Πρόστιμο άνω των 255 εκατομμυρίων ευρώ επέβαλε η αρχή ανταγωνισμού της Ιταλίας στη Ryanair DAC και στη μητρική της εταιρεία Ryanair Holdings για κατάχρηση δεσπόζουσας θέσης στην αγορά με σκοπό την παρεμπόδιση των ταξιδιωτικών πρακτορείων.
Το πρόστιμο επιβλήθηκε μετά από έρευνα που διαπίστωσε ότι η Ryanair εφάρμοσε καταχρηστική στρατηγική κατά των διαδικτυακών και παραδοσιακών ταξιδιωτικών πρακτορείων από τον Απρίλιο του 2023 έως τουλάχιστον τον Απρίλιο του 2025.
Σύμφωνα με την ιταλική ρυθμιστική αρχή, η Ryanair κατέχει δεσπόζουσα θέση στην αγορά των τακτικών αεροπορικών μεταφορών επιβατών από και προς την Ιταλία, με 38%-40% των επιβατών που μεταφέρονται σε όλες τις διαδρομές. Η θέση αυτή έδωσε στην αεροπορική εταιρεία σημαντική ισχύ στην αγορά, επιτρέποντάς της να ενεργεί σε μεγάλο βαθμό ανεξάρτητα από τους ανταγωνιστές και τους καταναλωτές.
Τι έδειξε η έρευνα
Η έρευνα αποκάλυψε ότι η Ryanair άρχισε να διερευνά τρόπους για να παρεμποδίσει τα ταξιδιωτικά γραφεία στα τέλη του 2022, πριν εφαρμόσει μια σειρά μέτρων που άρχισαν να ισχύουν στα μέσα Απριλίου 2023. Τα μέτρα αυτά εντάθηκαν με την πάροδο του χρόνου και περιλάμβαναν διαδικασίες αναγνώρισης προσώπου για τους χρήστες που αγόραζαν εισιτήρια μέσω ταξιδιωτικών γραφείων, μπλοκάρισμα προσπαθειών κράτησης και μαζική διαγραφή λογαριασμών που συνδέονταν με κρατήσεις σε διαδικτυακά ταξιδιωτικά γραφεία (OTA).
Στις αρχές του 2024, η Ryanair επέβαλε συμφωνίες συνεργασίας σε OTA και λογαριασμούς Travel Agent Direct σε παραδοσιακά πρακτορεία με όρους που τους απαγόρευαν να προσφέρουν πτήσεις της Ryanair σε συνδυασμό με άλλες υπηρεσίες. Η αεροπορική εταιρεία ξεκίνησε επίσης αυτό που ο ρυθμιστής χαρακτήρισε ως «επιθετική επικοινωνιακή εκστρατεία» εναντίον των OTA που δεν είχαν υπογράψει τη συμφωνία, αποκαλώντας τα «πειρατικά OTA».
Τον Απρίλιο του 2025, η Ryanair έθεσε στη διάθεση των OTA την πλήρη λύση iFrame λευκής ετικέτας, επιτρέποντας την ενσωμάτωση εφαρμογών πληροφορικής που θα μπορούσαν να αποκαταστήσουν τον αποτελεσματικό ανταγωνισμό στην αγορά τουριστικών υπηρεσιών.
Η Αρχή κατέληξε στο συμπέρασμα ότι η συμπεριφορά της Ryanair εμπόδιζε τις πωλήσεις των ταξιδιωτικών πρακτορείων και επηρέαζε την ικανότητα των OTA να προσελκύουν διαδικτυακή κίνηση, εμποδίζοντας τελικά τα πρακτορεία να αγοράζουν πτήσεις της Ryanair σε συνδυασμό με πτήσεις που εκτελούσαν άλλοι αερομεταφορείς ή πρόσθετες τουριστικές υπηρεσίες. Αυτό αποδυνάμωσε τον ανταγωνισμό και μείωσε την ποιότητα και το εύρος των τουριστικών υπηρεσιών που διατίθενται στους καταναλωτές.


![Ψηφιακά στοιχεία διακίνησης αποθεμάτων [19ο Μέρος]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/09/tax-468440_1280.jpg)


































![Επίδομα θέρμανσης: Πόσα χρήματα μπήκαν στους λογαριασμούς [παραδείγματα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/12/photo_2025-12-23_11-07-22.jpg)
