
Ένα νέο μοντέλο το οποίο μπορεί να συμβάλει στην πιο αποτελεσματική συντήρηση των γεφυρών δημιούργησαν μηχανικοί επιστήμονες από το Πανεπιστήμιο της Τζόρτζια στις ΗΠΑ. Οι λεπτομέρειες παρουσιάστηκαν στην επιστημονική επιθεώρηση Journal of Performance of Constructed Facilities και σύμφωνα με τους ερευνητές μπορεί να συμβάλει στην εξοικονόμηση κρατικών πόρων.
Μια νέα προσέγγιση συντήρησης
Πιο συγκεκριμένα, το καινούριο μοντέλο εστιάζει στην αλληλεπίδραση των επιμέρους τμημάτων της γέφυρας και προσδιορίζει τα σημεία τα οποία χρειάζονται τακτική συντήρηση ώστε αυτή να υποστεί τις λιγότερες δυνατές φθορές μακροπρόσθεσμα. Σύμφωνα με τους ερευνητές, είναι η πρώτη φορά που χρησιμοποιείται μια τέτοια προσέγγιση για την συντήρηση των γεφυρών. «Αντί να θεωρεί την γέφυρα ως μία μονολιθική δομή, το μοντέλο που δημιουργήσαμε προσεγγίζει τη γέφυρα ως ένα σύστημα, στο οποίο η αλλαγή ενός δομικού στοιχείου επηρεάζει όχι μόνο την απόδοση όλης της γέφυρας αλλά και την απόδοση επιμέρους δομών οι οποίες εξαρτώνται από το στοιχείο που άλλαξε» σημείωσε ο πρώτος συγγραφέας της δημοσίευσης Μπράιαν Οϊεκμπιλ.
Μοντέλο για την πρόβλεψη φθορών
Ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα ενός τέτοιου στοιχείου είναι οι αρμοί διαστολής, οι οποίοι χρησιμοποιούνται στις γέφυρες για να ενώσουν δύο ξεχωριστά τμήματα και να εξασφαλίσουν την ανεξάρτητη κίνησή τους, δηλαδή τις συστολές και τις διαστολές, η οποία προκαλείται είτε από την κίνηση των οχημάτων είτε από άλλους παράγοντες όπως οι αυξομειώσεις στη θερμοκρασία. Με το πέρασμα του χρόνου τέτοιου είδους αρμοί φθείρονται από διάφορους παράγοντες, μεταξύ των οποίων το θαλασσινό αλάτι το οποίο μπορεί να παρεισφρήσει στο εσωτερικό τους (στις περιπτώσεις που οι γέφυρες βρίσκονται πάνω από τη θάλασσα). Οι φθορές αυτές είναι πιθανό να επιταχύνουν τη φθορά άλλων δομικών στοιχείων της γέφυρας τα οποία συνδέονται με άμεσο ή έμμεσο τρόπο με τους αρμούς. Αντικαθιστώντας άμεσα τα τμήματα που έχουν φθαρεί, με σχετικά μικρό κόστος, παρόλο που βραχυπρόθεσμα δεν βελτιώνεται άμεσα η λειτουργικότητα της γέφυρας, αποφεύγεται η περεταίρω φθορά ενός μεγάλου μέρους της. Το νέο μοντέλο που δημιούργησαν οι ερευνητές συνδυάζει πολλά δεδομένα για να αναγνωρίσει ποια είναι τα σημεία τα οποία είναι πιθανότερο να συσσωρεύσουν φθορές κι ως εκ τούτου να επηρεάσουν συνολικά τη λειτουργία της γέφυρας.
Εξοικονόμηση στις εργασίες συντήρησης
Όπως σημειώνουν οι επιστήμονες, στην Αμερική η καλή λειτουργία των γεφυρών διατηρείται κατά μέσο όρο για 75 χρόνια. Με την χρήση του νέου μοντέλου, η διάρκεια «ζωής» των γεφυρών θα μπορούσε να αυξηθεί στα 100 χρόνια. Αυτό, σύμφωνα με τους υπολογισμούς των μηχανικών, συνεπάγεται εξοικονόμηση περίπου 17 δισεκατομμυρίων ευρώ σε βάθος τριών ετών.


Latest News

ΕΛΣΤΑΤ: Αύξηση 3,7% στον δείκτη τιμών υλικών κατασκευής
Τι δείχνουν τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ

ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ: Τι κερδίζουν κρατικά ταμεία και πολίτες από την ολοκληρωμένη διαχείριση απορριμμάτων στην Πελοπόννησο
Τα έργα πρότυπο από τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ στην Πελοπόννησο – Τα μηνύματα Περιστέρη

Νέα πραγματικότητα στη διαχείριση απορριμμάτων - Η επένδυση της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ στη Μεσσηνία
Με τη ΜΕΑ στην Καλλιρρόη Μεσσηνίας εφαρμόζεται ενιαίο, βιώσιμο σύστημα διαχείρισης αστικών στερεών αποβλήτων στην Πελοπόννησο

Παπασταύρου: Εγκαινίασε τη νέα Μονάδα Επεξεργασίας Αποβλήτων στη Μεσσηνία – Το έργο της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ
Η συνολική επένδυση ανέρχεται σε 167 εκατ. ευρώ - Νέα πραγματικότητα στη διαχείριση των αποβλήτων στην Πελοπόννησο

Στα χέρια Premia, Dimand και AKTOR οι φοιτητικές εστίες του μέλλοντος
Γιατί developers και κατασκευαστικές εταιρείες εστιάζουν στις φοιτητικές εστίες - Κινήσεις ματ από Premia, Dimand και AKTOR

Υπεγράφη η συμπληρωματική σύμβαση του έργου για το φράγμα Ασωπού
Η συμπληρωματική σύμβαση για το φράγμα Ασωπού υπεγράφη από τους υπουργούς Υποδομών και Μεταφορών και Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων

Μετρό Θεσσαλονίκης: Αμεσα η επέκταση προς την Καλαμαριά, πέντε νέοι σταθμοί
«Άμεση προτεραιότητα η επέκταση του Μετρό της Θεσσαλονίκης μέχρι την Καλαμαριά» τόνισε ο Χρίστος Δήμας

Ταχιάος: Σύντομα η σύμβαση παραχώρησης για το τμήμα Χανιά – Ηράκλειο του ΒΟΑΚ
«Το αποτέλεσμα του διαγωνισμού έχει σταλεί στο Ελεγκτικό Συνέδριο. Εκτιμούμε ότι πολύ σύντομα θα έχουμε την απαιτούμενη έγκριση», δήλωσε ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών

Χανιά: Στο ΕΣΠΑ η χρηματοδότηση της αποκατάστασης και ανάδειξης Ενετικών Νεωρίων
Στο Πρόγραμμα «Περιβάλλον και Κλιματική Αλλαγή 2021-2027» του ΕΣΠΑ, εντάσσεται το έργο που θα πραγματοποιηθεί στην παλιά πόλη στα Χανιά

Δήμας: Η Γέφυρα Χειμωνικού είναι μια καινούργια και πιο ανθεκτική υποδομή στην Κεφαλονιά
Εγκαινιάστηκε η νέα Γέφυρα Χειμωνικού