Η αξιοποίηση των 23 περιφερειακών αεροδρομίων της χώρας ξεκινάει από την Καλαμάτα, με το Υπερταμείο να βάζει στο φουλ τις μηχανές για το αεροδρόμιο «Καπετάν Βασίλης Κωνσταντακόπουλος». Το πρώτο βήματα αναμένεται σήμερα και αφορά στη δημοσίευση διαγωνισμού για την πρόσληψη τεχνικού συμβούλου, ο οποίος και θα σχεδιάσει το κατάλληλο μοντέλο αξιοποίησης. Αυτό αποκάλυψε, χθες, μιλώντας στο Οικονομικό Φόρουμ των Δελφών, ο διευθύνων σύμβουλος της Ελληνικής Εταιρείας Συμμετοχών και Περιουσίας (ΕΕΣΥΠ), Γρηγόρης Δημητριάδης (φωτ.).

Τα τελευταία χρόνια, το αεροδρόμιο Καλαμάτας καταγράφει εντυπωσιακές επιδόσεις. Για το 2019, την τελευταία προ Covid-19 χρονιά, η επιβατική κίνηση έφτασε τους 336.000 επιβάτες από 280.900 το 2018, παρουσιάζοντας αύξηση 20,3%. Η συντριπτική πλειοψηφία αυτό, δηλαδή οι 310.000 ήταν αφίξεις εξωτερικού. Το 2020 η επιβατική κίνηση υποχώρησε λόγω της πανδημίας σε 87.280 ταξιδιώτες, ενώ για εφέτος αναμένεται υπερδιπλασιασμός της επιβατικής κίνησης σε σχέση με την περασμένη χρονιά.

Καθοριστικό ρόλο στις υψηλές «πτήσεις» έχει διαδραματίσει η άνοδος του τουριστικού ρεύματος στην νότια και νοτιοδυτική Πελοπόννησο με επίκεντρο το Costa Navarino. Ο διεθνής διαγωνισμός για την παραχώρηση του αεροδρομίου Καλαμάτας εκτιμάται πως θα βγει στον αέρα σε έναν με ενάμισι χρόνο.

Ποιο μοντέλο αξιοποίησης θα ακολουθήσουν τα μικρά περιφερειακά αεροδρόμια

Παράλληλα, διάφορα μοντέλα εξετάζονται για την αξιοποίηση και των υπόλοιπων 22 μικρών περιφερειακών αεροδρομίων που παραμένουν υπό τον έλεγχο της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ). Όπως ανέφερε εχθές, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής, στο τραπέζι βρίσκεται και η δυνατότητα δημιουργίας clusters αεροδρομίων. Εξετάζονται όμως και άλλα εναλλακτικά σενάρια, όπως για παράδειγμα η μακροχρόνια σύμβαση παραχώρησης, κατά τα πρότυπα του «Ελευθέριος Βενιζέλος» ή των 14 περιφερειακών αεροδρομίων, καθώς και ο θεσμός της παραχώρησης εκμετάλλευσης ή η σύμβαση διαχείρισης, το λεγόμενο «management contract», στην οποία ένας ιδιωτικός φορέας αναλαμβάνει να παρέχει υπηρεσίες διαχείρισης και λειτουργίας των περιφερειακών αεροδρομίων έναντι αμοιβής.

Επενδυτικές ευκαιρίες για τα assets του Υπερταμείου

Στην παρουσία του στο Οικονομικό Φόρουμ των Δελφών, ο επικεφαλής της ΕΕΣΣΥΠ, κ. Δημητριάδης, επισήμανε ότι πρόθεση του Υπερταμείου είναι να επιταχύνει τον εκσυγχρονισμό και την καλύτερη αξιοποίηση των εταιρειών του Δημοσίου που είναι στο χαρτοφυλάκιό του, εκμεταλλευόμενο το εξαιρετικό επενδυτικό κλίμα που διαμορφώνεται.

Εξήγησε ότι στο χαρτοφυλάκιο του Υπερταμείου περιλαμβάνεται ένα μεγάλο εύρος δημοσίων επιχειρήσεων, εισηγμένων και μη, που δραστηριοποιούνται σε πολλούς, διαφορετικούς στρατηγικούς τομείς της οικονομίας. Οι επιχειρήσεις αυτές έχουν αναπτύξει φιλόδοξα επενδυτικά προγράμματα  στα οποία θα κληθούν να συμμετάσχουν και ιδιωτικά κεφάλαια.

Και τόνισε ότι  είναι σημαντικό για το Υπερταμείο να έχει ένα ενεργό ρόλο και να στηρίξει τις θυγατρικές του ώστε να προσφέρουν αναβαθμισμένες υπηρεσίες στους πολίτες μέσα από μία πιο πελατοκεντρική φιλοσοφία, να βελτιώσουν την οικονομική τους θέση και να προχωρήσουν με τα επενδυτικά τους πλάνα. Ο ρόλος του Υπερταμείου είναι να διευκολύνει τις επενδύσεις αυτές και να επιλύσει τα όποια προβλήματα παρουσιάζονται στην πορεία.

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Κατασκευές
Στις «ράγες» το χρονοδιάγραμμα για το Μετρό Θεσσαλονίκης
Κατασκευές |

Στις «ράγες» το χρονοδιάγραμμα για το Μετρό Θεσσαλονίκης

«Έχουμε πει εξ αρχής ότι το Μετρό θα είναι έτοιμο το 2023. Και έχουμε πει ότι θα έχουμε και Μετρό και Αρχαία. Μάλιστα, ο σταθμός Βενιζέλου θα είναι ένα ζωντανό μουσείο», δήλωσε σήμερα ο Γενικός Γραμματέας Υποδομών κ. Γιώργος Καραγιάννης.