Μέχρι το τέλος του 2021 η Βρετανία θα έχει δώσει σχετική άδεια ούτως ώστε να ξεκινήσει η χρήση αυτόνομων αυτοκινήτων στην ενδοχώρα.
Το παραπάνω ανακοίνωσε χθες το υπουργείο Μεταφορών της χώρας, δείχνοντας ότι «ποντάει» πολλά στην κυκλοφορία «έξυπνων» αυτοκινήτων.
Σε πρώτη φάση η άδεια θα αφορά τα υβριδικά οχήματα στα οποία ο κάτοχος τους τα οδηγεί κανονικά αλλά διαθέτουν και αυτόνομο σύστημα κίνησης και όχι στα αμιγώς αυτόνομα που δεν διαθέτουν οδηγό ούτε καν τιμόνι και πεντάλ.
Η άδεια σε πρώτη φάση θα αφορά αυτοκίνητα που θα διαθέτουν την τεχνολογία ALKS, που είναι ένα αυτοματοποιημένο σύστημα διατήρησης λωρίδας.
H ταχύτητα που θα αναπτύσσουν αυτά τα αυτοκίνητα όταν βρίσκονται σε αυτόνομη κίνηση δεν θα ξεπερνά τα 65 χλμ./ώρα.
Τι θα κάνει ο οδηγός
Ο οδηγός θα μπορεί να παραδώσει τον έλεγχο του οχήματος στο όχημα και να κάνει κάτι άλλο χωρίς να παρακολουθεί τι συμβαίνει στον δρόμο αλλά σε κάθε περίπτωση θα παραμένει στην θέση του οδηγού για να αναλάβει αμέσως δράση σε περίπτωση που κριθεί απαραίτητο.
Το ίδιο το σύστημα θα κρίνει αν πρέπει ο οδηγός να πάρει τον έλεγχο του οχήματος και θα τον ειδοποιεί σχετικά.
Αν ο οδηγός δεν ανταποκριθεί εντός λίγων δευτερολέπτων το όχημα θα αρχίσει να μειώνει την ταχύτητα του, θα αναβοσβήνει τα φώτα και θα ενεργοποιεί με αυξημένη ένταση το ραδιόφωνο ή το ηχητικό σύστημα του οχήματος για την περίπτωση που ο οδηγός έχει αποκοιμηθεί.
Ανθρώπινος παράγοντας
Οι μελέτες δείχνουν ότι το 85% των τροχαίων ατυχημάτων οφείλονται στον ανθρώπινο παράγοντα και η χρήση των αυτόνομων οχημάτων πιστεύεται ότι θα περιορίσει σημαντικά το ποσοστό των ατυχημάτων και όσο η τεχνολογίας τους εξελίσσεται το ποσοστό αυτό θα μειώνεται ολοένα και περισσότερο.
«Είναι ένα σημαντικό βήμα για την ασφαλή χρήση αυτόνομων οχημάτων στην Βρετανία που θα καταστήσει τα μελλοντικά ταξίδια ευκολότερα, πιο αξιόπιστα και πιο φιλικά στο περιβάλλον. Αλλά πρέπει να διασφαλίσουμε ότι αυτή η συναρπαστική νέα τεχνολογία θα αναπτυχθεί με ασφάλεια και θα καταστήσει την Βρετανία μια παγκόσμια τεχνολογική δύναμη» δήλωσε η Ρέιτσελ Μακλίν, υπουργός Μεταφορών της Βρετανίας.
Αξίζει να σημειωθείο σύνδεσμος αυτοκινητοβιομηχάνων και εμπόρων (Society of Motor Manufacturers and Traders-SMMT) αναφέρει ότι η τεχνολογία μπορεί να βελτιώσει την ασφάλεια στους δρόμους ελαττώνοντας τον παράγοντα «ανθρώπινο λάθος».
Σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο του εν λόγω συνδέσμου, Mike Hawes, «τα συστήματα αυτοματοποιημένης οδήγησης μπορούν να αποτρέψουν έως και 47.000 σοβαρά ατυχήματα και να σώσουν 3.900 ζωές, μέσα στην επόμενη δεκαετία, μέσω της ικανότητας να μειώνουν τον σημαντικότερο παράγοντα σε περίπτωση ατυχήματος – το ανθρώπινο λάθος».
Η εταιρεία Thatcham Research, που πραγματοποιεί δοκιμές ασφαλείας για λογαριασμό ασφαλιστικών εταιρειών, συμφωνεί με τις επιφυλάξεις σχετικά με τον ορισμό του συστήματος ALKS ως σύστημα αυτόνομης οδήγησης, από τη βρετανική κυβέρνηση. «Το ALKS που προτείνεται από την κυβέρνηση δεν είναι αυτοματοποιημένο σύστημα οδήγησης» αναφέρει ο Μάθιου Έιβερι, διευθυντής ερευνών της Thatcham Research, για να συμπληρώσει ότι είναι «σύστημα υποβοήθησης της οδήγησης, από τη στιγμή που στηρίζεται στην ικανότητα του οδηγού να αναλάβει ανά πάσα στιγμή τον έλεγχο».
Το αντίθετο παράδειγμα
Ωστόσο, έχουν υπάρξει ατυχήματα στα οποία έχουν εμπλακεί οχήματα με τέτοιες τεχνολογίες, όταν οι οδηγοί δεν έδιναν την απαιτούμενη προσοχή στο δρόμο. Το BBC αναφέρει χαρακτηριστικά δύο περιπτώσεις τέτοιων ατυχημάτων. Το 2018, ένας Βρετανός πήρε κλήση όταν «οδηγούσε» από τη θέση του συνοδηγού ενός Tesla, αφήνοντας στο σύστημα Autopilot να έχει τον πλήρη έλεγχο.
Στις Ηνωμένες Πολιτείες, μία αντίστοιχη περίπτωση είχε ολέθριες συνέπειες όταν ο οδηγός έθεσε σε λειτουργία τον «αυτόματο πιλότο» και ο ίδιος αρκέστηκε να ασχοληθεί με το αγαπημένο του βιντεοπαιχνίδι. Το αποτέλεσμα ήταν το όχημα να προσκρούσει σε τσιμεντένια διαχωριστική μπάρα.
Latest News
Η Google φέρνει στα ελληνικά σχολεία το “Experience AI”
Η Google και το Raspberry Pi Foundation παρέχουν χρηματοδοτική στήριξη και ενδυνάμωση σε εκπαιδευτικούς και μαθητές για ένα μέλλον καθοδηγούμενο από την Τεχνητή Νοημοσύνη
Σχέδιο απαγόρευσης των social media σε παιδιά κάτω των 15 ετών και στην Ελλάδα; - Τι εξετάζεται
Προωθούνται αυστηροί περιορισμοί στην πρόσβαση των παιδιών κάτω των 15 ετών στα social media
Πώς θα χτιστεί ο «Φάρος» του ελληνικού AI - Ο ρόλος του Υπερταμείου
Το έργο για τον «Φάρο» συνδέεται με την κατασκευή του εθνικού υπερυπολογιστή «Δαίδαλου» - Θα δημιουργηθεί θυγατρική που θα αναλάβει τη διαχείρισή του
Αποκαλυπτήρια για το «αλάνθαστο» κβαντικό μικροτσίπ της Google
Σε άρθρο που δημοσιεύθηκε στο περιοδικό Nature, η Google είπε ότι βρήκε έναν τρόπο να συνδυάζει τα Qubits του τσιπ Willow, έτσι ώστε τα ποσοστά σφαλμάτων να μειώνονται καθώς αυξάνεται ο αριθμός των Qubits
Δημιουργείται στην Ελλάδα το AI factory «Pharos» - Το μήνυμα Μητσοτάκη
«Η Ελλάδα μία από τις επτά χώρες της ΕΕ που θα δημιουργηθούν «εργοστάσια» τεχνητής νοημοσύνης τόνισε ο πρωθυπουργός
Πόση τεχνητή νοημοσύνη χρησιμοποιούν οι Έλληνες - Τι δείχνει έρευνα της Focus Bari
Στην έρευνα της Focus Bari αναλύονται οι ευκαιρίες, οι κίνδυνοι αλλά και οι μεγάλες προσδοκίες
Αυτές είναι οι χώρες με τα μεγαλύτερα ποσοστά online απάτης - Η θέση της Ελλάδας
Η έρευνα βασίζεται σε ένα σύνολο δεδομένων που περιλαμβάνει πάνω από 30.000 γνωστές απατηλές οντότητες, αναλύοντας τα μοτίβα αναζήτησης της Google σε περιεχόμενο της BrokerChooser σε 56 γλώσσες
Τι είναι η αβοκέτα... και οι υπόλοιπες κορυφαίες αναζητήσεις στην Google των Ελλήνων
Στις πιο δημοφιλείς αναζητήσεις των Ελλήνων στη μηχανή αναζήτησης της Google περιλαμβάνονται μεταξύ άλλων πρόσωπα μέχρι αθλήματα των Ολυμπιακών Αγώνων
Στο στόχαστρο των Βρυξελλών Google και Meta για «μυστικές διαφημίσεις»
Οι ρυθμιστικές αρχές ζητούν πληροφορίες για συνεργασία που παρακάμπτει τους κανόνες του γίγαντα αναζήτησης για ανηλίκους
Τα ρομποταξί της Tesla θα κινούνται με ανθρώπινο τηλεχειρισμό
Η Tesla σκοπεύει να ξεκινήσει την υπηρεσία ρομποταξί με έναν εταιρικό στόλο που υποστηρίζεται από εξ αποστάσεως τηλεχειρισμό