Οι χαμηλοί ναύλοι που κυριάρχησαν την αγορά των δεξαμενοπλοίων στη διάρκεια του πρώτου τριμήνου του 2021, οι οποίοι ακολούθησαν μια ακριβώς αντίθετη ρότα από αυτούς της ναυτιλίας χύδην ξηρού φορτίου, επηρέασαν αρνητικά και τα αποτελέσματα της Euronav, που διαχειρίζεται ένα στόλο από 75 δεξαμενόπλοια.

Ο τζίρος της εταιρείας μειώθηκε στα 113,4 ελατ. δολ από 416,6 εκατ. δολ το πρώτο τρίμηνο του 2020 με αποτέλεσμα  να γράψει ζημίες ύψους 71 εκατ. δολ από κέρδη 225,6 εκατ.. δολ ένα χρόνο πριν.

Ο Hugo De Stoop, Διευθύνων Σύμβουλος της Euronav δήλωσε μεταξύ άλλων ότι οι συνθήκες της αγοράς και των χαμηλών ναύλων, που επικράτησαν το πρώτο τρίμηνο του 2021 και στο τρέχον τρίμηνο. Οι περιορισμοί στην κινητικότητα  που συνδέονται με την πανδημία COVID-19, συνεχίζουν ι να επηρεάζουν  την παγκόσμια κατανάλωση αργού. Ο ίδιος χαρακτήρισε ως ενθαρρυντικά σημάδια τη μείωση των περικοπών στην παραγωγή του ΟΠΕΚ +  αν και τη μεταφορική ικανότητα στου παγκοσμίου στόλου παραμένει σε υψηλά επίπεδα.

Ωστόσο ο διευθύνων σύμβουλος της Euronav δηλώνει σίγουρος ότι η αγορά θα ανακάμψει μεσοπρόθεσμα και γι ‘αυτό η εταιρεία του έσπευσε να αξιοποιήσει τις χαμηλές αξίες των δεξαμενοπλοίων και να πραγματοποιήσει νέες επενδύσεις τόσο στα VLCC όσο  και τα Suezmax κατά το πρώτο τρίμηνο.

Παράλληλα, τόνισε ότι τα  τα νέα οικολογικά πλοία που χτίζει στα ναυπηγεία θα αποτελέσουν βασικό μέρος της στρατηγικής της για τη μείωση των εκπομπών του στόλου της.

Η Euronav στην διάρκειας του πρώτου τριμήνου του 2021 υλοποίησε συμφωνία sale and lease back για το VLCC Newton (2009, 307.284 dwt) με την Taiping & Sinopec Financial Leasing Co., Ltd.. Το πλοίο πουλήθηκε 36 εκατ. δολ και η συναλλαγή απέφερε κεφαλαιακά κέρδη 1,2 εκατ. δολ  για την εταιρεία ενώ ενίσχυσε και τη ρευστότητα της κατά 19 εκατ. δολ.

Επιπλέον η Euronav  τον Φεβρουάριο,  ανακοίνωσε ότι έχει συνάψει συμφωνία για την απόκτηση resale δυο  eco-Suezmax, η κατασκευή των οποίων ολοκληρώνεται τώρα στο ναυπηγείο Daehan στη Νότια Κορέα.

Τα δυο πλοία αγοράσθηκαν σε μια συνολική τιμή ύψους  113 εκατ. δολ. και αναμένεται να παραδοθούν τον Ιανουάριο του  2022. Τα πλοία θα μπορούν αν χρησιμοποιούν ως καύσιμο LNG και αμμωνία στο μέλλον.

Τέλος τον  Απρίλιο, η Euronav συνήψε συμφωνία με το ναυπηγείο Hyundai Samho για την ναυπήγηση δύο VLCC, τα οποία  θα παραδοθούν κατά το τέταρτο τρίμηνο του 2022 και το πρώτο τρίμηνο του 2023 με κόστος 186 εκατ. δολ  συνολικά, συμπεριλαμβανομένων 4,2 εκατ. δολ σε προσθήκες και αναβαθμίσεις στα πρότυπα κανονισμών.

Η Euronav έχει επίσης τη δυνατότητα να συνάψει σύμβαση για ένα ακόμη  VLCC με το ίδιες προδιαγραφές για παράδοση το δεύτερο τρίμηνο του 2023. Τα πλοία θα μπορούν αν χρησιμοποιούν ως καύσιμο LNG και αμμωνία.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Επιχειρήσεις