Μετά από μια ταραχώδη χρονιά, η αγορά ειδών πολυτελείας έχει ξεκινήσει την πορεία της προς την ανάκαμψη. Ο κλάδος επέστρεψε σε ανοδική τροχιά το πρώτο τρίμηνο του 2021, καταγράφοντας έστω και οριακή αύξηση 0-1% έναντι του 2019, το οποίο θεωρείται από τον κλάδο ως το τελευταίο συγκρίσιμο έτος.
Αυτό αναφέρει η Bain & Company, ο κορυφαίος σύμβουλος στον κόσμο της παγκόσμιας βιομηχανίας προϊόντων πολυτελείας, στην έκθεσή του «Bain & Company Luxury Study 2021 Spring Update» που κυκλοφόρησε σήμερα σε συνεργασία με τη Fondazione Altagamma.
Σύμφωνα με την έρευνα η Κίνα συνεχίζει να οδηγεί την ανάκαμψη, ενώ οι Ηνωμένες Πολιτείες ανέκαμψαν απροσδόκητα.
Οι προοπτικές για το 2021 παραμένουν αβέβαιες και η αγορά αναμένεται να διαμορφωθεί μεταξύ 250 και 295 δισεκατομμυρίων ευρώ, ανάλογα με το ποιο από τα δύο σενάρια που περιγράφονται στην έκθεση θα επιβεβαιωθεί κατά τη διάρκεια του έτους.
«Είναι σαφές ότι οι καταναλωτές εξακολουθούν να θέλουν να αγοράσουν προϊόντα πολυτελείας και αυτό, μαζί με την ικανότητα των brands να προσαρμόζονται και να καινοτομούν, οδηγεί σε επιστροφή στην ανάπτυθξη», δήλωσε η Claudia D’Arpizio, εκ των συντακτών της μελέτης.
Μια ισχυρή αρχή για τη χρονιά που καθοδηγείται από την Κίνα και τις ΗΠΑ
Σε σύγκριση με το πρώτο τρίμηνο του 2019, η αγορά ειδών πολυτελείας αυξήθηκε κατά 0-1% στις τρέχουσες συναλλαγματικές ισοτιμίες (2-3% σε σταθερές συναλλαγματικές ισοτιμίες) το πρώτο τρίμηνο του 2021. Ενώ η Κίνα οδηγεί την ανάκαμψη χάρη στον συνεχή επαναπατρισμό και την επιτάχυνση των εγχώριων δαπανών για πολυτελή είδη, η αγορά των ΗΠΑ ήταν το απροσδόκητο φωτεινό σημείο.
Η ανανεωμένη εμπιστοσύνη των καταναλωτών σε συνδυασμό με την ταχεία διάθεση εμβολίων σήμανε το εντυπωσιακό come back στην πολυτελή κατανάλωση. Η Ευρώπη εξακολουθεί να υστερεί.
Δύο πιθανά σενάρια για την ανάκαμψη της αγοράς το 2021
Παρά τα σημάδια ανάκαμψης, ο βαθμός αβεβαιότητας παραμένει υψηλός και σύμφωνα με την έκθεση υπάρχουν δύο πιθανά σενάρια για την ανάκαμψη το 2021:
- Σενάριο 1 (πιθανότητα 30%): Η ανάκαμψη θα συνεχιστεί καθ ‘όλη τη διάρκεια του 2021, φθάνοντας στο επίπεδο αγοράς προανδημίας ήδη από φέτος. Σε αυτό το σενάριο η αγορά θα μπορούσε να φθάσει τα 280-295 δισεκατομμύρια ευρώ φέτος.
- Σενάριο 2 (πιθανότητα 70%): Παρά την ισχυρή δυναμική του πρώτου τριμήνου, η ανάπτυξη ολόκληρου του έτους περιορίζεται από τις βραδύτερες εγχώριες αγορές πολυτελείας και τον περιορισμένο ενδοπεριφερειακό τουρισμό. Σε αυτήν την περίπτωση, η πλήρης ανάκαμψη στα επίπεδα του 2019 αναμένεται μόνο το 2022 και η αγορά θα φτάσει τα 250-265 δισεκατομμύρια ευρώ φέτος.
Οι τάσεις τους επόμενους μήνες:
Σύμφωνα με την έκθεση η δεκαετία του ’20 θα μπορούσε να αναμορφώσει την αγορά πολυτελείας των ΗΠΑ: Η ανάκαμψη στις ΗΠΑ έχει ξεπεράσει τις προσδοκίες. Οι βελτιωμένες μακροοικονομικές συνθήκες, η ισχυρή χρηματιστηριακή αγορά, η αύξηση της εμπιστοσύνης των καταναλωτών και η γρήγορη διάθεση εμβολίων συμβάλλουν στην ισχυρή ανάκαμψη.
Το ανθρώπινο άγγιγμα εξακολουθεί να έχει σημασία: Η πανδημία ενίσχυσε τις ψηφιακές αγορές με απρόβλεπτο ρυθμό. Η έκθεση εκτιμά ότι περισσότερο από το 85% των αγορών πολυτελείας έγιναν ψηφιακά το 2021. Ωστόσο, η ανθρώπινη πινελιά στην πολυτέλεια παραμένει απαραίτητη και είτε στο κατάστημα είτε εξ αποστάσεως, αυτές οι αλληλεπιδράσεις θα διαδραματίσουν κρίσιμο ρόλο στη διατήρηση της αφοσίωσης των πελατών.
Η αγορά μεταχειρισμένων αγγίζει πολλά καταναλωτικά τμήματα: Η Bain εκτιμά ότι η μεταχειρισμένη αγορά πολυτελείας διαμορφώθηκε σε 28 δισ. ευρώ το 2020 (από 26 δισ. Ευρώ το 2019). Η αγορά προ-φορεμένων ειδών πολυτελείας περιλαμβάνει όχι μόνο τους νέους καταναλωτές, αλλά και κορυφαίους καταναλωτές και συλλέκτες που αναζητούν προϊόντα υψηλής ποιότητας ή συλλεκτικά προϊόντα. Οι επωνυμίες αυξάνουν όλο και περισσότερο αυτήν την αγορά και δημιουργούν σχετικές πλατφόρμες.
Latest News
Γιατί δεν συμφέρει να νοικιάζεις στο Λονδίνο
Το μηνιαίο κόστος για αγορά κατοικίας στην βρετανική πρωτεύουσα ήταν το υψηλότερο στο Ηνωμένο Βασίλειο, αλλά εξακολουθεί να είναι φθηνότερο από την ενοικίαση ενός αντίστοιχου ακινήτου
H Nike χάνει το... τρένο της καινοτομίας και η JD Sports τις πωλήσεις
H βρετανική λιανική αλυσίδα JD Sports είδε τις πωλήσεις της στο Ηνωμένο Βασίλειο να μειώνονται κατά 3,1% το τελευταίο τρίμηνο του 2023
Αυτή η γενιά έχει τα προσόντα για επιτυχημένη καριέρα στο επιχειρείν
Τις τελευταίες δύο δεκαετίες, το επιχειρηματικό τοπίο έχει αλλάξει δραματικά
Έχασε τη δύναμη του ο ΟΠΕΚ; Τι βλέπει ο Economist για τον «μαύρο χρυσό»
Τι αναφέρει για την πορεία των τιμών του μαύρου χρυσού ανάλυση του Economist
Το «φρένο του χρέους» καταδικάζει τη γερμανική οικονομία
Πέντε think tanks προβλέπουν σχεδόν μηδενική ανάπτυξη για το 2024 και προτείνουν μεταρρύθμιση του «δόγματος Σόιμπλε»
Πώς η κατάρρευση της γέφυρας στην Βαλτιμόρη πλήττει μία από τις μεγαλύτερες ασφαλιστικές εταιρείες του κόσμου
Το κλείσιμο του λιμανιού θα κοστίσει 15 εκατ. δολάρια την ημέρα σε χαμένη οικονομική δραστηριότητα - Πόσα θα δοθούν σε αποζημιώσεις
Η χρυσή εποχή... των ψιλικατζίδικων - Γιατί οι Αμερικανοί συρρέουν σε αυτά ακόμα και για φαγητό
Οι επισκέψεις σε καταστήματα ψιλικών το πρώτο εξάμηνο του 2023 ξεπέρασαν κατηγορίες όπως εστιατόρια γρήγορου φαγητού, αλυσίδες καφέ και βενζινάδικα
Νέος υπουργός Οικονομικών στην Πορτογαλία - Ο «σκόπελος» της στεγαστικής κρίσης
Αντιμέτωπος με πολύ σημαντικές προκλήσεις
«Χείρα βοηθείας» από Κλίντον και Ομπάμα στον Τζο Μπάιντεν
Στόχος, η συγκέντρωση τουλάχιστον 25 εκατ. δολαρίων για την προεκλογική καμπάνια
Γιατί προβληματίζονται οι ξενοδόχοι με το Πάσχα των Καθολικών
Στη Μαγιόρκα το Πάσχα γενικά σηματοδοτεί την έναρξη των διακοπών. Αλλά φέτος είναι πολύ νωρίς