Σε ένα μήνα από σήμερα και με την προϋπόθεση ότι το πρόγραμμα του εμβολιασμού θα προχωρήσει ικανοποιητικά εκτιμάται ότι θα λειτουργήσουν τα καταστήματα εστίασης σε κλειστούς χώρους, ενώ την ίδια ώρα θολό παραμένει το τοπίο για το αν οι ίδιοι κανόνες θα ισχύσουν και για τα κέντρα διασκέδασης.

Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα που ανακοίνωσε το υπουργείο Ανάπτυξης, μία σειρά οικονομικών δραστηριοτήτων, όπως η λειτουργία της εστίασης σε εσωτερικούς χώρους με κάλυψη του 70% της δυναμικότητας, τα λούνα παρκ, τα πανηγύρια και οι παιδότοποι θα ανοίξουν με τα σχετικά υγειονομικά πρωτόκολλα όταν το 50% του ενηλίκου πληθυσμού είναι εμβολιασμένο.

Όπως διευκρίνισε ο υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων, το εν λόγω «ορόσημο» αφορά τον εμβολιασμό των ενηλίκων έστω και μία δόση, ενώ ο ίδιος εκτίμησε ότι το 50% των εμβολιασμών θα έχει επιτευχθεί περί τα μέσα Ιουνίου.

Σε ότι αφορά τη λειτουργία των κέντρων διασκέδασης συμπεριλαμβανομένων των μουσικών σκηνών και μπουάτ, προς το παρόν δεν υπάρχει κάτι νεότερο, ωστόσο σύμφωνα με πηγές από το υπουργείο Ανάπτυξης το θέμα θα εξεταστεί την τελευταία εβδομάδα του μήνα και βέβαια εξαρτάται από την εικόνα των επιδημιολογικών δεδομένων.

Με διευρυμένο ωράριο αλλά χωρίς μουσική

Στη σιωπή, αλλά με διευρυμένο ωράριο –από τις 5 το πρωί  έως ένα τέταρτο μετά τα μεσάνυχτα- θα λειτουργούν εστιατόρια, μπαρ, καφέ, αναψυκτήρια και καντίνες έως τις 24 Μαΐου εστιατόρια, μπαρ, καφέ , αναψυκτήρια και καντίνες σύμφωνα με την κοινή υπουργική απόφαση που δημοσιεύτηκε σε ΦΕΚ.

Συγκεκριμένα, θα λειτουργήσουν μόνον οι επιχειρήσεις που διαθέτουν άδεια λειτουργίας για κατάστημα υγειονομικού ενδιαφέροντος, παρέχοντας υπηρεσίες εστίασης υπό τις ακόλουθες προϋποθέσεις:

–    Αποκλειστικά σε ανοικτό υπαίθριο χώρο.

–    Φιλοξενία μόνο καθήμενων πελατών.

–    Μη αναπαραγωγή μουσικής.

Και με τους εξής υγειονομικούς όρους:

–    Απολύμανση καταλόγων κατά την εναλλαγή των πελατών στα τραπέζια.

–    Τοποθέτηση απολυμαντικού προϊόντος ανά τραπέζι.

–    Υποχρεωτική χρήση μάσκας από το προσωπικό και τους πελάτες κατά τον χρόνο αναμονής.

–    Μέχρι έξι άτομα ανά τραπέζι.

–    Τήρηση αποστάσεων τραπεζοκαθισμάτων και κανόνων υγιεινής.

–    Χρήση μπαρ με τοποθέτηση δύο σκαμπό μαζί και απόσταση ενάμισι μέτρου για κάθε επόμενη δυάδα σκαμπό.

Σημειώνεται ότι οι ίδιες προϋποθέσεις ισχύουν και για τη λειτουργία των εστιατορίων, αναψυκτήριων και καφέ των ξενοδοχείων που βρίσκονται σε εξωτερικό χώρο.

Τι ισχύει για τα εστιατόρια και καφέ στα αεροδρόμια

Κατ’ εξαίρεση, λειτουργούν και τα εστιατόρια, αναψυκτήρια, καφέ σε εσωτερικούς χώρους ξενοδοχείων και αεροδορμίων, τα οποία όμως θα εξυπηρετούν μόνο τους διαμένοντες σε αυτά και υπό την προϋπόθεση ότι λαμβάνονται μέτρα αποφυγής συνωστισμού και τηρούνται οι αποστάσεις μεταξύ τραπεζοκαθισμάτων, καθώς και οι κανόνες υγιεινής.

Μόνο take away στα εμπορικά κέντρα

Με το καθεστώς των υπηρεσιών παροχής προϊόντων σε πακέτο από το κατάστημα (take away) και διανομής προϊόντων (delivery) θα εξακολουθήσουν να λειτουργούν -τουλάχιστον έως τη Δευτέρα 24 Μαΐου- τα καταστήματα εστίασης εντός στοών, κλειστών εμπορικών κέντρων και υπεραστικών σταθμών.

Μέχρι στιγμής έχουν υποβληθεί 2.000 αιτήσεις για ενίσχυση της εστίασης

Την ίδια ώρα, πολύ μεγάλο είναι το ενδιαφέρον των επιχειρηματιών της εστίασης για το πρόγραμμα ενίσχυσης.

Υπενθυμίζεται ότι η σχετική πλατφόρμα άνοιξε σήμερα το πρωί, και όπως ανέφερε ο υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων Άδωνις Γεωργιάδης από τις 10 το πρωί μέχρι τη 1:00 το μεσημέρι είχαν υποβληθεί περίπου 2.000 αιτήσεις. Μάλιστα, σημείωσε ότι δεν υποβάλλουν απλά αίτηση, αλλά και τα σχετικά έγγραφα. Ρυθμός κατάθεσης που όπως είπε ο υπουργός είναι «πολύ ικανοποιητικός» και εκτίμησε πως και αυτό το πρόγραμμα θα πάει πολύ καλά.

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Επιχειρήσεις
Vodafone: Δημιουργεί πράσινο δίκτυο με 100% πιστοποιημένες ΑΠΕ
Green |

Vodafone: Δημιουργεί πράσινο δίκτυο με 100% πιστοποιημένες ΑΠΕ

Στην Ελλάδα, η Vodafone μειώνει τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις σε όλο το φάσμα της λειτουργίας της, από τον σχεδιασμό και την παραγωγή των προϊόντων και υπηρεσιών που προωθεί στην αγορά, μέχρι την χρήση και την απόρριψη από τους πελάτες της.