Η Shiseido αποτελεί το τελευταίο θύμα της επιβράδυνσης της κινεζικής οικονομίας που έχει χτυπήσει την κερδοφορία σε πολλές παγκόσμιες εταιρείες καταναλωτικών αγαθών, καθώς η ιαπωνική εταιρεία καλλυντικών ανέφερε πτώση 40% στα ετήσια κέρδη που ανακοίνωσε την Παρασκευή.
Οι αδύναμες καταναλωτικές δαπάνες της Κίνας έπληξαν εξάλλου τα κέρδη της L’Oreal και της Estée Lauder η οποία, όπως και η Shisedo, βάσιζε για χρόνια την ανάπτυξή της στην ακμάζουσα αγορά ομορφιάς αυτής της χώρας.
Κίνα: Αναλυτές και επενδυτές διαφωνούν για τις προοπτικές της οικονομίας
«Αναγνωρίζουμε ότι τα μακροοικονομικά νούμερα δεν είναι καλά», σχολίασε για την κινεζική αγορά ο πρόεδρος της Shiseido, Kentaro Fujiwara. «Πρέπει να εξετάσουμε όχι μόνο τη μακροοικονομία, αλλά και να αξιολογήσουμε προσεκτικά πού έχουμε την ευκαιρία να κερδίσουμε και πού σημειώνεται ανάπτυξη». Η Shiseido τόνισε ότι τα λειτουργικά κέρδη υποχώρησαν στα 28,13 δισεκατομμύρια γιεν (188 εκατομμύρια δολάρια) τους 12 μήνες που έληξαν τον Δεκέμβριο, σε σύγκριση με 46,6 δισεκατομμύρια γιεν το προηγούμενο έτος.
Στα ίδια βήματα κινήθηκε την Πέμπτη και ο όμιλος καλλυντικών L’Oreal ο οποίος ανέφερε βραδύτερη αύξηση πωλήσεων για το τέταρτο τρίμηνο σε σύγκριση με τους προηγούμενους τρεις μήνες, πληγωμένη εν μέρει από την καταστολή της κινεζικής κυβέρνησης στους μεταπωλητές και διαμεσολαβητές ξένων καταναλωτικών αγαθών, των γνωστών ως «daigou».
Κάτι που έγινε αφότου η Estée Lauder ανακοίνωσε νωρίτερα αυτόν τον μήνα τα σχέδιά της να περικόψει το εργατικό της δυναμικό κατά 3% έως 5% εν μέσω της δυσοίωνης κινεζικής ζήτησης.
Πτώση και εξαιρέσεις
Η αγορά ομορφιάς και προσωπικής περιποίησης της Κίνας, αξίας περίπου 80 δισεκατομμυρίων δολαρίων, έχει υποχωρήσει καθώς οι καταναλωτές «σφίγγουν το ζωνάρι τους» και γίνονται πιο απαιτητικοί για το τι αγοράζουν, οδηγώντας ορισμένες πολυεθνικές μάρκες να προσφέρουν μεγάλες εκπτώσεις.
Από την άλλη, ωστόσο, ο γαλλικός κατασκευαστής και έμπορος προϊόντων ομορφιάς όμιλος L’Occitane, εισηγμένος από το 2010 στο Χονγκ Κονγκ, διέκοψε την πτωτική αυτή τάση, λέγοντας ότι η σταθερή ανάπτυξη στην Κίνα βοήθησε τις συνολικές πωλήσεις της να αυξηθούν κατά 19,5% για το τρίμηνο έως τις 31 Δεκεμβρίου – παρά το γεγονός μάλιστα πως και οι αναλυτές προειδοποίησαν ότι οι προοπτικές του ηπειρωτικού τομέα παραμένουν αβέβαιες.
Ένας άλλος κίνδυνος για τις ξένες μάρκες, που κυριαρχούν στην αγορά ομορφιάς της Κίνας, είναι η αυξανόμενη δυναμική των εγχώριων εμπορικών σημάτων όπως η Proya και η Winona, καθώς ορισμένοι καταναλωτές θεωρούν ότι καλύπτουν καλύτερα τις ανάγκες τους.
Ενώ ιαπωνικές εταιρείες -όπως η Shiseido- αντιμετωπίζουν τον πρόσθετο, αν και βραχυπρόθεσμο, αντίθετο άνεμο των κινεζικών μποϊκοτάζ σε ένδειξη διαμαρτυρίας ενάντια στην απόφαση του Τόκιο να απελευθερώσει επεξεργασμένο νερό από τον πυρηνικό αντιδραστήρα της Φουκουσίμα τον περασμένο Αύγουστο.
Η Κίνα αντιπροσωπεύει περίπου το 25% των πωλήσεων της Shiseido, αλλά η συνολική έκθεση είναι ακόμη μεγαλύτερη όταν συνυπολογίζονται οι αγορές στην Ιαπωνία από Κινέζους τουρίστες, σύμφωνα με όσα ανέφερε ο αναλυτής Steve Zhou στην πλατφόρμα Smartkarma. Και τα δύο τμήματα έχουν υποφέρει από το ζήτημα του νερού της Φουκουσίμα, το οποίο η Shiseido αναμένει ότι θα παραμείνει μέχρι το δεύτερο τρίμηνο του 2024.
«Αν κοιτάξουμε παρόμοια γεγονότα του παρελθόντος, σκάνδαλα σαν αυτό χρειάζονται γενικά 6-12 μήνες για να ανακάμψουν», είπε ο Zhou. «Στην πραγματικότητα, η Shiseido ανέκαμψε γρήγορα στο τελευταίο περιστατικό κατά της Ιαπωνίας το 2012 στην Κίνα».
Latest News
Γιατί αυξάνεται το κόστος δανεισμού της Βρετανίας - Που διαφέρει η Ρις από την Τρας
Η αγορά των βρετανικών ομολόγων στον απόηχο του πρώτου προϋπολογισμού των Εργατικών - Τι βλέπουν οι αναλυτές και οι επενδυτές
Αλλάζει τώρα τις ετήσιες προβλέψεις της - Ο ρόλος της Κίνας στην πορεία της Estée Lauder
Με ζημίες έρχεται αντιμέτωπη η Estée Lauder, που είδε τις μετοχές της να πέφτουν κατά 24% - Οι νέες εκτιμήσεις
Η άνοδος του πληθωρισμού στην ευρωζώνη ανατρέπει τα δεδομένα για τα επιτόκια
Ο βασικός πληθωρισμός ο οποίος εξαιρεί τα ευμετάβλητα στοιχεία, όπως το τρόφιμα, παρέμεινε απροσδόκητα σταθερός στο 2,7%
Οι Αμερικανοί συνέχισαν να ξοδεύουν ... σαν να μην υπάρχει αύριο
Ο δομικός δείκτης τιμών προσωπικών καταναλωτικών δαπανών, ο αγαπημένος δείκτης πληθωρισμού της Fed, παρέμεινε αμετάβλητος τον Σεπτέμβριο
Πώς ο Τραμπ έχασε 1,3 δισεκατομμύρια δολάρια σε μια μέρα
Μετά τη χειρότερη ημέρα για τη μετοχή των μέσων κοινωνικής δικτύωσης του Τραμπ, ο πρώην πρόεδρος έχασε 1,3 δισ.
UBS: Η ευρωπαϊκή οικονομία μπορεί ακόμη να εκπλήξει θετικά τους επενδυτές
Η UBS εξακολουθεί να αναμένει θετική δυναμική ανάπτυξης το επόμενο έτος, εν μέσω μιας σειράς θετικών στοιχείων
Στο μικροσκόπιο της ΕΕ η Temu - Εξετάζεται για παράνομες πωλήσεις
Η έρευνα της Κομισιόν θα εστιάσει σε 4 τομείς που αφορούν τη δραστηριοποίηση της Temu, με την υποψία παραβάσεων του νόμου της ΕΕ
Βουτιά 27% στα καθαρά κέρδη της Stellantis - Προχωράει η μείωση αποθεμάτων στις ΗΠΑ
Η Stellantis γνωστοποίησε καθαρά έσοδα για την περίοδο Ιουλίου-Σεπτεμβρίου ύψους 33 δισ. ευρώ, κάτω από τις εκτιμήσεις των αναλυτών
Σε χαμηλό τριετίας τα έσοδα του γ' τριμήνου της TotalEnergies - Επιβεβαίωσε buyback 2 δισ. δολαρίων
Η TotalEnergies πραγματοποίησε απομείωση ύψους 1,1 δισ. δολαρίων που σχετίζεται με την αίτηση πτώχευσης της αμερικανικής θυγατρικής SunPower
Αυξήθηκε στο 3,2% ο πληθωρισμός στην Ελλάδα τον Οκτώβριο - Στο 2% στην ευρωζώνη [πίνακες]
Ο πληθωρισμός στην Ελλάδα παρουσίασε άνοδο της τάξης του 0,2%, κάτι που συνεπάγεται τη συνέχιση της ακρίβειας και στη χώρα μας