Κατά 20% έχει εκτιναχθεί η χρήση ιδιωτικών αεροσκαφών από την έναρξη της πανδημίας, και οι εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου που προκύπτουν έχουν αυξηθεί κατά πάνω από 23%, σύμφωνα με μια νέα έκθεση από το Ινστιτούτο Πολιτικών Μελετών (IPS) και τους Patriotic Millionaires, οι οποίοι προτρέπουν τακτικά τις κυβερνήσεις να βάλουν να πληρώνουν περισσότερους φόρους.
Η έκθεση, η οποία μελέτησε τα δεδομένα Wealth-X σχετικά με τη σχετική καθαρή αξία των ιδιοκτητών τζετ και των χρηστών της Ομοσπονδιακής Διοίκησης Αεροπορίας, αναφέρει ότι πάνω από το ένα τέταρτο —26%— των «εξαιρετικά πλούσιων» ιδιοκτητών ιδιωτικών αεροσκαφών στον κόσμο είτε εξ ολοκλήρου είτε εν μέρει κληρονόμησαν τον πλούτο τους. Και η διαπίστωση αυτή οδηγεί την Kalena Thomhave, μία εκ των συντακτών της μελέτης, να επινοήσει έναν όρο για τη μάστιγα που θολώνει τους ουρανούς: «Η ρύπανση των κληρονόμων».
Μιλώντας με 233 εκατομμυριούχους: Πώς έγιναν πλούσιοι
Πολλές οικογενειακές δυναστείες βασίζονται σε ιδιωτικά τζετ για μεγάλο μέρος των μετακινήσεών τους.
Γιατί οι διάσημοι του Χόλιγουντ σπεύδουν να… ξεφορτωθούν τις επαύλεις τους
Θα μπορούσε να πει κανείς ότι οι ιδιωτικές πτήσεις, είναι εξαιρετικά επιβλαβείς από περιβαλλοντική άποψη. Τα ιδιωτικά τζετ εκπέμπουν τουλάχιστον 10 φορές περισσότερους ρύπους από τα εμπορικά αεροπλάνα ανά επιβάτη, σύμφωνα με την έκθεση, και εκτιμάται ότι το 1% των ανθρώπων είναι υπεύθυνο για περίπου το ήμισυ του συνόλου των εκπομπών άνθρακα των αερομεταφορών.
«Καμία σημασία»
Αυτό δεν φαίνεται να έχει σημασία για τους πιο πλούσιους ανθρώπους. «Οι υπερπλούσιοι θεωρούν ότι ο χρόνος τους είναι ανώτερος […] και οι επακόλουθες εκπομπές, οι οποίες είναι τεράστιες, δεν τους επηρεάζουν απαραίτητα», λένε στο Fortune ο έτερος συντάκτης της έκθεσης IPS, Omar Ocampo .
Αλλά η πραγματικότητα είναι ότι, τις περισσότερες φορές, οι ιδιωτικές πτήσεις είναι μόνο ένας από τους πολλαπλούς τρόπους με τους οποίους οι εξαιρετικά πλούσιοι άνθρωποι μολύνουν τον πλανήτη.
Σύμφωνα με μελέτη της Oxfam, οι πλουσιότεροι από τους πλούσιους εκπέμπουν, κατά μέσο όρο, πάνω από 1 εκατομμύριο φορές το διοξείδιο του άνθρακα κάθε χρόνο από το 90% του πληθυσμού.
Τείνουν επίσης να επενδύουν σε εταιρείες που παράγουν περισσότερες εκπομπές, διαπίστωσε η Oxfam. Κάθε χρόνο, η κλίμακα των εκπομπών που προέρχονται από επενδύσεις δισεκατομμυριούχων ισοδυναμούσε με το σύνολο των εκπομπών άνθρακα από τη Γαλλία.
Το ότι τα ιδιωτικά τζετ έρχονται μια ντουζίνα ανάμεσα στους δυναστικά πλούσιους «καταδεικνύει την αδικία του σημερινού μας συστήματος: Οι δυναστείες οικογενειακού πλούτου σχηματίζονται όταν οι πλούσιοι αφιερώνουν τους πόρους τους για να προστατεύσουν τον πλούτο και τις κληρονομιές τους από τη φορολογία», λένε οι Thomhave και Ocampo . «Αυτό είχε ως αποτέλεσμα λιγότερες φορολογικές υποχρεώσεις για τους υπερπλούσιους, αλλά οδηγεί σε βαρύτερη φορολογική επιβάρυνση για τους υπόλοιπους από εμάς».
Latest News
Dana vs Daniel - Η σύγκριση των φονικών φαινομένων
Τόσο ο Daniel όσο και η Dana άφησαν πίσω τους μεγάλες καταστροφές και νεκρούς
Ηλεκτρικό ή υβριδικό ήταν 1 στα 2 εισαγόμενα οχήματα στην ΕΕ το 2023
Οι εξαγωγές της ΕΕ σε ηλεκτρικά και υβριδικά αυτοκίνητα αυξήθηκαν από 2% επί του συνόλου το 2017 σε 26% 2023
Έκθεση ορόσημο για ΕΕ - Πόσα πρέπει να δαπανά για άμυνα και κλιματική αλλαγή
Η προειδοποίησε του πρώην προέδρου της Φινλανδίας Νιινίστρο σε μια έκθεση ορόσημο για την ασφάλεια της ΕΕ
Νέο φωτοβολταϊκό πάρκο για την Metlen στην Ιταλία
Στις αρχές του 2022, η Metlen και η Saint-Gobain υπέγραψαν συμφωνία πώλησης ηλεκτρικής ενέργειας (PPA) μέσω απευθείας γραμμής
Ρεκόρ θανάτων λόγω ζέστης το 2023 – Κίνδυνος εξάπλωσης ασθενειών
Η ένατη έκθεση του Lancet Countdown για την κλιματική κρίση αποκαλύπτει ότι οι άνθρωποι σε όλο τον κόσμο αντιμετωπίζουν πρωτοφανείς απειλές για την υγεία τους από την ταχεία αλλαγή του κλίματος.
Πρόσθετοι δασμοί της ΕΕ έως και 35% στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα από την Κίνα
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή επέβαλε πρόσθετους δασμούς στα εισαγόμενα από την Κίνα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, αλλά λόμπι των γερμανικών αυτοκινητοβιομηχανιών προειδοποιεί για τον κίνδυνο «εμπορικού πολέμου».
Γιατί η κρίση της αυτοκινητοβιομηχανίας στην Ευρώπη είναι «Made in China» [γραφήματα]
Η άλλοτε πανίσχυρη αυτοκινητοβιομηχανία της Ευρώπης δέχεται μεγάλα πλήγματα λόγω του ανταγωνισμού με τις κινέζικες εταιρείες
«Πράσινο φως» από Κομισιόν στην ενίσχυση 150 εκατ. για την αποθήκη CO2 στον Πρίνο
Το μέτρο είναι αναγκαίο και κατάλληλο για την επίτευξη τόσο των ενωσιακών κλιματικών στόχων όσο και των εθνικών κλιματικών στόχων της Ελλάδας, επισημαίνει η Κομισιόν
Mαύρα μαντάτα από ΟΗΕ - Ρεκόρ συγκέντρωσης αερίων του θερμοκηπίου το 2023
Λίγες ημέρες πριν την σύνοδο κορυφής του ΟΗΕ για το κλίμα, δόθηκε στη δημοσιοτητα η ετήσια έκθεση του WMO που κρούει ηχηρό καμπανάκι για την κλιματική αλλαγή
Συντηρητικές οι εκτιμήσεις της LG για τα έσοδα του επόμενου έτους
Η LG που προμηθεύει την Tesla, τη General Motors και τη Hyundai Motor , «βλέπει» ότι επιβραδύνεται η ζήτηση ηλεκτρικών οχημάτων