
Η νέα προαστιακή γραμμή που θα ενώσει το κέντρο της Αθήνας με τη Δυτική Αττική, η σύνδεση με τα λιμάνια Ραφήνας και Λαυρίου, καθώς και οι επεκτάσεις της Αττικής Οδού, συνολικού προϋπολογισμού άνω του 1,5 δισ. ευρώ, θα αλλάξουν τον συγκοινωνιακό χάρτη της Αττικής. Οι προοπτικές των εμπορευματικών μεταφορών με επίκεντρο το Θριάσιο Πεδίο, αλλά και οι αυξημένες ανάγκες μετακινήσεων μέσα στην πόλη λόγω της δημιουργίας νέων πόλων ανάπτυξης όπως το μεγάλο πρότζεκτ του Ελληνικού, φέρνουν νέα δεδομένα στην πρωτεύουσα.
Με τη Γραμμή 4 του μετρό της Αθήνας να έχει μπει στις ράγες μετά από 4 χρόνια καθυστερήσεων, νέα συγκοινωνιακά έργα έχουν μπει στο μικροσκόπιο του Υπουργείου Υποδομών, προκειμένου και να αποσυμφορηθούν κυκλοφοριακά βασικοί άξονες, αλλά και να ανοίξουν νέες προοπτικές.
Μέσα στο επόμενο διάστημα, όπως είπε χθες σε συνέντευξή του ο γενικός γραμματέας Υποδομών, Γιώργος Καραγιάννης, θα δημοπρατηθεί η επέκταση του Προαστιακού σιδηρόδρομου στη Δυτική Αττική. Αυτή θα αναβαθμίσει σημαντικά τη ζωή των πολιτών στις περιοχές του Ασπρόπυργου, της Ελευσίνας, του Λουτρόπυργου και της Νέας Περάμου ως και τα Μέγαρα, καθώς και τη μετακίνηση εργαζομένων στις εν λόγω περιοχές.
Παράλληλα, θα δώσει πρόσθετες δυνατότητες ανάπτυξης στις επιχειρήσεις της περιοχής και νέες ευκαιρίες στις δραστηριότητες αλυσίδων Logistics, δεδομένης και της εγγύτητας των περιοχών με το Θριάσιο Πεδίο. Ουσιαστικά, το έργο θα αναβαθμίσει σε κανονικού εύρους, σύγχρονη σιδηροδρομική γραμμή, την παλιά μετρική γραμμή, που έχει εγκαταληφθεί εδώ και πάνω από 15 χρόνια.
Το έργο της νέας γραμμής, μήκους 36 χλμ., από τα Άνω Λιόσια μέχρι τα Μέγαρα έχει συμπεριληφθεί στις εθνικές προτάσεις του Ταμείου Ανάκαμψης, το οποίο και συνοδεύεται από πολύ σφιχτά χρονοδιαγράμματα υλοποίησης, με χρηματοδότηση ύψους 85 εκατ. ευρώ. Υπενθυμίζεται ότι το 2018 είχε υπογραφεί Μνημόνιο Συνεργασίας μεταξύ ΕΛΠΕ, ΟΣΕ, ΕΡΓΟΣΕ και Δήμου Ελευσίνας για από κοινού άμεση δράση για να φτάσει, σε πρώτη φάση, ο Προαστιακός ως την Ελευσίνα. Η ΕΡΓΟΣΕ ανέλαβε την ευθύνη για την επίβλεψη όλων των μελετών, με χρηματοδότηση των ΕΛΠΕ.
Προχωρούν οι μελέτες για τις επεκτάσεις της Αττικής Οδού
Μέσα στους επόμενους μήνες, θα δημοπρατηθεί και η οδική επέκταση της Λεωφόρου Κύμης, μήκους 3,8 χλμ., εκ των οποίων άνω των 2 χλμ. θα είναι με αστική σήραγγα. Το έργο αναμένεται να εξυπηρετεί μέση ημερήσια κυκλοφορία 30.000 οχημάτων την ημέρα, τα οποία θα διακινούνται μεταξύ του κέντρου της Αθήνας, συμπεριλαμβανομένων των περιοχών Ψυχικού, Χαλανδρίου, Αμαρουσίου, και της Εθνικής Οδού Αθηνών Λαμίας βόρεια της Κηφισιάς.
Σημειώνεται ότι η επέκταση της υφιστάμενης λεωφόρου Κύμης είχε σχεδιαστεί από την κατασκευή ήδη της Αττικής Οδού, με την οποία αποτελούν συγκοινωνούντα δοχεία. Σήμερα, σειρά κυκλοφοριακών μελετών δείχνουν ότι με χρονικό ορίζοντα το 2027, θα υπάρχουν σημαντικοί πυρήνες κυκλοφοριακής συμφόρησης στην ευρύτερη μητροπολιτική περιοχή της Αττικής, συμπεριλαμβανομένων μεγάλων τμημάτων της Λεωφόρου Κηφισού και της Αττικής Οδού. Αυτά θα αποσυμφορήσει η επέκταση της Λεωφόρου Κύμης.
Ταυτόχρονα, σύμφωνα με τον κ. Καραγιάννη, προχωρά η ωρίμανση των μελετών για τις νέες επεκτάσεις της Αττικής Οδού, συνολικού προϋπολογισμού που θα ξεπεράσει το 1,5 δισ. ευρώ. Μεταξύ των επεκτάσεων, σημαντική θέση κατέχει η επέκταση της Δυτικής Περιφερειακής Υμηττού προς Βουλιαγμένης, με την αστική σήραγγα Ηλιούπολης, και παράλληλη αναβάθμιση της λεωφόρου μέχρι το Ελληνικό. Ακόμη, προβλέπεται επέκταση μέχρι το λιμάνι της Ραφήνας.
Τέλος, με τη μέθοδο του ανταγωνιστικού διαλόγου, πρόκειται να ξεκινήσουν μέσα στο καλοκαίρι από την ΕΡΓΟΣΕ οι διαγωνιστικές διαδικασίες για τη σιδηροδρομική διασύνδεση των λιμανιών της Ραφήνας και του Λαυρίου με το δίκτυο του Προαστιακού. Ο προϋπολογισμός των δύο έργων ανέρχεται σε 300 εκατ. και 380 εκατ. ευρώ αντίστοιχα.


Latest News

ΕΛΣΤΑΤ: Αύξηση 3,7% στον δείκτη τιμών υλικών κατασκευής
Τι δείχνουν τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ

ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ: Τι κερδίζουν κρατικά ταμεία και πολίτες από την ολοκληρωμένη διαχείριση απορριμμάτων στην Πελοπόννησο
Τα έργα πρότυπο από τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ στην Πελοπόννησο – Τα μηνύματα Περιστέρη

Νέα πραγματικότητα στη διαχείριση απορριμμάτων - Η επένδυση της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ στη Μεσσηνία
Με τη ΜΕΑ στην Καλλιρρόη Μεσσηνίας εφαρμόζεται ενιαίο, βιώσιμο σύστημα διαχείρισης αστικών στερεών αποβλήτων στην Πελοπόννησο

Παπασταύρου: Εγκαινίασε τη νέα Μονάδα Επεξεργασίας Αποβλήτων στη Μεσσηνία – Το έργο της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ
Η συνολική επένδυση ανέρχεται σε 167 εκατ. ευρώ - Νέα πραγματικότητα στη διαχείριση των αποβλήτων στην Πελοπόννησο

Στα χέρια Premia, Dimand και AKTOR οι φοιτητικές εστίες του μέλλοντος
Γιατί developers και κατασκευαστικές εταιρείες εστιάζουν στις φοιτητικές εστίες - Κινήσεις ματ από Premia, Dimand και AKTOR

Υπεγράφη η συμπληρωματική σύμβαση του έργου για το φράγμα Ασωπού
Η συμπληρωματική σύμβαση για το φράγμα Ασωπού υπεγράφη από τους υπουργούς Υποδομών και Μεταφορών και Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων

Μετρό Θεσσαλονίκης: Αμεσα η επέκταση προς την Καλαμαριά, πέντε νέοι σταθμοί
«Άμεση προτεραιότητα η επέκταση του Μετρό της Θεσσαλονίκης μέχρι την Καλαμαριά» τόνισε ο Χρίστος Δήμας

Ταχιάος: Σύντομα η σύμβαση παραχώρησης για το τμήμα Χανιά – Ηράκλειο του ΒΟΑΚ
«Το αποτέλεσμα του διαγωνισμού έχει σταλεί στο Ελεγκτικό Συνέδριο. Εκτιμούμε ότι πολύ σύντομα θα έχουμε την απαιτούμενη έγκριση», δήλωσε ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών

Χανιά: Στο ΕΣΠΑ η χρηματοδότηση της αποκατάστασης και ανάδειξης Ενετικών Νεωρίων
Στο Πρόγραμμα «Περιβάλλον και Κλιματική Αλλαγή 2021-2027» του ΕΣΠΑ, εντάσσεται το έργο που θα πραγματοποιηθεί στην παλιά πόλη στα Χανιά

Δήμας: Η Γέφυρα Χειμωνικού είναι μια καινούργια και πιο ανθεκτική υποδομή στην Κεφαλονιά
Εγκαινιάστηκε η νέα Γέφυρα Χειμωνικού