Κάποτε αρκούσε ένα λογότυπο και ένα σύνθημα. Σήμερα, ακόμη και η Nike, ο κολοσσός των αθλητικών ειδών, πρέπει να παλέψει για την προσοχή των καταναλωτών.
Αντιμέτωπη με πιο «φρέσκους» και ευέλικτους ανταγωνιστές, πιέσεις στα περιθώρια κέρδους και ασταθή ζήτηση σε βασικές αγορές, η εταιρεία επιχειρεί μια επιστροφή στις ρίζες της.
Το όπλο της; Μια επιθετική στρατηγική μάρκετινγκ και ανανέωση του προϊόντος, αναφέρει το Reuters.
Το ερώτημα είναι αν αυτό αρκεί για να αλλάξει σύντομα την οικονομική εικόνα.
Nike: Αναμονή με χαμηλές προσδοκίες για τα αποτελέσματα
Η Nike ετοιμάζεται να ανακοινώσει τα οικονομικά της αποτελέσματα δεύτερου τριμήνου, με τις εκτιμήσεις να δείχνουν σαφή υποχώρηση της κερδοφορίας. Τα καθαρά κέρδη αναμένεται να μειωθούν για έκτο συνεχόμενο τρίμηνο, πέφτοντας σε επίπεδα λίγο πάνω από τα 560 εκατ. δολάρια – περισσότερο από 50% χαμηλότερα σε ετήσια βάση. Παράλληλα, τα έσοδα εκτιμάται ότι θα συνεχίσουν την καθοδική πορεία, με μικρή μείωση κοντά στο 1%.
Εκτιμάται ότι τα έσοδα θα συνεχίσουν την καθοδική τους πορεία
Οι πιέσεις αυτές αντικατοπτρίζονται και στα περιθώρια κέρδους, τα οποία φαίνεται να συρρικνώνονται περαιτέρω, καθώς η εταιρεία αναγκάζεται να προσφέρει εκπτώσεις για να μειώσει τα αποθέματα παλαιότερων προϊόντων.
Τα βάρη των δασμών και των αποθεμάτων
Ένας από τους βασικούς «πονοκεφάλους» για τη Nike παραμένουν οι αυξημένοι δασμοί.
Η εταιρεία έχει ήδη αναθεωρήσει προς τα πάνω το συνολικό κόστος τους για τη φετινή χρήση, αγγίζοντας τα 1,5 δισ. δολάρια, λόγω της μεγάλης παραγωγικής της έκθεσης σε χώρες όπως το Βιετνάμ. Σε συνδυασμό με την ανάγκη εκκαθάρισης παλιών συλλογών, τα περιθώρια κέρδους πιέζονται σημαντικά.
Επιστροφή στο μάρκετινγκ και στις «ρίζες» του αθλητισμού
Η διοίκηση, υπό τον CEO Elliott Hill, έχει καταστήσει σαφές ότι η Nike θέλει να ξαναβρεί τον αυθεντικό αθλητικό της χαρακτήρα.
Το τρέξιμο και το ποδόσφαιρο βρίσκονται ξανά στο επίκεντρο, ενώ οι επενδύσεις σε μάρκετινγκ αυξάνονται αισθητά. Η εταιρεία ενισχύει τα τμήματα επικοινωνίας της, ανοίγοντας δεκάδες νέες θέσεις εργασίας, και προγραμματίζει δαπάνες που αναμένεται να ξεπεράσουν τα 5 δισ. δολάρια το 2026.
Αναλυτές εκτιμούν ότι αυτή η στροφή δείχνει μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση για τα προϊόντα, αλλά και παραδοχή ότι χωρίς ισχυρή προώθηση δεν μπορεί να ανακτηθεί το χαμένο έδαφος.
Προϊόντα, καινοτομία και σκληρός ανταγωνισμός
Τα τελευταία χρόνια, η Nike έχει κατηγορηθεί ότι βασίστηκε υπερβολικά στο ίδιο της το brand, χωρίς αρκετές πραγματικά νέες ιδέες. Πλέον, επενδύει ξανά σε τεχνολογικά αναβαθμισμένα μοντέλα για δρομείς, όπως οι νέες εκδόσεις των Pegasus και Vomero, ενώ περιορίζει την παραγωγή πιο «κορεσμένων» σειρών, όπως το Air Force 1.
Ιδιαίτερη πρόκληση παραμένει η Κίνα, που αντιπροσωπεύει περίπου το 15% των πωλήσεων. Εκεί, η Nike αντιμετωπίζει σκληρό ανταγωνισμό από ισχυρά εγχώρια brands, σε μια αγορά με περιορισμένα κανάλια διανομής.
Πολιτισμικό αποτύπωμα και νέες συνεργασίες
Παρά τις δυσκολίες, η Nike βλέπει μπροστά της ευκαιρίες.
Η επερχόμενη ποδοσφαιρική διοργάνωση παγκόσμιας εμβέλειας, οι συνεργασίες με brands όπως το SKIMS της Kim Kardashian και η έμφαση στη βιωσιμότητα μέσω ανακυκλωμένων υλικών, ενισχύουν τη σύνδεση με τις σύγχρονες αξίες των καταναλωτών.
Η μεγάλη διαφημιστική αντεπίθεση έχει ξεκινήσει. Το αν θα μεταφραστεί σύντομα σε ουσιαστική οικονομική ανάκαμψη, μένει να αποδειχθεί.




























![Ελβετικό φράγκο: Κατατέθηκε η τροπολογία – Τα κριτήρια [πίνακες]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/09/ot_elvetiko_fragko2.jpg)

![Βουλή: Τα ΕΛΤΑ στην Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας [Live]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/10/ELTA3.jpg)



