
Η πρόσφατη κυβερνητική ανακοίνωση για την εμβληματική αστική ανάπτυξη στις Ανατολικές Συνοικίες της Αθήνας με πυρήνα το ιστορικό εργοστάσιο της ΠΥΡΚΑΛ έφερε στο προσκήνιο της επικαιρότητας με τον πιο εμφατικό τρόπο την ευρεία χρήση του εργαλείου των ΣΔΙΤ.
Και αυτό γιατί το project που προβλέπει, μεταξύ άλλων, την αναμόρφωση των εγκαταστάσεων του παλιού εργοστασίου της ΠΥΡΚΑΛ στην περιοχή του Υμηττού με τη μετατροπή του σε πάρκο με την προτεινόμενη ονομασία «Ανδρέας Λεντάκης», το οποίο θα αποτελέσει «πνεύμονα» πρασίνου για την ευρύτερη περιοχή και θα φιλοξενήσει τις συγκεντρωμένες υπηρεσίες εννέα Υπουργείων και άλλων οργανισμών, θα γίνει με ΣΔΙΤ.
Μάλιστα, όπως διαβάζουμε στο ενημερωτικό σημείωμα που έχει αναρτηθεί στο primeminister.gr (https://primeminister.gr/2021/04/03/26202) , «το σχέδιο το οποίο έχει εκπονήσει η Κυβέρνηση προβλέπει τη δημιουργία ενός καινούργιου πνεύμονα πρασίνου στο κέντρο της πόλης», δήλωσε ο Πρωθυπουργός από τις εγκαταστάσεις της παλιάς ΠΥΡΚΑΛ, που ανήκουν σήμερα στα Ελληνικά Αμυντικά Συστήματα. Το έργο αναμένεται να παραδοθεί σε περίπου πέντε χρόνια και η μετεγκατάσταση των κρατικών υπηρεσιών προβλέπεται να γίνει την περίοδο 2025 – 2026. Η επένδυση θα γίνει μέσω ΣΔΙΤ και εκτιμάται πως θα ανέλθει στα 250 εκατομμύρια ευρώ».
Το Τοp 3 των ΣΔΙΤ
Μια επένδυση, λοιπόν, 250 εκατομμυρίων ευρώ που κατατάσσεται σίγουρα στο Top 3 των ΣΔΙΤ της περιόδου που διανύουμε καθώς η έλευση του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας θα αλλάξει τα δεδομένα. Βεβαίως, μαζί με το ΣΔΙΤ – πρώην ΠΥΡΚΑΛ/ πάρκο Ανδρέας Λεντάκης βρίσκονται δύο έργα ΣΔΙΤ που προέρχονται από το δραστήριο σε αυτόν τον τομέα υπουργείο Υποδομών.
Το ένα και το μεγαλύτερο μέχρις στιγμής αφορά την Θεσσαλονίκη. Πρόκειται, για το έργο της αναβάθμισης της Ανατολικής Εσωτερικής Περιφερειακής Οδού Θεσσαλονίκης (ΑΕΣΠΟΘ), ένα έργο της τάξης των 370 εκατομμυρίων ευρώ. Πιο συγκεκριμένα, το έργο αυτό περιλαμβάνει την κατασκευή μιας Υπερυψωμένης Ταχείας Λεωφόρου (ΥΤΛ, το λεγόμενο Flyover), μήκους περίπου 9,5 χιλιομέτρων, τέσσερα εκ των οποίων σε συνεχή γέφυρα, με τέσσερις λωρίδες, δύο συν λωρίδα έκτακτης ανάγκης (ΛΕΑ), ανά κατεύθυνση. Η χάραξή της θα ακολουθεί τη ζώνη διέλευσης της υφιστάμενης εσωτερικής περιφερειακής, στο τμήμα της μετά τον ανισόπεδο κόμβο (Α/Κ) Κ5 (είναι το σημείο στο οποίο συγκλίνει και το δυτικό τμήμα της εσωτερικής περιφερειακής, στο ύψος των νοσοκομείων Παπαγεωργίου και 424 ΓΣΝ), έως την περιοχή του Α/Κ Κ10 (μετά το υφιστάμενο κλειστό τεχνικό Cut &Cover, στο ύψος του νοσοκομείου ΓΕΝΕΣΙΣ).
Ταυτόχρονα θα ανακατασκευαστεί η υφιστάμενη Περιφερειακή Οδός στο σύνολο του εύρους του καταστρώματός της (νέος τάπητας, 3 λωρίδες ικανού πλάτους ανά κατεύθυνση, νέα νησίδα, νέες πλευρικές διαμορφώσεις, προσθήκη Λωρίδας Έκτακτης Ανάγκης {ΛΕΑ} / πλατυσμάτων έκτακτης στάθμευσης), ενώ θα διαπλατυνθεί κατά μία λωρίδα κυκλοφορίας και ΛΕΑ το τμήμα από Α/Κ Κ10 («ΓΕΝΕΣΙΣ») έως Α/Κ Κ12 (κόμβος σύνδεσης ΑΕΣΠΟΘ με την Εθνική Οδό Θεσσαλονίκης-Μουδανιών).
13 χιλιόμετρα
Σε κάθε περίπτωση ο συμπράττων ιδιώτης θα υλοποιήσει την μελέτη, κατασκευή, χρηματοδότηση (αποκλειστικά ή σε συνδυασμό με χρηματοδοτική συμβολή του Δημοσίου), της Ανατολικής Περιφερειακής Θεσσαλονίκης, συνολικού μήκους 13 χιλιομέτρων. Θα αναλάβει, όμως, τη λειτουργία και συντήρηση του συνόλου της Εσωτερικής Περιφερειακής Θεσσαλονίκης (Δυτικής και Ανατολικής), συνολικού μήκους περίπου 22 χιλιομέτρων.
Το Top 3 συμπληρώνεται από ένα έργο ΣΔΙΤ που αφορά τους πολίτες της πρωτεύουσας μιας και έχει να κάνει με τη λειτουργία, συντήρηση, επισκευή και αποκατάσταση των παγίων του Εξωτερικού Υδροδοτικού Συστήματος (Ε.Υ.Σ) για την κάλυψη των αναγκών της μείζονος περιοχής πρωτευούσης.
Το έργο με αναθέτουσα αρχή το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών και με ενδεικτικό προϋπολογισμό του έργου να ανέρχεται στα 235 εκατομμύρια ευρώ, αφορά στη λειτουργία, συντήρηση, επισκευή και αποκατάσταση των παγίων του εξωτερικού υδροδοτικού συστήματος (Ε.Υ.Σ) για την κάλυψη των αναγκών της μείζονος περιοχής πρωτευούσης.
Το σύνολο των παρεχόμενων υπηρεσιών αφορά στα πάγια που ανήκουν στην Εταιρεία Παγίων Ε.ΥΔ.Α.Π. και τα οποία χρησιμοποιούνται για την συλλογή, αποθήκευση και μεταφορά ακατέργαστου νερού από τις πηγές μέχρι την είσοδο των Μονάδων Επεξεργασίας Νερού.
Το Εξωτερικό Υδροδοτικό Σύστημα της Αττικής περιλαμβάνει τα φράγματα και του ταμιευτήρες Ευήνου, Μόρνου, Μαραθώνα, τη λίμνη Υλίκης, τις γεωτρήσεις Πάρνηθας και Βοιωτικού κάμπου, τα υδραγωγεία, τα δίκτυα μεταφοράς μήκους 400 χιλιομέτρων και τα αντλιοστάσια, που αποτελούν την κύρια υποδομή για την υδροδότηση του λεκανοπεδίου της Αθήνας.


Latest News

Airbnb vs Ξενοδοχεία: Ποιος κερδίζει τη μάχη του τουρισμού της πρωτεύουσας
Πόσο κινήθηκαν οι μέσες τιμές τον Αύγουστο – Πώς εξελίσσονται οι κρατήσεις σε σχέση με το 2019, τη χρονιά ρεκόρ για τον τουρισμό

Στον Πειραιά το next big thing του real estate
Όλες οι επενδύσεις, από τον Πύργο του Πειραιά μέχρι το νέο Hilton

Πάνω από 40.000 οι αιτήσεις για το «Σπίτι μου» - Πότε λήγει η προθεσμία
Έχουν ήδη δεσμευτεί 742 εκατ. ευρώ από τον συνολικό προϋπολογισμό των 750 εκατ. ευρώ

Ακόμη πιο ακριβή η οικοδομή - Κόβουν ταχύτητα οι ανατιμήσεις των υλικών
Ο Γενικός Δείκτης κατά τον μήνα Αύγουστο 2023, σε σύγκριση με τον δείκτη του Ιουλίου 2023, παρουσίασε αύξηση 0,3%

Ο «κρυμμένος θησαυρός» του real estate – Μαγνητίζει από την Λάτση μέχρι τον… Αντετοκούνμπο
Στο ραντάρ επενδυτών υψηλού προφίλ μπαίνουν οι εταιρείες ακίνητης περιουσίας

Το φλερτ των ξένων με τα πολυτελή ακίνητα - Ο ρόλος της αθηναϊκής ριβιέρας
Η αγορά πολυτελών ακινήτων ανεβαίνει θέσεις στη διεθνή κατάταξη

Ο νέος οδικός χάρτης για αγοραπωλησίες ακινήτων και Airbnb
Οι νέες δομικές αλλαγές

Κτηματολόγιο: Από 27/9 ψηφιακά και στην Ανατολική Αττική οι αριθμοί προτεραιότητας
Η πλατφόρμα λειτουργεί ήδη και στον Πειραιά

Τα 500ευρα «έσωσαν» τα μετρητά στην Ελλάδα
Το STOP της ΕΚΤ στο σχέδιο για υποχρεωτικές ηλεκτρονικές πληρωμές

Πότε ξεκινά η ψηφιακή μεταβίβαση ακινήτων - Όλη η διαδικασία
Τέλος στην ταλαιπωρία της διαδικασίας για μεταβίβαση ακινήτων επιχειρεί να βάλει το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης