Η General Motors Co ανακοίνωσε την Τετάρτη πολύ υψηλότερα από το αναμενόμενο κέρδη πρώτου τριμήνου παρά την παγκόσμια έλλειψη τσιπ ημιαγωγών, καθώς κατάφερε να συγκρατήσει το κόστος και επικεντρώθηκε στα φορτηγά και τα SUV με υψηλό περιθώριο κέρδους.

Η αυτοκινητοβιομηχανία του Ντιτρόιτ, της οποίας οι μετοχές σημείωσαν άνοδο 3,3% στις αρχές της διαπραγμάτευσης, ανέφερε επίσης ότι τα συνολικά ετήσια προ φόρων κέρδη θα ανέλθουν στο μέγιστο των προβλέψεών της.

Διαχείριση της έλλειψης ημιαγωγών

“Η ταχύτητα και η ευελιξία της ομάδας μας είναι στο επίκεντρο καθώς προχωράμε από τη διαχείριση της πανδημίας στη διαχείριση της παγκόσμιας έλλειψης ημιαγωγών”, δήλωσε η διευθύνων σύμβουλος Μαίρη Μπάρα σε επιστολή προς τους μετόχους. “Αυτό παραμένει μια δύσκολη περίοδος.”

Η Mπάρα πρόσθεσε ότι η Νο. 1 αυτοκινητοβιομηχανία των ΗΠΑ επικεντρώθηκε στη “μεγιστοποίηση της παραγωγής οχημάτων υψηλής ζήτησης και περιορισμένης χωρητικότητας”, όπως το Chevrolet Silverado pickup και τα GMC Yukon, Chevy Suburban και Cadillac Escalade SUV. Επιπλέον, αναφερόμενη στο πρόβλημα της έλλειψης τσιπ, εκτίμησε ότι αυτό θα επιδεινωθεί το δεύτερο τρίμηνο του 2021 αλλά μέχρι το δεύτερο εξάμηνο του έτους η κατάσταση θα βελτιωθεί.

«Κάθε περιοχή στον κόσμο έχει ασχοληθεί με την ανισορροπία προσφοράς και ζήτησης για ημιαγωγούς και έχουμε εργαστεί μέσω σημαντικών διαταραχών στην παραγωγή», είπε.

Η GM επανέλαβε την εκτίμησή της για τα προ φόρων κέρδη στο έτος 2021 ότι “με βάση αυτά που γνωρίζουμε σήμερα”, τα αποτελέσματά της θα κινηθούν στο άνω άκρο των 10 δισ. δολ. αντί για 11 δισ. δολ. της προηγούμενης πρόβλεψης. Ο αναλυτής της Morgan Stanley, Άνταμ Τζόνας, δήλωσε ότι τα κέρδη της GM και οι προβλέψεις για ολόκληρο το έτος ήταν ανακούφιση μετά την προειδοποίηση της Ford Motor την περασμένη εβδομάδα σχετικά με την κατάσταση που επικρατεί με τα τσιπ ημιαγωγών.

Περιορισμός της παραγωγής

Οι κατασκευαστές αυτοκινήτων σε όλο τον κόσμο έπρεπε να περιορίσουν την παραγωγή οχημάτων, κάτι που παρεμπόδισε τις προσπάθειές τους να ανακάμψουν από την πανδημία COVID-19, λόγω της έλλειψης ζωτικών τσιπ που χρησιμοποιούνται σε πλήθος εφαρμογών, από τη διαχείριση υπολογιστών κινητήρων έως τα συστήματα υποστήριξης οδηγών.

Ωστόσο η GM συνέχισε να κατασκευάζει οχήματα με τα υψηλότερα κέρδη, συσσωρεύοντας προμήθειες σε τσιπ από άλλα εργοστάσια που λειτουργούν στο ρελαντί. Την περασμένη εβδομάδα, επέκτεινε το χρόνο διακοπής λειτουργίας για τα εργοστάσια στο Κάνσας και το Οντάριο στις αρχές Ιουλίου και τέλη Ιουνίου, αντίστοιχα, μειώνοντας την παραγωγή των SUV Cadillac XT4 και Chevy Equinox, και του sedan Chevy Malibu.

Τα κέρδη του τριμήνου

Η GM παρουσίασε το πρώτο τρίμηνο καθαρό κέρδος 3 δισεκατομμυρίων δολαρίων ή 2,03 $ ανά μετοχή, από 294 εκατομμύρια δολάρια ή 17 σεντ ανά μετοχή, ένα χρόνο νωρίτερα. Επιπλέον, η αυτοκινητοβιομηχανία δήλωσε ότι ο προϋπολογισμός της για κεφαλαιουχικές δαπάνες φέτος θα είναι 9 έως 10 δισεκατομμύρια δολάρια και η Μπάρα είπε ότι περίπου 7 δισεκατομμύρια δολάρια από αυτά θα επικεντρωθούν στην ανάπτυξη ηλεκτρικών και αυτόνομων οχημάτων.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Βιομηχανία