Ποσοτική έρευνα σε δείγμα κορυφαίων Tour Operators και Travel Agents από Ελλάδα και εξωτερικό για την καταγραφή των επιπτώσεων της πανδημίας, τις αντιδράσεις των ταξιδιωτών καθώς και τις προθέσεις τους για το μέλλον, διεξήγαγε η DHR Services με τη στήριξη της Metron Analysis.

Στο white paper που εκπόνησε με τίτλο “Hospitality Returns” και θέμα το πώς διαμορφώνεται το επενδυτικό τοπίο στον κλάδο της φιλοξενίας το 2021, για πρώτη φορά συγκεντρώνονται σε μια έκδοση οι απόψεις 26 Ελλήνων και ξένων leaders του τουρισμού και του επιχειρείν, μεταξύ των οποίων οι Γιάννης Ρέτσος (ΣΕΤΕ), Δρ. Ανδρέας Ανδρεάδης (Sani/Ikos Group), Grace Peters (J.P. Morgan International Private Bank), Οδυσσέας Αθανασίου (LAMDA Development), Phil Andreopoulos (Marriott Hotels International Limited), Alan Mantin (Hilton), Gabriel Escarrer (Meliá Hotels International) και Elie Milky (Radisson Hotel Group).

Βασικά στοιχεία της έρευνας

Τα βασικά στοιχεία της έρευνας είναι τα εξής:

• Η Ελλάδα κρίνεται θετικά ως προς την αντιμετώπιση της πανδημίας του Covid-19.

• H επιστροφή στα μεγέθη του 2019 τόσο για την Ελλάδα όσο και για τα ταξίδια διεθνώς θα χρειαστεί διάστημα 2 έως 3 ετών.

• 3 στους 10 ερωτηθέντες πιστεύουν ότι η διαδικασία ανάκαμψης για εταιρικά ταξίδια, ταξίδια μεγάλων αποστάσεων και MICE θα διαρκέσει ακόμη περισσότερο.

• Το 2021 θα κινηθεί πιο χαμηλά σε σχέση με το 2019, ειδικά στα μεγάλα αστικά κέντρα όπως η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη.

• Οι παράγοντες που θα συμβάλουν περισσότερο στη διαδικασία ανάκαμψης είναι οι ευέλικτες πολιτικές ακύρωσης, η εφαρμογή κοινών και long term policies σε διεθνές επίπεδο, οι ελκυστικοί όροι πληρωμής σε B2B και B2C σχέσεις, και βέβαια η ενίσχυση των μέτρων υγιεινής και ασφάλειας των ξενοδοχείων.

• Οι αλλαγές που παρατηρούνται στη συμπεριφορά των καταναλωτών επιβάλουν αλλαγές και στον τρόπο με τον οποίο τους απευθύνονται πλέον οι επαγγελματίες του κλάδου.

• Οι περισσότεροι έχουν ήδη προχωρήσει σε αλλαγές (8 στους 10 σε θέματα τεχνολογίας, 7 στους 10 σε νέα πολιτική πληρωμών, 9 στους 10 έχουν κάνει αλλαγές στην πολιτική ακύρωσης.

Τόσο η έρευνα όσο και οι απόψεις των συμμετεχόντων συγκλίνουν ότι η επόμενη μέρα του τουρισμού θα έχει συνέργειες, ψηφιακό μετασχηματισμό, βελτίωση των υποδομών, ενίσχυση των πρωτοκόλλων υγιεινής και ασφάλειας, ευελιξία του γραφειοκρατικού πλαισίου για περισσότερες επενδύσεις και βιωσιμότητα.

Ο κ. Κωνσταντίνος Αλεξόπουλος, CEO της DHR Services, δήλωσε μεταξύ άλλων:

«Είναι σαφές ότι η ανάκαμψη προβλέπεται να έχει σχήμα V – και οι επενδύσεις θα παίξουν καθοριστικό ρόλο σε αυτό, αφού φέρουν σημαντικές αλλαγές στο πλαίσιο λειτουργίας του. Το ενδιαφέρον high-end επενδυτών είναι έντονο, ωστόσο η χώρα οφείλει να διευκολύνει περαιτέρω την εισροή τέτοιου είδους κεφαλαίων μέσα από ένα λειτουργικό νομοθετικό πλαίσιο, μείωση της γραφειοκρατίας, ανάπτυξη στοχευμένων έργων υποδομής με ενίσχυση και διευκόλυνση της ιδιωτικής πρωτοβουλίας και πάντα στόχο την αειφορία, στρατηγικά ευθυγραμμισμένη στους άξονες του ESG, σε ένα προηγμένο τεχνολογικά περιβάλλον για τον ταξιδιώτη, επενδύοντας στο φυσικό, πολιτιστικό και κοινωνικό κεφάλαιο».

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Τουρισμός