Καταναλωτές: Ξοδεύουν λιγότερα, ανησυχούν περισσότερο [γραφήματα]

Τέσσερις στους δέκα καταναλωτές στρέφονται σε οικονομικότερες επιλογές και σχεδόν ένας στους τέσσερις δεν μπορεί να καλύψει μια έκτακτη δαπάνη ύψους 500 ευρώ

Καταναλωτές: Ξοδεύουν λιγότερα, ανησυχούν περισσότερο [γραφήματα]

Το αυξημένο κόστος ζωής αλλά και τα προσωπικά οικονομικά παραμένουν με διαφορά οι κυρίαρχες ανησυχίες για τους Έλληνες καταναλωτές και μάλιστα είναι διάχυτες σε όλες τις δημογραφικές διαστρωματώσεις του πληθυσμού. Είναι, δε, χαρακτηριστικό ότι οι δύο αυτές ανησυχίες εκδηλώνονται με μεγαλύτερη ένταση στη Ελλάδα σε σύγκριση με άλλες χώρες της Ευρώπης.

Παράλληλα, πάνω από τους μισούς καταναλωτές εξακολουθούν να ξοδεύουν λιγότερα χρήματα σε προϊόντα και είδη που δεν είναι πρώτης ανάγκης, όπως μόδα καλλυντικά και είδη σπιτιού, υποδηλώνοντας μία εμπεδωμένη πλέον λιτότητα, ενώ είναι εντυπωσιακό το γεγονός πως το 23% δεν μπορεί να καλύψει μια απρόσμενη δαπάνη ύψους 500 ευρώ, χωρίς δανεισμό ή βοήθεια από τρίτους.

Το αυξημένο κόστος ζωής

Ειδικότερα, σύμφωνα με την έρευνα της EY, «Consumer Index 2025, το ποσοστό όσων ανησυχούν πάρα πολύ για το αυξημένο κόστος ζωής, αν και έχει υποχωρήσει σε σχέση με πέρυσι, διαμορφώνεται στο 64%.

Τα προσωπικά οικονομικά ανησυχούν περισσότερο τις γυναίκες σε σχέση με τους ανδρες

Η ανησυχία για τα προσωπικά οικονομικά παραμένει στη δεύτερη θέση και προβληματίζει περισσότερο τις γυναίκες (63%) σε σχέση με τους άνδρες (49%).

Αναφέρεται, δε, ότι παρότι το αυξημένο κόστος ζωής φαίνεται να πιέζει και τους καταναλωτές σε Ιταλία (58%) και Ισπανία (59%), η ανησυχία για τα προσωπικά οικονομικά καταγράφεται σημαντικά χαμηλότερη, σε σχέση με την ανησυχία του Έλληνα καταναλωτή.

Η ανησυχία για υγεία και εργασία

Μετά τους προβληματισμούς για τα οικονομικά ζητήματα, οι ανησυχίες εστιάζονται στη σωματική (40%) και ψυχική υγεία (41%), με τις γυναίκες και τους καταναλωτές ηλικίας 30-49 ετών να είναι σημαντικά πιο ανήσυχοι.

Σημαντική πηγή ανησυχίας αποτελεί και η εργασία σε ποσοστό 35% έναντι 18% στην Ευρώπη

Η έρευνα σημειώνει, δε, ότι η ανησυχία για την υγεία, είτε σωματική, είτε ψυχική, παραμένει σταθερή τα τελευταία τρία χρόνια, υποδηλώνοντας ότι η οικονομική και ψυχολογική εξάντληση εξακολουθεί να επηρεάζει αρνητικά την ποιότητα ζωής.

Εξίσου σημαντική πηγή ανησυχίας που επηρεάζει την καθημερινότητα των καταναλωτών αποτελεί και η δουλειά σε ποσοστό 35%, έναντι 27% παγκοσμίως και 18% στην Ευρώπη. Και αυτή η παράμετρος, ωστόσο, ανησυχεί πολύ πιο έντονα τις γυναίκες, τούς ηλικίας 40-49 ετών, αλλά και τους κατοίκους εκτός Αττικής.

Στροφή σε οικονομικότερες επιλογές

Στο περιβάλλον αυτό, οι ερωτώμενοι στο πλαίσιο της έρευνας δηλώνουν και φέτος – σε υψηλά ποσοστά, αλλά μειωμένα σε σχέση με τις προη-
γούμενες χρονιές – ότι θα περιορίσουν τις δαπάνες τους στα περισσότερα είδη κατά το επόμενο τετράμηνο, ιδιαίτερα σε προϊόντα μη βασικής κατανάλωσης, όπως προϊόντα πολυτελείας ή διαρκή αγαθά και δαπάνες αναψυχής.

Tο 51% δυσκολεύονται στις αγορές τους λόγω του αυξημένου κόστους και το 43% αγοράζουν μόνον τα απαραίτητα

Εξάλλου, το 51% δυσκολεύονται στις αγορές τους λόγω του αυξημένου κόστους και το 43% αγοράζουν μόνον τα απαραίτητα. Συγχρόνως, το 23% δεν μπορεί να καλύψει μία απρόσμενη δαπάνη, χωρίς από βοήθεια από τρίτους ή δανεισμό. Αντιδρώντας, δε, στις υψηλότερες τιμές, τέσσερις στους δέκα καταναλωτές κατά μέσο όρο σε όλες τις προϊόντικές κατηγορίες, στρέφονται σε οικονομικότερες επιλογές.

Ανταγωνισμός σε δύσκολους καιρούς

Η «Future Consumer Index», αν και διαπιστώνει ενδείξεις αποσυμπίεσης έναντι της περσινής, αναφέρει ότι για να ανταγωνιστούν αποτελεσματικά οι επιχειρήσεις θα πρέπει να αναλύσουν τις τιμές τους σε σχέση με τον ανταγωνισμό και να εξετάσουν και να βελτιώνουν διαρκώς τη δομή κόστους τους.

Οι επιχειρήσεις σήμερα οφείλουν να κατανοήσουν τον βαθμό της οικονομικής ευαισθησίας του καταναλωτή

Οι επιχειρήσεις σήμερα οφείλουν να κατανοήσουν τον βαθμό της οικονομικής ευαισθησίας του καταναλωτή, το εύρος που κυμαίνεται η τιμή που είναι διατεθειμένος να πληρώσει,με βάση τα δικά του διαθέσιμα, καθώς και τις διαστάσεις που ορίζουν την «καλή» και την «κακή» ποιότητα.

Να διαχειριστούν την ανάγκη του καταναλωτή για καλύτερη τιμή, διαμορφώνοντας πολλαπλά επίπεδα στη σχέση τιμής-αξίας, ώστε να μπορούν να απευθύνονται σε διαφορετικές τυπολογίες καταναλωτών σε κάθε προϊοντική κατηγορία, αναφέρεται χαρακτηριστικά.

OT Originals
Περισσότερα από Economy

ot.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθυντής Σύνταξης: Χρήστος Κολώνας

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΟΝΕ DIGITAL SERVICES MONOΠΡΟΣΩΠΗ ΑΕ

Μέτοχος: ALTER EGO MEDIA A.E.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 801010853, ΔΟΥ: ΚΕΦΟΔΕ ΑΤΤΙΚΗΣ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: ot@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

Μέλος

ened
ΜΗΤ

Aριθμός Πιστοποίησης
Μ.Η.Τ.232433

Απόρρητο