Οι ναυλώσεις για VLGC (Very Large Gas Carrier) είναι πιθανό να διατηρηθούν πάνω από τα 30.000 δολ την ημέρα ή υψηλότερα όλο το έτος, σύμφωνα με τον ναυλομεσιτικό οίκο Poten & Partners.

Κατά τη διάρκεια διαδικτυακού σεμιναρίου, ο σύμβουλος του Poten LPG, Shantanu Bhushan, εντόπισε τρεις παράγοντες που απασχολούν τους εφοπλιστές και άλλους ενδιαφερόμενους.

Τους ανέφερε με σειρά προτεραιότητας, τις ανησυχίες για την παραγωγή των ΗΠΑ, το πόσο γρήγορα ο OPEC σκοπεύει να μειώσει την παραγωγή – όπου τα περισσότερα φορτία μεταξύ Μέση Ανατολής – Ασίας από αυτά ΗΠΑ – Ασίας θα μειώσουν το κόστος μεταφοράς ανά τόνομίλι και τα 16 νεότευκτα VLGC που πρόκειται να παραδοθούν έως τον Δεκέμβριο .

Ωστόσο, ο Bhushan είπε: «Οι δυσλειτουργίες από την πλευρά της προσφοράς πιθανότατα θα διατηρήσουν τις αγορές φορτίων σταθερές».

Είπε ότι τα ημερήσια κέρδη της αγοράς VLGC που υπολογίζονται με σημερινές τιμές καυσίμων θα είναι πιθανότατα πάνω από 30.000 δολ ανά ημέρα ή υψηλότερα φέτος, ακόμη και με την πρόβλεψη κάποιας καθυστέρησης το δεύτερο και τρίτο τρίμηνο πριν σταθεροποιηθούν προς το τέλος του έτους.

Σκαμπανεβάσματα

Η χρονιά μέχρι στιγμής παρομοιάζει τραινάκι του λούνα παρκ για τις τιμές στην αγορά VLGC.

Ο Bhushan ανέφερε ότι σύμφωνα με το Baltic Exchange ο δείκτης BLPG1 έπεσε από 119 δολ ανά τόνο, στις 11 Ιανουαρίου του τρέχοντος έτους, σε χαμηλό 28 δολ ανά τόνο στις 5 Μαρτίου. Ωστόσο, από τότε έχει ανακάμψει στα 52 δολ ανά τόνο (από 9 Απριλίου).

Αναφέρθηκε επίσης στις σχετικές με τον καιρό διαταραχές στον Κόλπο του Μεξικού τον Φεβρουάριο και στις αρχές Μαρτίου σε συνδυασμό με τις ισχυρότερες τιμές των βασικών εμπορευμάτων που ενίσχυσαν τη διαθεσιμότητα υγραερίου στην Άπω Ανατολή. Κάποιο μεγαλύτερο πρόγραμμα επανάκαμψης τον Απρίλιο στις ΗΠΑ βοήθησε στην απορρόφηση της χωρητικότητας, πρόσθεσε.

Στη Μέση Ανατολή, οι παραγωγοί υδρογονανθράκων όπως η Saudi Aramco διέθεσαν περισσότερα φορτία για μεταφορά τον Απρίλιο, είπε, και η κινεζική ζήτηση υγραερίου αναμένεται να αυξηθεί περαιτέρω. Η ζήτηση υγραερίου στην Ευρώπη έχει επίσης αυξηθεί λόγω της αυξημένης χειμερινής ζήτησης.

Το διατλαντικό εμπόριο μεταξύ ΗΠΑ και Ευρώπης αναμένεται να αυξηθεί τον Μάιο, και αυτό θα στηρίξει τους ναύλους, πρόσθεσε ο αναλυτής του Poten & Partners..

Ο ίδιος αναλυτής δήλωσε ότι το πρώτο τρίμηνο σημειώθηκε επίσης σταδιακή αύξηση της ζήτησης από τους αγοραστές της Άπω Ανατολής τον Μάρτιο.

Ο αποκλεισμός του Σουέζ από το containerships Ever Given είχε μικρό αντίκτυπο στα δρομολογια VLGC, τα οποία κινούνται περισσότερο μέσω Παναμά, αλλά οι λίγες εκτροπές βοήθησαν στην ενίσχυση της αγοράς για λίγο. Παρακολουθώντας χρονικά τις κινήσεις του arbitrage για τον κλάδο, ο μεσίτης της Poten LPG, Stuart Chalmers, δήλωσε ότι «δεν υπάρχει ποτέ μια βαρετή στιγμή» στην αγορά υγραερίου.

Ο Chalmers παρέπεμψε στην αυξανόμενη συμφόρηση στον Παναμά, τον Απρίλιο, πράγμα το οποίο δεν διευκολύνει τον περιορισμό των κανονισμών. Ο κορυφαίος αναλυτής της αγοράς υγροποιημένων υδρογονανθράκων Zahid Afzal είπε ότι η Poten αναμένει ότι οι εξαγωγές υγραερίου των ΗΠΑ θα αυξηθούν κατά 2% φέτος και 5% το 2022.

Σε αντίστοιχη ανακοίνωση , ο Afzal δήλωσε, επίσης , ότι η παραγωγή Μέσης Ανατολής ανακάμπτει, ενώ οι εξαγωγές αναμένεται επίσης να αυξηθούν κατά 2% το 2021.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Ναυτιλία
ΟΛΘ Α.Ε.: Αυξημένες επιδόσεις το 2023 με ρεκόρ διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων
Επιχειρήσεις |

Αυξημένες επιδόσεις το 2023 για τον ΟΛΘ - Σε «ΜΕΤΚΑ - ΤΕΚΑΛ» το έργο του 6ου προβλήτα

Στον τερματικό σταθμό εμπορευματοκιβωτίων, σημειώθηκε αύξηση άνω του 12% (στα € 59,8 εκατ.), ενώ στους τομείς εκμετάλλευσης χώρων και επιβατικής κίνησης σημειώθηκαν αυξήσεις 18,2% και 31,3% αντίστοιχα