Με το AFP (Γαλλικό Πρακτορείο Ειδήσεων) ως ανεξάρτητο ελεγκτή για την Ελλάδα και την Κύπρο ανακοίνωσε ότι θα συνεργαστεί το Facebook, προκειμένου όπως αναφέρθηκε σε διαδικτυακή παρουσίαση «να βοηθήσουν στην αντιμετώπιση της εξάπλωσης της παραπληροφόρησης στο Facebook και το Instagram στην Ελληνική γλώσσα.
Το Facebook συνεργάζεται ήδη με το AFP σε 18 χώρες στην Ευρώπη, ενώ από το Μάιο του 2019 έχει ενώσει τις δυνάμεις του με τα Ellinika Hoaxes, συνεργάτη του Facebook στην αντιμετώπιση της εξάπλωσης της παραπληροφόρησης στην Ελληνική γλώσσα.
Το AFP είναι πιστοποιημένος φορέας μέσω του αμερόληπτου Διεθνούς Δικτύου Ελέγχου Γεγονότων.
Το Facebook ανακοίνωσε επίσης το ξεκίνημα μιας νέας εκπαιδευτικής διαφημιστικής καμπάνιας διάρκειας δύο εβδομάδων στην Ελλάδα, ώστε να αναδειχθεί ο τρόπος με τον οποίο συνεργάζεται με τους ελεγκτές γεγονότων (fact checkers) και πως να εντοπίζονται ψευδείς πληροφορίες στο χώρο του διαδικτύου.
Το πρόγραμμα επαλήθευσης γεγονότων (fact-checking) του Facebook περιλαμβάνει περισσότερους από 80 συνεργάτες σε όλο τον κόσμο, που πραγματοποιούν έλεγχο περιεχομένου σε περισσότερες από 60 διαφορετικές γλώσσες. Οι συνεργάτες αυτοί παίζουν βασικό ρόλο στον εντοπισμό παραπληροφόρησης που καταφέρνει παρόλα αυτά να γίνει viral. Όταν ένας ελεγκτής γεγονότων αξιολογεί μια ιστορία ως ψευδή, το Facebook προσθέτει μια προειδοποιητική ετικέτα στο περιεχόμενο και μειώνει σημαντικά τη διανομή του. Επιπλέον, οι σελίδες και τα domain που επανειλημμένα αναρτούν ψευδείς ειδήσεις θα δουν και εκείνα τη διανομή τους να μειώνεται, ενώ η ικανότητά τους να διαφημίζονται και να παράγουν έσοδα θα αφαιρείται.
«Είμαστε στην ευχάριστη θέση να καλωσορίσουμε το AFP ως συνεργάτη ελέγχου γεγονότων (fact-checking) σε Ελλάδα και Κύπρο. Το AFP αποτελεί πολύτιμο συνεργάτη με έμπειρους δημοσιογράφους σε όλο τον κόσμο. Μαζί με τα Ellinika Hoaxes, το ζωτικό έργο τους θα μας βοηθήσει να συνεχίσουμε να μειώνουμε τη διάδοση της παραπληροφόρησης στην ελληνική γλώσσα στις πλατφόρμες μας», δηλώνει σχετικά η Sophie Eyears, υπεύθυνη Ανάπτυξης Στρατηγικών Συνεργατών στο Facebook.
Όπως αναφέρθηκε, το Facebook έχει υιοθετήσει μια στρατηγική τριών μερών για την αντιμετώπιση της παραπληροφόρησης:
●Αφαιρεί περιεχόμενο που παραβιάζει τους όρους της κοινότητας του Facebook και του Instagram ή τις πολιτικές διαφήμισης τους
●Μειώνει την προβολή ψευδών ειδήσεων και μη αυθεντικού περιεχομένου
●Ενημερώνει το κοινό, προσφέροντάς του περισσότερο περιεχόμενο σχετικά με το πλαίσιο γεγονότων που συνοδεύει τις αναρτήσεις τις οποίες βλέπουν
Η στρατηγική αυτή, τονίστηκε στην παρουσίαση, έχει υπάρξει ιδιαίτερα σημαντική για την αποτελεσματική αντιμετώπιση της παραπληροφόρησης που συνδέεται με ζητήματα υγείας.
Από την έναρξη της πανδημίας, το Facebook έχει αφαιρέσει περισσότερα από 18 εκατομμύρια κείμενα περιεχομένου, επειδή αυτά παραβίασαν τους κανόνες του σχετικά με την παραπληροφόρηση γύρω από την COVID-19 και τα εμβόλια.
Ετικέτες προειδοποίησης έχουν επίσης εφαρμοστεί σε περισσότερα από 167 εκατομμύρια κείμενα περιεχομένου. Αξίζει να σημειωθεί πως, όταν μια ετικέτα προειδοποίησης τοποθετείται σε μια ανάρτηση, το 95% των φορών οι χρήστες δεν κάνουν κλικ σε αυτήν για να τη δουν.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
Latest News
Βουτιά στα έσοδα του μεγαλύτερου κατασκευαστή μικροτσίπ της Κίνας
Τα καθαρά έσοδα της SMIC μειώθηκαν κατά 68,9% σε σχέση με το προηγούμενο έτος
Το TikTok «ξεσκεπάζει» την τεχνητή νοημοσύνη - Πώς θα γίνεται η αυτόματη επισήμανση
Για την πραγματοποίηση αυτών των ενεργειών συνεργάζεται με τον Συνασπισμό για την Προέλευση και Αυθεντικότητα Περιεχομένου
Όταν η Apple «καταστρέφει» μουσικά όργανα - To βίντεο και η «συγγνώμη»
Η αμφιλεγόμενη διαφήμιση που έχει προκαλέσει έντονες αντιδράσεις
H OpenAI «googlάρει» με τεχνητή νοημοσύνη
Σύντομα οι ανακοινώσεις για τη νέα μηχανή αναζήτησης
Γιατί οι εργαζόμενοι κρύβουν ότι χρησιμοποιούν ΑΙ
Οι εργαζόμενοι χρησιμοποιούν κρυφά την τεχνητή νοημοσύνη καθώς φοβούνται ότι τους κάνει να φαίνονται αντικαταστάσιμοι, σύμφωνα με νέα έρευνα της Microsoft και του LinkedIn
Νέες περικοπές στο Xbox σχεδιάζει η Microsoft
Οι περικοπές στο Xbox έρχονται εν μέσω μιας ευρύτερης συρρίκνωσης στη βιομηχανία των βιντεοπαιχνιδιών
Θρίλερ με προσωπικά δεδομένα 800.000 χρηστών από Ευρώπη και ΗΠΑ - Η απάτη με τα e-shops
Τα σενάρια για υπηρεσίες πληροφοριών και οργανωμένο έγκλημα
Ένα στα τρία περιστατικά στον κυβερνοχώρο οφείλεται σε ransomware
Τι αποκαλύπτει η τελευταία έρευνα της Kaspersky, εν όψει της Διεθνούς Ημέρας κατά του Ransomware στις 12 Μαΐου
Το νέο smartphone της Huawei δείχνει πώς η Κίνα υπερπήδησε τις αμερικανικές κυρώσεις
Τι έδειξε η ενδελεχής εξέταση του εσωτερικού του Pura 70 Pro της Huawei, για λογαριασμό του Reuters
Μέγας κίνδυνος για τον κόσμο τα Deepfakes - Τι επισημαίνει η Teneo
Τα deepfakes είναι πλέον το πιο επικίνδυνο είδος fake news