
Ο όμιλος Volkswagen έχει βάλει στόχο να πιάσει και να ξεπεράσει την Tesla στην κατασκευή ηλεκτρικών αυτοκινήτων, εδραιώνοντας της θέση της ως η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία στην Ευρώπη και στον κόσμο.
Η προσπάθεια αυτή φέρνει αντιμέτωπους δύο τιτάνες του κλάδου. Από τη μια ο Ίλον Μασκ της Tesla έχει καταφέρει να κάνει πολύ σημαντικά βήματα στην ηλεκτροκίνηση με αποτέλεσμα τα μοντέλα της εταιρείας του να αποτελούν σήμερα σημείο αναφοράς στον κλάδο και ο ίδιος να είναι ο δεύτερος πλουσιότερος άνθρωπος στον κόσμο, με περιουσία σχεδόν 200 δισ δολ η οποία συγκρίνεται με το ΑΕΠ της Ελλάδος. Από την άλλη το μεγάλο αφεντικό του ομίλου Volkwagen Χέρμπερτ Ντίς, ηγείται της αυτοκινητοβιομηχανίας με πωλήσεις που δεν έχουν προηγούμενο και συγκρίνονται σε ετήσια βάση μόνο με αυτές της Toyota: 11 εκατ. οχήματα. Τώρα ο Ντίς δεν κρύβει τα στρατηγικά του σχέδια. «Θέλουμε να πλησιάσουμε και μετά να προσπεράσουμε», την Tesla στην κατασκευή ηλεκτρικών αυτοκινήτων, είπε πρόσφατα.
Η Tesla το 2020 πούλησε περίπου 500.000 οχήματα, τα οποία όμως ήταν όλα ηλεκτρικά σε αντίθεση με τον όμιλο VW όπου η συντριπτική πλειοψηφία των οχημάτων ήταν συμβατικής τεχνολογίας με κινητήρες εσωτερικής καύσης.
Το στοίχημα των δύο εταιρειών να επικρατήσουν είναι τόσο μεγάλο, που είχαν κυκλοφορήσει πληροφορίες ακόμη και για συνεργασία μεταξύ των δύο. Προς το παρόν δεν έχει επιβεβαιωθεί. Σύμφωνα με τον Ντίς η VW χρειάζεται να αναπτύξει το δικό της λογισμικό και τις δικές της τεχνολογίες στον τομέα των ηλεκτρικών οχημάτων. Τίποτε όμως δεν αποκλείεται στην πορεία, ειδικά σε τέτοιο υψηλό επίπεδο.
Η αλλαγή πλεύσης για τις παραδοσιακές αυτοκινητοβιομηχανίες για να πιάσουν εταιρείες όπως η Tesla που έχουν πατήσει ήδη βαθιά το γκάζι, έρχεται σε μια κρίσιμη συγκυρία. Οι κυβερνήσεις ανά τον κόσμο έχουν αρχίσει να παρουσιάζουν σχέδια για την απαγόρευση μέσα στη δεκαετία της πώλησης καινούργιων αυτοκινήτων με συμβατικούς κινητήρες. Ανάμεσα στις χώρες αυτές είναι η Βρετανία που σχεδιάζει απαγόρευση από το 2030. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή από την πλευρά της θέλει να δει να κυκλοφορούν στους δρόμους της ΕΕ μέχρι το 2020 τουλάχιστον 30 εκατ αυτοκίνητα με μηδενικές εκπομπές ρύπων.
Ήδη πολλές μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες όπως η Volvo έχουν ανακοινώσει ότι από τα αμέσως επόμενα χρόνια θα σταματήσουν να πωλούν καινούργια οχήματα που θα κινούνται μόνο με συμβατική τεχνολογία και κινητήρες.
Έτσι, την ώρα που ο Μασκ έχει ανοίξει νέο μεγαεργοστάσιο στην Κίνα και σκέφτεται το πώς θα αυξήσει κι άλλο την παραγωγή, ο Ντις σχεδιάζει έξι παρόμοια μεγαεργοστάσια στην Ευρώπη μέχρι το τέλος της δεκαετίας και σημαντικές αλλαγές στις υποδομές της εταιρείας σε Ευρώπη, Αμερική και Κίνα.
Η μάχη μεταξύ των δύο προσωπικοτήτων –και των αυτοκινητοβιομηχανιών γενικότερα- δεν εστιάζεται μάλιστα μόνο στην παραγωγή ολοκληρωμένων μοντέλων οχημάτων αλλά και ειδικά στις μπαταρίες που θα τα κινούν.
Δεν είναι τυχαίο ότι όπως αποκάλυψε ο Ντις, ο όμιλος VW ρίχνει μεγάλο βάρος στην ανάπτυξη νέων μπαταριών που αναμένεται να παρουσιαστούν από το 2023 και μετά και να χρησιμοποιούνται έως το 2030 στο 80% των ηλεκτρικών οχημάτων του ομίλου.
Την ίδια ώρα ο Ντίς ακολουθεί και προηγμένες στρατηγικές μάρκετινγκ, εμπνευσμένες σε κάποια στοιχεία από την Tesla. Όταν η χρηματιστηριακή αξία της Volkswagen πέρασε το Μάρτιο το ορόσημο των 100 δισ.ευρώ για παράδειγμα, ο ίδιος χρησιμοποίησε το Twitter για να το ανακοινώσει, ακολουθώντας το παράδειγμα του Μασκ για αντίστοιχες παρουσιάσεις.


Latest News

Νοικιάζοντας τα ρούχα που φοράς «ανανεώνεσαι δίχως να ξοδεύεσαι»
Πληθωρισμός, ακρίβεια και οικονομική αβεβαιότητα στρέφουν όλο και περισσότερους στην ενοικίαση ενδυμάτων και αξεσουάρ

Ποσα σοκ μπορεί να αντέξει η αμερικάνικη οικονομία
Ποιες είναι οι τέσσερις πιθανές προκλήσεις αυτό το φθινόπωρο

Κοντά στα 150 δισ. αναμένεται να πέσουν στην αγορά της Ινδίας
Το ταχέως αναπτυσσόμενο ΑΕΠ της Ινδίας αποτελεί έναν από τους λόγους που την καθιστούν τόσο ελκυστική στους επενδυτές

Το νέο «πάθος» του mr Zara και άλλων βαθύπλουτων του πλανήτη
Σε ακίνητα εντός των ΗΠΑ επενδύουν τα κέρδη τους από άλλες δραστηριότητες οι βαθύπλουτοι του πλανήτη

Η Γερμανία πειραματίζεται με την τετραήμερη εργασία - Οι αντιδράσεις
Η δοκιμαστική περίοδος σε επιλεγμένες εταιρείες θα ολοκληρωθεί το 2024

To Ευρωκοινοβούλιο ανέκρινε την Λαγκάρντ – Τι αποκάλυψε η «Σιδηρά Κυρία» της ΕΚΤ
Πολλές οι ερωτήσεις για το πλήγμα στα νοικοκυριά από την αύξηση του κόστους χρήματος

Καντο όπως το Ντουμπάι- Πώς αποπλήρωσε το δημόσιο χρέος του
Ποιοι τομείς φέρανε λεφτά στα δημόσια ταμεία

Oι ΗΠΑ μηνύουν την Amazon για αθέμιτο ανταγωνισμό
Σε δικαστικές περιπέτειες που ενδέχεται να της κοστίσουν δισεκατομμύρια δολάρια έχει εμπλακεί η Amazon στις ΗΠΑ

EBA: Οι τράπεζες της ΕΕ πληρούν τους κανόνες Βασιλείας
Το έλλειμμα τώρα έχει μειωθεί στα 600 εκατομμύρια ευρώ

Η Αίγυπτος έτοιμη να αγοράσει 1 εκατ. τόνους ρωσικού σιταριού
Η Αίγυπτος είναι ένας από τους κορυφαίους εισαγωγείς σιταριού στον κόσμο