
Μπορεί το εμβόλιο κατά της Covid-19 να θεωρείται gamechanger για την επιστροφή στην κανονικότητα, η ανάκαμψη όμως των αεροπορικών ταξιδιών κι εν γένει του τουρισμού είναι πιο σύνθετη.
Τα PCR test παραμένουν βασικό εργαλείο για να ξεπεραστούν οι περιορισμοί στις μετακινήσεις, τουλάχιστον κατά τη διάρκεια του 2021, και μέχρι τα ποσοστά των εμβολιασμών διεθνώς να τονώσουν το αίσθημα της ασφάλειας, το κόστος των testθα είναι καθοριστικό για την ανάκτηση μιας έστω μερικής κανονικότητας.
Σύμφωνα με τη Διεθνή Ένωση Αερομεταφορών (IATA), ο καλός ρυθμός ανάκαμψης για εσωτερικά ταξίδια, με πρωταθλήτριες ΗΠΑ και Κίνα, αποτελεί καλό σημάδι για την επιστροφή της ζήτησης και για διεθνείς πτήσεις, μόλις οι χώρες ξεκινήσουν να αποσύρουν τους περιορισμούς.
Μάλιστα οι προβλέψεις του κλάδου θέλουν ισχυρή επιστροφή σε καλούς ρυθμούς από το δεύτερο εξάμηνο του έτους.
Τι μπορεί να βάλει όμως φρένο σε αυτή τη ζήτηση; Το υψηλό κόστος των PCRtests, επισημαίνει o BrianPearce, chief Economist της IATA, δεδομένου ότι για τις περισσότερες χώρες παραμένουν στην κορυφή της λίστας των μέτρων προστασίας, αναστέλλοντας συγχρόνως την επιβολή καραντίνας.
Από τις 16 χώρες που μελέτησε η IATA, βασικές τουριστικές αγορές της χώρας μας, όπως οι ΗΠΑ, η Γερμανία και η Βρετανία, στις οποίες μάλιστα στοιχηματίζουμε για το εφετινό καλοκαίρι, διατηρούν υψηλό μέσο κόστος PCRtesting.
Ειδικότερα, οι ΗΠΑ και η Γερμανία κινούνται μεταξύ 80 και 250 δολαρίων, ενώ η Βρετανία παρουσιάζει ένα εύρος από 90 ως και πάνω από 400 δολάρια.
Βάσει των υπολογισμών που έκαναν οι ειδικοί της IATA, λαμβάνοντας υπόψη μια μέση χαμηλή τιμή της τάξεως των 90 δολαρίων για το τεστ, όταν το μέσο εισιτήριο το 2019 κόστιζε 200 δολάρια, τώρα το κόστος του θα φτάσει στα 380 δολάρια.
Την ίδια στιγμή, ενώ το μέσο ταξίδι (με επιστροφή) για μια τετραμελή οικογένεια κόστιζε 1.600 δολάρια το 2019, σήμερα με τις απαιτήσεις για τεστ θα εκτιναχθεί στα 3.040, καθιστώντας το ουσιαστικά απαγορευτικό.
Μεγαλύτερος αντίκτυπος
Όπως μάλιστα, σημείωσε, κατά την παρουσίαση των αποτελεσμάτων της έρευνας, ο Willie Walsh, γενικός διευθυντής της Ένωσης, «ο αντίκτυπος θα είναι μεγαλύτερος για τα ταξίδια μικρών αποστάσεων (έως 1.100 χλμ.).
Με μέσο ναύλο 105 δολάρια, τελικά τα PCRτεστ θα κοστίζουν περισσότερο από την ίδια την πτήση. Δεν είναι αυτό που θέλετε να προτείνετε στους ταξιδιώτες, καθώς βγαίνουμε από αυτήν την κρίση.
Είναι κρίσιμο να γίνει καλύτερη διαχείριση του κόστους των τεστ, εάν οι κυβερνήσεις θέλουν να σώσουν θέσεις εργασίας στον τουρισμό και στις μεταφορές» είπε, καλώντας τις κυβερνήσεις να αποφύγουν να περιορίσουν τις ταξιδιωτικές ελευθερίες στους πιο εύπορους.
Τον περασμένο Νοέμβριο, η IATA είχε κάνει αντίστοιχη έρευνα στη χώρα μας, σημειώνοντας τότε ότι η ελληνική πρακτική για το άνοιγμα του τουρισμού το περσινό καλοκαίρι με τα διαγνωστικά τεστ αποδείχθηκε επιτυχημένη.
Τότε λοιπόν, είχε βάλει στο τραπέζι της συζήτησης την αντικατάσταση του πιο ακριβού PCRtestαπό rapidtests, καθώς το μέσο εισιτήριο για να ταξιδέψει κανείς από το εξωτερικό στην Ελλάδα, βάσει των τιμών που είχαν διαμορφωθεί το διάστημα Απριλίου-Αυγούστου 2020, θα ήταν κατά 30% φθηνότερο εάν αντί για PCR test συνοδευόταν από Γρήγορο Τεστ Αντιγόνου.
Η μέση τιμή στην πρώτη περίπτωση έφτανε τα 240 ευρώ και στη δεύτερη θα διαμορφωνόταν στα 168 ευρώ.
Η Γαλλία και η σύσταση του ΠΟΥ
Από τις χώρες που συμμετείχαν στην έρευνα της IATA, μόνο η Γαλλία έχει ακολουθήσει τη σύσταση του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας (ΠΟΥ), ο οποίος και κάλεσε τις χώρες να καλύπτουν οι ίδιες το κόστος.
Πρόσφατα, η Επιτροπή Covidτου ΠΟΥ κάλεσε τις κυβερνήσεις να μειώσουν την οικονομική επιβάρυνση για τους διεθνείς ταξιδιώτες προκειμένου να συμμορφωθούν με τις απαιτήσεις για τεστ και τυχόν άλλα μέτρα προστασίας δημόσιας υγείας, ενοχοποιώντας παράλληλα το υψηλό κόστος των τεστ για τις αγορές των ψεύτικων πιστοποιητικών.
Στην πρώτη γραμμή, φαίνεται πως βρίσκεται και η Ευρώπη, με το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο να καλεί την περασμένη εβδομάδα τις χώρες της ΕΕ να εξασφαλίσουν «καθολικό, προσβάσιμο, έγκαιρο και δωρεάν τεστ».
Εντωμεταξύ, με μεγάλη πλειοψηφία εγκρίθηκε από το Κοινοβούλιο η πρόταση για το νέο «πιστοποιητικό EU COVID-19» που θα διαρκεί για ένα έτος και θα είναι σε ψηφιακή ή έντυπη μορφή, βεβαιώνοντας ότι ο κάτοχός του έχει εμβολιαστεί κατά του κορωνοϊού ή έχει πρόσφατο αρνητικό αποτέλεσμα εξέτασης ή έχει αναρρώσει από τη μόλυνση.


Latest News

Για εμπορικό «bulling» κατηγορεί τις ΗΠΑ η Κίνα
Ο ΠΟΕ έχει εκδώσει μια σειρά από καταδικαστικές αποφάσεις κατά των ΗΠΑ τις τελευταίες εβδομάδες
![ΗΠΑ: Ο Αμερικανός που ζει σε ιστορικό Boeing της Ολυμπιακής [video]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/01/1-7-600x298.png)
Ο Αμερικανός που ζει σε ιστορικό Boeing της Ολυμπιακής [video]
«Δεν μετανιώνω που επιδίωξα αυτό το όραμα», ανέφερεο 73χρονος που έφερε στο Πόρτλαντ το ελληνικό αεροσκάφος

Το comeback των Big Oil: Έτοιμες για νέα κέρδη ρεκόρ
Έχουν γεμίσει τα ταμεία των εταιρειών του ενεργειακού κλάδου

Πενθήμερο στο γραφείο για μεγαλύτερες αυξήσεις, το νέο «εργασιακό trend»
Ποιες επιχειρήσεις προσπαθούν να δελεάσουν προσωπικό, την ώρα που η δεξαμενή εργαζομένων αδειάζει

Μασκ: Γιατί συναντήθηκε με κορυφαίους συμβούλους του Μπάιντεν;
Η τεταμένη σχέση του δισεκατομμυριούχου με τον πρόεδρο των ΗΠΑ και οι επικερδείς συμφωνίες με το αμερικανικό δημόσιο

Σχέδιο χιλιάδων προσλήψεων για το 2023 ανακοίνωσε η Boeing
Η εταιρεία προσπαθεί να καλύψει τις αυξημένες ανάγκες των αερομεταφορέων για νέα αεροσκάφη

Γιατί ο Σόλομον της Goldman θα λάβει μόνο(!) 25 εκατ. δολ. για το 2022
Η τράπεζα ανακοίνωσε ότι μειώνει τις αποδοχές του CEO κατά 29%

Η Ρώμη ξεκινά επίσημες διαπραγματεύσεις με την Lufthansa για την πώληση της Ita
Η υπογραφή της προκαταρκτικής συμφωνίας αναμένεται τον Μάρτιο και της οριστικής τον Ιούνιο

Παραμένει «αυστηρή» η ΕΚΤ με τις κεφαλαιακές απαιτήσεις των τραπεζών
Αδιάλλακτη παραμένει η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα αναφορικά με τις κεφαλαιακές απαιτήσεις των τραπεζών. Τα κεφάλαια δηλαδή που πρέπει να διακρατούν ούτως ώστε σε περίπτωση ενός οικονομικού σοκ να παραμείνουν βιώσιμες δίχως να στραφούν στις κρατικές ενισχύσεις. Μετά το 2008 και τη διάσωση των τραπεζών με τα χρήματα των φορολογουμένων, οι απαιτήσεις αυτές κατέστησαν πιο αυστηρές. […]

Σε ιστορικά χαμηλά από το 1956 η παραγωγή αυτοκινήτων στη Βρετανία
Οι κατασκευαστές ζητούν ξεκάθαρη στρατηγική από τη βρετανική κυβέρνηση, η οποία δηλώνει «αποφασισμένη» προς αυτή την κατεύθυνση, χωρίς όμως αποτελέσματα