Αρχικά χάραξε ανοδική ρότα στους ναύλους ο κλάδος των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, ακολουθεί τώρα ο κλάδος των πλοίων μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου, έπονται τα δεξαμενόπλοια μεταφοράς προϊόντων αργού πετρελαίου τα οποία θα δώσουν στη συνέχεια τη σκυτάλη της ανάπτυξης, στα δεξαμενόπλοια μεταφοράς αργού πετρελαίου.
Αυτόν τον αναπτυξιακό κύκλο βλέπουν στη ναυτιλία οι ειδικοί, σαν αποτέλεσμα της επιστροφής στην κανονικότητα όσο θα υποχωρεί ο κίνδυνος της πανδημίας του κορωνοϊού, κύκλο που φαίνεται να ακολουθούν και οι μετοχές του τομέα που γνωρίζουν αποδόσεις μέχρι και 265%!
Η σειρά λοιπόν ακολουθείται με συνέπεια καθώς μετά τα containerships, τα bulkers έχουν την τιμητική τους, με τους ναύλους στα capesize στην spot αγορά να κλείνουν την προηγούμενη Παρασκευή σε υψηλό εξαμήνου. Όπως αναφέρουν οι ειδικοί, η ναυλαγορά χύδην ξηρού φορτίου στα capes έφτασε στο υψηλότερο σημείο από τον περασμένο Οκτώβριο σε ένα συνεχιζόμενο ράλι που οφείλεται κυρίως στη ζήτηση σιδηρομεταλλεύματος από την Κίνα, ενώ ο βασικός δείκτης της ναυλαγοράς ο Baltic Dry Index (BDI) συνέχισε να καταγράφει νέα ρεκόρ δεκαετίας κλείνοντας στο τέλος της προηγούμενης εβδομάδας στις 2.788 μονάδες.
Η αγορά των Capesize σημείωσε την τελευταία εβδομάδα άνοδο κατά 19,3% καθώς η ζήτηση σιδηρομεταλλεύματος αυξάνεται λόγω εποχικότητας, αναφέρει ο ναυλομεσιτικός οίκος Intermodal και εκτιμά ότι η τάση αυτή θα συνεχισθεί και τις επόμενες ημέρες. Στα panamax, αναφέρει το Baltic Exchange, η εβδομάδα είχε μία αντίθεση καθώς ξεκίνησε ανοδικά, ωστόσο προς το τέλος της εβδομάδας διόρθωσε λίγο.νΣτα Ultramax / Supramax καταγράφηκε μια θετική εβδομάδα γενικά για τον κλάδο, κυρίως λόγω της έντονης ζήτησης σε ολόκληρη την περιοχή της Ασίας, όπου καταγράφηκε αυξημένη έρευνα για τα φορτία. Τέλος, ο κλάδος των Handy, όπως σημειώνει το Baltic Exchange, συνέχισε να βελτιώνεται αυτή την εβδομάδα, με τον BSI να κερδίζει 86 μονάδες μέσα σε μία εβδομάδα.
Υψηλές αποδόσεις στις μετοχές
Η άνοδος στους ναύλους στην αγορά χύδην ξηρού φορτίου, μια τάση που έχει καταγραφεί από την αρχή του έτους επηρεάζει θετικά και τις μετοχές των εισηγμένων στο αμερικανικό χρηματιστήριο των ελληνικών ναυτιλιακών εταιρειών του τομέα.
Έτσι ενδεικτικά η τιμή της μετοχής της Navios Maritime Partners που έχει ένα στόλο και με Bulkers και με conatinerships από 10,84 δολ στην αρχή του έτους έκλεισε την προηγούμενη Παρασκευή στα 31,80 δολ σημνειώνοντας άνοδο 193,3%. Η τιμή της μετοχής της Safe Bulkers από τα 1,35 δολ στις αρχές Ιανουαρίου βρέθηκε την προηγούμενη Παρασκευή στα 2,8 δολ σημειώνοντας άνοδο 107,4%, ενώ η τιμή της μετοχής της Diana shipping «πέταξε» στα 3,61 δολ την προηγούμενη Παρασκευή από 1,89 δολ στις 4 Ιανουαρίου του τρέχοντος έτους (άνοδος 91%).
Τέλος, απόδοση 265,6% κατέγραψε η μετοχή της Navios Holdings που από 2,21 δολ. στις αρχές του έτους βρέθηκε την προηγούμενη Παρασκευή στα 8,08 δολ.
Latest News
Αυξημένες επιδόσεις το 2023 για τον ΟΛΘ - Σε «ΜΕΤΚΑ - ΤΕΚΑΛ» το έργο του 6ου προβλήτα
Στον τερματικό σταθμό εμπορευματοκιβωτίων, σημειώθηκε αύξηση άνω του 12% (στα € 59,8 εκατ.), ενώ στους τομείς εκμετάλλευσης χώρων και επιβατικής κίνησης σημειώθηκαν αυξήσεις 18,2% και 31,3% αντίστοιχα
Το Ιράν διέσωσε ναυτικούς δεξαμενόπλοιου που κινδύνευσαν ανοιχτά του Ομάν
Οι ιρανικές αρχές διέσωσαν 21 ναυτικούς από δεξαμενόπλοιο που εξέπεμψε SOS
Κι αν κλείσουν τα στενά του Ορμούζ; - Οι κίνδυνοι για εμπόριο και ναύλους
Τα εφιαλτικά σενάρια υπό το πρίσμα δύο ναυλομεσιτικών οίκων
Δεσμεύσεις 580 εκατ. για πράσινη ναυτιλία από Στυλιανίδη
Οι πρωτοβουλίες του υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής για την πράσινη μετάβαση της ναυτιλίας αλλά και το περιβαλλοντικό αποτύπωμα των λιμενικών υποδομών
Μελίνα Τραυλού: Ακρογωνιαίος λίθος της πράσινης μετάβασης η ναυτιλία
Το μήνυμα της προέδρου της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών στο 9th «Our Ocean Conference 2024»
Στον διεθνή ανταγωνισμό για την ενεργειακή μετάβαση και η ναυτιλία
Τι είπαν η πρόεδρος του ECSA Karin Orsel και ο πρόεδρος της Intercargo Δημήτρης Φαφαλιός στη Διεθνή Διάσκεψη της Αθήνας για τους Ωκεανούς
Στη δεύτερη θέση των κορυφαίων ναυτιλιακών κέντρων η Αθήνα
Έχασε το 2024 την πρωτιά από τη Σιγκαπούρη
Αναταραχές στη Μέση Ανατολή - Διπλή απειλή για το παγκόσμιο εμπόριο
Οι γεωπολιτικές κρίσεις στη Μέση Ανατολή και οι περιβαλλοντικές επιπτώσεις δοκιμάζουν θαλάσσιες διαδρομές από τις διώρυγες του Παναμά και του Σουέζ
Sea Europe: Στόχος να κατασκευάσουν 10.000 πλοία μέχρι το 2035
Ο κλάδος της ναυτιλιακής τεχνολογίας είναι κομβικής σημασίας για τη στρατηγική ανεξαρτησία της Ευρώπης
Τι ζητούν οι εφοπλιστές κρουαζιερόπλοιων ενόψει της νέας σεζόν - Η επιστολή προς 65 λιμάνια
Ποια έργα υποδομής και ποιες συγκεκριμένες ρυθμίσεις ζητά η ΕΕΦΚΝ να προωθηθούν άμεσα προς επίλυση