Αρχικά χάραξε ανοδική ρότα στους ναύλους ο κλάδος των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, ακολουθεί τώρα ο κλάδος των πλοίων μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου, έπονται τα δεξαμενόπλοια μεταφοράς προϊόντων αργού πετρελαίου τα οποία θα δώσουν στη συνέχεια τη σκυτάλη της ανάπτυξης, στα δεξαμενόπλοια μεταφοράς αργού πετρελαίου.

Αυτόν τον αναπτυξιακό κύκλο βλέπουν στη ναυτιλία οι ειδικοί, σαν αποτέλεσμα της επιστροφής στην κανονικότητα όσο θα υποχωρεί ο κίνδυνος της πανδημίας του κορωνοϊού, κύκλο που φαίνεται να ακολουθούν και οι μετοχές του τομέα που γνωρίζουν αποδόσεις μέχρι και 265%!

Η σειρά λοιπόν ακολουθείται με συνέπεια καθώς μετά τα containerships, τα bulkers έχουν την τιμητική τους, με τους ναύλους στα capesize στην spot αγορά να κλείνουν την προηγούμενη Παρασκευή σε υψηλό εξαμήνου. Όπως αναφέρουν οι ειδικοί, η ναυλαγορά χύδην ξηρού φορτίου στα capes έφτασε στο υψηλότερο σημείο από τον περασμένο Οκτώβριο σε ένα συνεχιζόμενο ράλι που οφείλεται κυρίως στη ζήτηση σιδηρομεταλλεύματος από την Κίνα, ενώ ο βασικός δείκτης της ναυλαγοράς ο Baltic Dry Index (BDI) συνέχισε να καταγράφει νέα ρεκόρ δεκαετίας κλείνοντας στο τέλος της προηγούμενης εβδομάδας στις 2.788 μονάδες.

Η αγορά των Capesize σημείωσε την τελευταία εβδομάδα άνοδο κατά 19,3% καθώς η ζήτηση σιδηρομεταλλεύματος αυξάνεται λόγω εποχικότητας, αναφέρει ο ναυλομεσιτικός οίκος Intermodal και εκτιμά ότι η τάση αυτή θα συνεχισθεί και τις επόμενες ημέρες. Στα panamax, αναφέρει το Baltic Exchange, η εβδομάδα είχε μία αντίθεση καθώς ξεκίνησε ανοδικά, ωστόσο προς το τέλος της εβδομάδας διόρθωσε λίγο.νΣτα Ultramax / Supramax καταγράφηκε μια θετική εβδομάδα γενικά για τον κλάδο, κυρίως λόγω της έντονης ζήτησης σε ολόκληρη την περιοχή της Ασίας, όπου καταγράφηκε αυξημένη έρευνα για τα φορτία. Τέλος, ο κλάδος των Handy, όπως σημειώνει το Baltic Exchange, συνέχισε να βελτιώνεται αυτή την εβδομάδα, με τον BSI να κερδίζει 86 μονάδες μέσα σε μία εβδομάδα.

Υψηλές αποδόσεις στις μετοχές

Η άνοδος στους ναύλους στην αγορά χύδην ξηρού φορτίου, μια τάση που έχει καταγραφεί από την αρχή του έτους επηρεάζει θετικά και τις μετοχές των εισηγμένων στο αμερικανικό χρηματιστήριο των ελληνικών ναυτιλιακών εταιρειών του τομέα.

Έτσι ενδεικτικά η τιμή της μετοχής της Navios Maritime Partners που έχει ένα στόλο και με Bulkers και με conatinerships από 10,84 δολ στην αρχή του έτους έκλεισε την προηγούμενη Παρασκευή στα 31,80 δολ σημνειώνοντας άνοδο 193,3%. Η τιμή της μετοχής της Safe Bulkers από τα 1,35 δολ στις αρχές Ιανουαρίου βρέθηκε την προηγούμενη Παρασκευή στα 2,8 δολ σημειώνοντας άνοδο 107,4%, ενώ η τιμή της μετοχής της Diana shipping «πέταξε» στα 3,61 δολ την προηγούμενη Παρασκευή από 1,89 δολ στις 4 Ιανουαρίου του τρέχοντος έτους (άνοδος 91%).

Τέλος, απόδοση 265,6% κατέγραψε η μετοχή της Navios Holdings που από 2,21 δολ. στις αρχές του έτους βρέθηκε την προηγούμενη Παρασκευή στα 8,08 δολ.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Ναυτιλία
ΟΛΘ Α.Ε.: Αυξημένες επιδόσεις το 2023 με ρεκόρ διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων
Επιχειρήσεις |

Αυξημένες επιδόσεις το 2023 για τον ΟΛΘ - Σε «ΜΕΤΚΑ - ΤΕΚΑΛ» το έργο του 6ου προβλήτα

Στον τερματικό σταθμό εμπορευματοκιβωτίων, σημειώθηκε αύξηση άνω του 12% (στα € 59,8 εκατ.), ενώ στους τομείς εκμετάλλευσης χώρων και επιβατικής κίνησης σημειώθηκαν αυξήσεις 18,2% και 31,3% αντίστοιχα