Η ιαπωνική Mitsui OSK Lines προχώρησε στη μετατροπή της υπο ναυπήγησης Q-Max-sized  πλωτής μονάδας αποθήκευσης και επαναεριοποίησης (FSRU) σε πλοίο μεταφοράς υγροποιμένου φυσικού αερίου (LNG Carrier) μετά την ανακοίνωση από τη ναυλώτριά της εταιρεία Uniper ότι στις λιμενικές εγκαταστάσεις του Wilhelmshaven της γερμανικής Κάτω Σαξονίας αποφάσισε να δραστηριοποιείται περισσότερο στην εμπορία υδρογόνου, παρά στην εμπορία υγροποιημένου αερίου (LNG).

Τα ναυπηγεία Daewoo της Νότιας Κορέας (Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering ή DSME) ανακοίνωσαν την Παρασκευή ότι το συμβόλαιο κατασκευής της χωρητικότητας 263.000 κυβικών μέτρων  FSRU τροποποιήθηκε και ότι η συνολική αξία των 410,6 δισ. γουόν Νότιας Κορέας (368,6 εκατ. δολ.) για την κατασκευή του έργου, μειώνεται κατά το ήμισυ. Τα ναυπηγεία ανακοίνωσαν ότι, βάσει της αναθεωρημένης σύμβασης, θα χτίσουν ένα πλοίο μεταφοράς LNG αξίας 226 δισ. γουόν (168,8 εκατ. δολ.). Το νέος σκάφος θα παραδοθεί τον Οκτώβριο του 2023.

Η Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering δεν ανακοίνωσε το συμβαλλόμενο μέρος.

Σύμφωνα με το TradeWinds   το εν λόγω συμβόλαιο – η μοναδική ιδιοκτησία SFRU της DSME – αφορά τη μονάδα για την οποία έχει συνάψει συμφωνία η MOL το Μάιο του 2020.

Στα ναυπηγεία DSME η MOL κατασκευάζει τώρα ένα δεξαμενόπλοιο μεταφοράς LNG. Δεν είναι σαφές αν αυτό θα ναυλωθεί στη Uniper με την οποία η ιδιοκτήτρια εταιρεία έχει συνεργαστεί παλαιότερα για τη μεταφορά LNG.

Κόμβος υδρογόνου

Η αρχική συμφωνία για την υπερμεγέθη πλωτή μονάδα αποθήκευσης και επαναεριοποίησης FSRU υπεγράφη από την ιαπωνική ιδιοκτήτρια ως συνέχεια ενός ναυλωτηρίου με τη γερμανική θυγατρική της Uniper, LNG Terminal Wilhelmshaven, έπειτα από μακρά, επί σειρά ετών μελέτη του έργου.

Αλλά το ναυπηγείο διευκρίνισε ότι η τελική υπογραφή στο συμβόλαιο θα πέσει όταν θα έχει αποκρυσταλλωθεί η τελική επενδυτική απόφαση για το σχέδιο.

Τον Ιανουάριο η συμφωνία μεταξύ των δύο μερών για την δημιουργία της FSRU πάγωσε εξαιτίας της αναθεώρησης της στρατηγικής μεταφοράς ενέργειας από τη Uniper.

Την εβδομάδα αυτή η Uniper, η οποία σχεδιάζει να μετατρέψει έως το 2035 τις ευρωπαϊκές ενεργειακές δραστηριότητές της σε κλάδο μηδενικών εκπομπών άνθρακα, ανακοίνωσε ότι ξεκινά μια μελέτη σκοπιμότητας για να αναπτύξει έναν κόμβο (hub) μεταφοράς υδρογόνου στις εγκαταστάσεις του Wilhelmshaven της βόρειας Γερμανίας.

Η εταιρεία σχεδιάζει επίσης να συμπεριλάβει στις εγκαταστάσεις την κατασκευή ενός τερματικού σταθμού για την εισαγωγή πράσινης αμμωνίας καθώς και μια γεννήτρια υδρογόνου (ammonia cracker).

Η εταιρεία σημείωσε ότι η ανάθεση για την κατασκευή του νέου τέρμιναλ πρόκειται να γίνει το δεύτερο ήμισυ της δεκαετίας που διανύουμε.

Η Uniper μελετά επίσης την χρήση πράσινης μεθανόλης ως καύσιμο για τη ναυσιπλοΐα.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Ναυτιλία
ΟΛΘ Α.Ε.: Αυξημένες επιδόσεις το 2023 με ρεκόρ διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων
Επιχειρήσεις |

Αυξημένες επιδόσεις το 2023 για τον ΟΛΘ - Σε «ΜΕΤΚΑ - ΤΕΚΑΛ» το έργο του 6ου προβλήτα

Στον τερματικό σταθμό εμπορευματοκιβωτίων, σημειώθηκε αύξηση άνω του 12% (στα € 59,8 εκατ.), ενώ στους τομείς εκμετάλλευσης χώρων και επιβατικής κίνησης σημειώθηκαν αυξήσεις 18,2% και 31,3% αντίστοιχα