναλωτικών εταιρειών βρίσκονται υπό έντονη πίεση. Οι γρήγορες αλλαγές ηγεσίας αντανακλούν όχι μόνο την ανάγκη για ανάπτυξη, αλλά και την προσπάθεια να παραμείνουν οι εταιρείες σχετικές για τη νέα γενιά καταναλωτών, σε έναν κόσμο γεμάτο αβεβαιότητα και αυξημένη διαφάνεια.















![Χρυσές λίρες: Πλησιάζει τα 1.000 ευρώ – Πού πωλούνται στην Ελλάδα [πίνακες]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/07/ot_lires25.png)














