Η ιαπωνική Mitsui OSK Lines προχώρησε στη μετατροπή της υπο ναυπήγησης Q-Max-sized πλωτής μονάδας αποθήκευσης και επαναεριοποίησης (FSRU) σε πλοίο μεταφοράς υγροποιμένου φυσικού αερίου (LNG Carrier) μετά την ανακοίνωση από τη ναυλώτριά της εταιρεία Uniper ότι στις λιμενικές εγκαταστάσεις του Wilhelmshaven της γερμανικής Κάτω Σαξονίας αποφάσισε να δραστηριοποιείται περισσότερο στην εμπορία υδρογόνου, παρά στην εμπορία υγροποιημένου αερίου (LNG).
Τα ναυπηγεία Daewoo της Νότιας Κορέας (Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering ή DSME) ανακοίνωσαν την Παρασκευή ότι το συμβόλαιο κατασκευής της χωρητικότητας 263.000 κυβικών μέτρων FSRU τροποποιήθηκε και ότι η συνολική αξία των 410,6 δισ. γουόν Νότιας Κορέας (368,6 εκατ. δολ.) για την κατασκευή του έργου, μειώνεται κατά το ήμισυ. Τα ναυπηγεία ανακοίνωσαν ότι, βάσει της αναθεωρημένης σύμβασης, θα χτίσουν ένα πλοίο μεταφοράς LNG αξίας 226 δισ. γουόν (168,8 εκατ. δολ.). Το νέος σκάφος θα παραδοθεί τον Οκτώβριο του 2023.
Η Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering δεν ανακοίνωσε το συμβαλλόμενο μέρος.
Σύμφωνα με το TradeWinds το εν λόγω συμβόλαιο – η μοναδική ιδιοκτησία SFRU της DSME – αφορά τη μονάδα για την οποία έχει συνάψει συμφωνία η MOL το Μάιο του 2020.
Στα ναυπηγεία DSME η MOL κατασκευάζει τώρα ένα δεξαμενόπλοιο μεταφοράς LNG. Δεν είναι σαφές αν αυτό θα ναυλωθεί στη Uniper με την οποία η ιδιοκτήτρια εταιρεία έχει συνεργαστεί παλαιότερα για τη μεταφορά LNG.
Κόμβος υδρογόνου
Η αρχική συμφωνία για την υπερμεγέθη πλωτή μονάδα αποθήκευσης και επαναεριοποίησης FSRU υπεγράφη από την ιαπωνική ιδιοκτήτρια ως συνέχεια ενός ναυλωτηρίου με τη γερμανική θυγατρική της Uniper, LNG Terminal Wilhelmshaven, έπειτα από μακρά, επί σειρά ετών μελέτη του έργου.
Αλλά το ναυπηγείο διευκρίνισε ότι η τελική υπογραφή στο συμβόλαιο θα πέσει όταν θα έχει αποκρυσταλλωθεί η τελική επενδυτική απόφαση για το σχέδιο.
Τον Ιανουάριο η συμφωνία μεταξύ των δύο μερών για την δημιουργία της FSRU πάγωσε εξαιτίας της αναθεώρησης της στρατηγικής μεταφοράς ενέργειας από τη Uniper.
Την εβδομάδα αυτή η Uniper, η οποία σχεδιάζει να μετατρέψει έως το 2035 τις ευρωπαϊκές ενεργειακές δραστηριότητές της σε κλάδο μηδενικών εκπομπών άνθρακα, ανακοίνωσε ότι ξεκινά μια μελέτη σκοπιμότητας για να αναπτύξει έναν κόμβο (hub) μεταφοράς υδρογόνου στις εγκαταστάσεις του Wilhelmshaven της βόρειας Γερμανίας.
Η εταιρεία σχεδιάζει επίσης να συμπεριλάβει στις εγκαταστάσεις την κατασκευή ενός τερματικού σταθμού για την εισαγωγή πράσινης αμμωνίας καθώς και μια γεννήτρια υδρογόνου (ammonia cracker).
Η εταιρεία σημείωσε ότι η ανάθεση για την κατασκευή του νέου τέρμιναλ πρόκειται να γίνει το δεύτερο ήμισυ της δεκαετίας που διανύουμε.
Η Uniper μελετά επίσης την χρήση πράσινης μεθανόλης ως καύσιμο για τη ναυσιπλοΐα.
Latest News
Εκπτώσεις σε ακτοπλοϊκά και αεροπορικά εισιτήρια για αναπληρωτές εκπαιδευτικούς
Το μέτρο αφορά στη μετάβαση αναπληρωτών εκπαιδευτικών στον τόπο μόνιμης διαμονής τους για τις εορτές του Πάσχα
Εκπέμπουν SOS τα λιμάνια της Μεσόγειου - Δεν έχουν να αποθηκεύσουν τα εμπορεύματα
Νέες προκλήσεις δημιουργεί η αναταραχή στην Ερυθρά Θάλασσα
Συνάντηση Στυλιανίδη με τον εκτελεστικό διευθυντή του FRONTEX
Συζητήθηκε η προοπτική ενίσχυσης των διεξαγόμενων επιχειρήσεων και βελτίωσης της ανταπόκρισης της ΕΕ στις προκλήσεις που έχουν προκύψει λόγω των γεωπολιτικών εξελίξεων
Τι αλλάζει στην ασφάλεια των πλοίων - Αυξημένη ζήτηση για ενόπλους και συμβουλές
Οι νέες εστίες που αλλάζουν τα δεδομένα
Πέφτουν οι πωλήσεις των superyachts - Αυξάνονται οι κατασχέσεις
Παρόλα αυτά, οι παραδόσεις superyacht αυξήθηκαν κατά 31% το 2023
«Αχαρτογράφητα νερά» για την αγορά δεξαμενoπλοίων
Το αδιέξοδο των συζητήσεων για την επανέναρξη των ροών πετρελαίου από το Τζεϊχάν δημιουργεί νέα δεδομένα στη Μεσόγειο
Αυξημένες επιδόσεις το 2023 για τον ΟΛΘ - Σε «ΜΕΤΚΑ - ΤΕΚΑΛ» το έργο του 6ου προβλήτα
Στον τερματικό σταθμό εμπορευματοκιβωτίων, σημειώθηκε αύξηση άνω του 12% (στα € 59,8 εκατ.), ενώ στους τομείς εκμετάλλευσης χώρων και επιβατικής κίνησης σημειώθηκαν αυξήσεις 18,2% και 31,3% αντίστοιχα
Το Ιράν διέσωσε ναυτικούς δεξαμενόπλοιου που κινδύνευσαν ανοιχτά του Ομάν
Οι ιρανικές αρχές διέσωσαν 21 ναυτικούς από δεξαμενόπλοιο που εξέπεμψε SOS
Κι αν κλείσουν τα στενά του Ορμούζ; - Οι κίνδυνοι για εμπόριο και ναύλους
Τα εφιαλτικά σενάρια υπό το πρίσμα δύο ναυλομεσιτικών οίκων
Δεσμεύσεις 580 εκατ. για πράσινη ναυτιλία από Στυλιανίδη
Οι πρωτοβουλίες του υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής για την πράσινη μετάβαση της ναυτιλίας αλλά και το περιβαλλοντικό αποτύπωμα των λιμενικών υποδομών