Σε αυτόματη μετάταξη αγροτών από το ειδικό στο κανονικό καθεστώς ΦΠΑ θα προχωρά η ΑΑΔΕ, όταν διαπιστώνεται ότι δεν πληρούν πλέον τις προϋποθέσεις παραμονής στο ειδικό καθεστώς και οι ίδιοι δεν έχουν υποβάλει εμπρόθεσμα τη σχετική δήλωση.
Αυτό προβλέπει το άρθρο 296 του υπό διαβούλευση νομοσχεδίου του υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, το οποίο τροποποιεί το άρθρο 11 του Κώδικα Φορολογικής Διαδικασίας και αφορά τις περιπτώσεις αγροτών που, ενώ υποχρεούνται να μεταταχθούν στο κανονικό καθεστώς ΦΠΑ, δεν προχωρούν στη σχετική διαδικασία μέσα στην προβλεπόμενη προθεσμία.
Αλλαγές για τους αγρότες που παραμένουν στο ειδικό καθεστώς ΦΠΑ ενώ έχουν πλέον πάψει να πληρούν τις προϋποθέσεις ένταξης σε αυτό
Τι αλλάζει
Ειδικότερα, σύμφωνα με τη νέα ρύθμιση, εφόσον ένας αγρότης του ειδικού καθεστώτος ΦΠΑ δεν πληροί τις απαιτούμενες προϋποθέσεις και δεν προχωρά σε μετάταξη στο κανονικό καθεστώς εντός της προβλεπόμενης προθεσμίας, τότε «η Φορολογική Διοίκηση προβαίνει οίκοθεν στη μετάταξή του στο κανονικό καθεστώς την αμέσως επόμενη ημέρα της καταληκτικής προθεσμίας εμπρόθεσμης μετάταξης, με ημερομηνία ισχύος της μετάταξης την 1η Ιανουαρίου του επόμενου έτους από το έτος που παύουν να πληρούνται οι προϋποθέσεις της παρ. 1 του άρθρου 48 του Κώδικα Φόρου Προστιθέμενης Αξίας».
Όμως κατά την οίκοθεν μετάταξη «μεταβάλλονται το αντικείμενο δραστηριοτήτων, το τηρούμενο λογιστικό σύστημα, το καθεστώς του Φ.Π.Α. στο οποίο υπάγεται ο φορολογούμενος καθώς και ο τόπος άσκησης της επιχειρηματικής δραστηριότητας (έδρα), που στην περίπτωση αυτή θεωρείται η διεύθυνση μόνιμης κατοικίας του φυσικού προσώπου».
Επίσης, οι φορολογούμενοι έχουν τη δυνατότητα υποβολής δήλωσης μεταβολής εργασιών, προκειμένου να καταχωρισθούν στο φορολογικό μητρώο τα ακριβή δεδομένα των στοιχείων που μεταβλήθηκαν κατά την οίκοθεν μετάταξη.
Η δήλωση μεταβολής υποβάλλεται από τον φορολογούμενο μέσα σε 10 ημέρες από την πραγματοποίηση της οίκοθεν μετάταξης. «Η υποχρέωση ενημέρωσης για μεταβολές στα στοιχεία φορολογούμενου φυσικού προσώπου, που δεν αφορούν την επιχειρηματική δραστηριότητά του, δεν υπόκειται σε προθεσμία. Ο φορολογούμενος δεν μπορεί να επικαλείται έναντι της Φορολογικής Διοίκησης τις μεταβολές των στοιχείων του μέχρι τον χρόνο ενημέρωσής της», επισημαίνεται στη νέα υπό διαβούλευση ρύθμιση.
Δείτε αναλυτικά τη νέα ρύθμιση ΕΔΩ







































