
Ξεκίνησε η αντίστροφη μέτρηση για την κατασκευή του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ). Ο άξονας που θα διατρέχει από τα Χανιά (και από τον Κίσσαμο μελλοντικά) μέχρι τον Αγ. Νικόλαο είναι σήμερα το μεγαλύτερο οδικό έργο που ετοιμάζεται να υλοποιηθεί στην Ευρώπη.
Αυτή τη στιγμή, από τα τρία υποτμήματα που αποτελείται ο ΒΟΑΚ, το 2ο (Χερσόνησος –Νεάπολη) είναι πιο ώριμο μελετητικά, και για το λόγο αυτό, κατατέθηκε ήδη προς έγκριση στο υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας, η Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων. Το πιο δύσκολο τμήμα είναι το Χερσόνησος – Χανιά για το οποίο αναμένεται μέσα στους επόμενους μήνες να συνταχθεί και κατατεθεί – και εδώ- η Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων.
Ο νέος αυτοκινητόδρομος θα διαθέτει 46 ανισόπεδους κόμβους, 15 σήραγγες με 14,5 χιλιόμετρα μήκος και 40 γέφυρες με 8,67 χιλιόμετρα μήκος. Το υπουργείο Υποδομών, εξασφάλισε 1,027 δις. ευρώ για τη χρηματοδότηση του έργου. Τα 427 εκατομμύρια αφορούν χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης ενώ τα υπόλοιπα 600 εκατομμύρια ευρώ θα καλυφθούν από το ΕΣΠΑ 2021-2027.
Το πλάνο του Υποδομών
Όπως προαναφέρθηκε, ήδη, έχει κατατεθεί προς έγκριση προς το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας, η Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων για το έργο Χερσόνησος –Νεάπολη του ΒΟΑΚ, μήκους 22,5 χιλιομέτρων και κατασκευαστικού κόστους 205 εκατομμυρίων ευρώ το οποίο θα κατασκευαστεί μέσω ΣΔΙΤ.
Το επόμενο στάδιο του σχεδιασμού προβλέπει την κατασκευή του τμήματος Κίσσαμος –Ηράκλειο που θα υλοποιηθεί και αυτό- μέσω Σύμβασης Παραχώρησης, καθώς και οι μελέτες των υπαρχουσών παρακάμψεων των μεγάλων πόλεων.
Τι επιτυγχάνεται με την ολοκλήρωση του ΒΟΑΚ
Κατά το Υποδομών με την υλοποίηση του έργου θα επιτευχθεί:
- Σημαντική μείωση των ατυχημάτων, που βαρύνουν τον σημερινό άξονα, ιδίως σε θανατηφόρα ατυχήματα και σοβαρούς τραυματισμούς.
- Σημαντική μείωση στο χρόνο μετακινήσεων των κύριων πόλεων του βόρειου μετώπου της Κρήτης αλλά και βελτίωση της άνεσης των μετακινήσεων, προσφέροντας καλύτερο και ελκυστικότερο επίπεδο συγκοινωνιακής εξυπηρέτησης στους χρήστες.
- Μείωση του κόστους μεταφοράς των εμπορευμάτων και προϊόντων στο συνολικό οδικό δίκτυο της Κρήτης, του οποίου αποτελεί τον κορμό.
- Ουσιαστική συνδρομή στην αειφόρο τουριστική ανάπτυξη της Κρήτης, μειώνοντας τις πιέσεις που προκαλούνται από τον υφιστάμενο οδικό άξονα στην ποιότητα του περιβάλλοντος στη βόρεια ακτή του νησιού, η οποία είναι αναπτυγμένη τουριστικά.
Τι έχει γίνει έως τώρα
Στα τέλη Μαρτίου «βγήκε στον αέρα» η Β’ φάση του διαγωνισμού ΣΔΙΤ για τα 22,5 χιλιόμετρα από τη Χερσόνησο έως τη Νεάπολη προκειμένου να αναδειχθεί έως το τέλος του χρόνου ο ανάδοχος.
Επίσης μέσα σε διάστημα ενάμιση χρόνου ανατέθηκαν 14 μελέτες , ενώ από το Υποδομών υποστηρίζουν πως έως το ερχόμενο καλοκαίρι θα κατατεθούν μελέτες και για το μεγάλο τμήμα Χανιά – Ηράκλειο αλλά και τη βελτίωση των ήδη υλοποιημένων παρακάμψεων των μεγάλων πόλεων.
Η ακτινογραφία τού έργου
Ο Βόρειος Οδικός Άξονας Κρήτης (ΒΟΑΚ) χωρίζεται σε τρία υποτμήματα:
Α) Το τμήμα Χανιά –Χερσόνησος. Αυτό το τμήμα θα κατασκευαστεί με σύμβαση παραχώρησης ενώ θα υπάρχουν και σταθμοί διοδίων.
Β) Το τμήμα Χερσόνησος – Νεάπολη. Γι’ αυτό το τμήμα του αυτοκινητόδρομου, μήκους 22,5 χιλιομέτρων, η Β’ φάση ξεκίνησε ήδη με στόχο την επιλογή αναδόχου.
Γ) Το τμήμα Νεάπολη –Άγιος Νικόλαος. Το μήκος του ανέρχεται σε 14,5 χιλιόμετρα, και θα υλοποιηθεί ως δημόσιο έργο. Σημειώνεται πως η λειτουργία του προστέθηκε ως προαίρεση στο έργο ΣΔΙΤ.


Latest News

ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ: Τι κερδίζουν κρατικά ταμεία και πολίτες από την ολοκληρωμένη διαχείριση απορριμμάτων στην Πελοπόννησο
Τα έργα πρότυπο από τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ στην Πελοπόννησο – Τα μηνύματα Περιστέρη

Νέα πραγματικότητα στη διαχείριση απορριμμάτων - Η επένδυση της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ στη Μεσσηνία
Με τη ΜΕΑ στην Καλλιρρόη Μεσσηνίας εφαρμόζεται ενιαίο, βιώσιμο σύστημα διαχείρισης αστικών στερεών αποβλήτων στην Πελοπόννησο

Παπασταύρου: Εγκαινίασε τη νέα Μονάδα Επεξεργασίας Αποβλήτων στη Μεσσηνία – Το έργο της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ
Η συνολική επένδυση ανέρχεται σε 167 εκατ. ευρώ - Νέα πραγματικότητα στη διαχείριση των αποβλήτων στην Πελοπόννησο

Στα χέρια Premia, Dimand και AKTOR οι φοιτητικές εστίες του μέλλοντος
Γιατί developers και κατασκευαστικές εταιρείες εστιάζουν στις φοιτητικές εστίες - Κινήσεις ματ από Premia, Dimand και AKTOR

Υπεγράφη η συμπληρωματική σύμβαση του έργου για το φράγμα Ασωπού
Η συμπληρωματική σύμβαση για το φράγμα Ασωπού υπεγράφη από τους υπουργούς Υποδομών και Μεταφορών και Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων

Μετρό Θεσσαλονίκης: Αμεσα η επέκταση προς την Καλαμαριά, πέντε νέοι σταθμοί
«Άμεση προτεραιότητα η επέκταση του Μετρό της Θεσσαλονίκης μέχρι την Καλαμαριά» τόνισε ο Χρίστος Δήμας

Ταχιάος: Σύντομα η σύμβαση παραχώρησης για το τμήμα Χανιά – Ηράκλειο του ΒΟΑΚ
«Το αποτέλεσμα του διαγωνισμού έχει σταλεί στο Ελεγκτικό Συνέδριο. Εκτιμούμε ότι πολύ σύντομα θα έχουμε την απαιτούμενη έγκριση», δήλωσε ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών

Χανιά: Στο ΕΣΠΑ η χρηματοδότηση της αποκατάστασης και ανάδειξης Ενετικών Νεωρίων
Στο Πρόγραμμα «Περιβάλλον και Κλιματική Αλλαγή 2021-2027» του ΕΣΠΑ, εντάσσεται το έργο που θα πραγματοποιηθεί στην παλιά πόλη στα Χανιά

Δήμας: Η Γέφυρα Χειμωνικού είναι μια καινούργια και πιο ανθεκτική υποδομή στην Κεφαλονιά
Εγκαινιάστηκε η νέα Γέφυρα Χειμωνικού

Dimand: Χτίζει νέο pipeline έργων αξίας άνω του 1 δισ. – Τι συμβαίνει με Μινιόν και Πύργο Πειραιά
Για την πρόοδο των έργων που διαχειρίζεται, την ελληνική αγορά real estate αλλά και τις επιπτώσεις από τους δασμούς Τραμπ μίλησε ο επικεφαλής της Dimand, Δημήτρης Ανδριόπουλος