Περισσότερο ψύχραιμοι, αλλά και περισσότερο υγιεινιστές σε σχέση με πέρσι αποδείχθηκαν οι Έλληνες καταναλωτές στη δεύτερη καραντίνα.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα ήταν η περίοδος της Σαρακοστής, η οποία φέτος λόγω του παρατεταμένου lockdown ήταν κάπως… λειψή, αφού δεν επετράπη ο καθιερωμένος εορτασμός της Καθαράς Δευτέρας, αλλά και της 25ης Μαρτίου.
Συγκρίνοντας την αγοραστική συμπεριφορά των καταναλωτών μεταξύ των δύο lockdown, διαπιστώνεται ότι τη φετινή Σαρακοστή αρκετές κατηγορίες τροφίμων, όπως οι κονσέρβες ψαριών και θαλασσινών, τα όσπρια, το ταχίνι και οι ξηροί καρποί, που παραδοσιακά καταναλώνονται την περίοδο αυτή, παρουσιάζουν αρνητικό πρόσημο. Ο λόγος, σύμφωνα με τα στοιχεία της εταιρείας μετρήσεων NielsenIQ, ήταν πως εφέτος δεν πραγματοποιήθηκαν μαζικές αγορές, όπως πέρσι κατά τη διάρκεια του πρώτου lockdown υπό τον φόβο της πανδημίας και του κλεισίματος των σούπερ μάρκετ.

Βέβαια ανοδική πορεία στις αγορές παραδοσιακών σαρακοστιανών προϊόντων σε σχέση με τις προηγούμενες 8 εβδομάδες του ίδιου έτους υπήρξε. Και συγκεκριμένα ο μακεδονικός χαλβάς ήταν ο αδιαμφισβήτητος «νικητής» (+259%), ενώ τριψήφια αύξηση κατέγραψαν επίσης τα έτοιμα κονσερβοποιημένα γεύματα, όπως ντολμαδάκια γιαλαντζί, γίγαντες, ρεβύθια κ.α. (+222%), οι αλοιφές, όπως ταραμοσαλάτες, μελιτζανοσαλάτες κ.α. (+58%).
Επιπλέον αύξηση παρατηρήθηκε και στα κονσερβοποιημένα θαλασσινά, καλαμάρι, σουπιά κ.α. (+13%).
Ενδιαφέρον παρουσιάζει ωστόσο ότι μια άλλη νηστίσιμη κατηγορία, τα όσπρια, κινήθηκε οριακά πτωτικά (-5%) εν συγκρίσει με την προ-σαρακοστιανή περίοδο.

Υγιεινές επιλογές

Ακόμη πιο ενδιαφέρον είναι το γεγονός ότι θετικό πρόσημο σημείωσαν και οι υγιεινές επιλογές, όπως το ταχίνι (+23%), τα βούτυρα καρπών, όπως το βούτυρο από αμύγδαλα, κάσιους, φυστίκια, φουντούκια κ.λπ. (+3%), αλλά και οι ξηροί καρποί (+1%) ενισχύοντας περαιτέρω την ανοδική τάση που σημειώνουν το τελευταίο χρονικό διάστημα.
Στον αντίποδα, συναντά κανείς κατηγορίες προϊόντων ζωικής προέλευσης όπως το γάλα (-6%), το τυρί (-5%) και το γιαούρτι (-5%) που παρουσίασαν ελαφριά υποχώρηση ενώ έντονα ανοδικά συνέχισε να κινείται η κατηγορία των φυτικών ροφημάτων (+51%).
Αναμενόμενη ήταν και η επιβράδυνση των πωλήσεων των χύμα, συσκευασμένων (-20%) αλλά και κονσερβοποιημένων αλλαντικών (-18%) κατά την περίοδο της Σαρακοστής.
Όσο για τα ποτά που συνόδευσαν το Σαρακοστιανό τραπέζι, αυξημένη παρουσιάστηκε η ζήτηση σε μπύρα (73%), ούζο και τσίπουρο (+36%) αλλά και κρασί (8%).
Για την αξιολόγηση της πορείας των κατηγοριών τη φετινή Σαρακοστή εξετάστηκαν οι πωλήσεις που πραγματοποιήθηκαν στα σούπερ μάρκετ από την εβδομάδα πριν την Καθαρά Δευτέρα έως και την Μεγάλη Εβδομάδα (8 εβδομάδες σύνολο). Ως περίοδο σύγκρισης, έχουν υπολογιστεί οι προηγούμενες 8 εβδομάδες του ίδιου έτους, αλλά και οι εβδομάδες που αποτέλεσαν την περσινή περίοδο της Σαρακοστής.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Επιχειρήσεις
Στάσσης: «Η ΔΕΗ θα οδηγήσει την ενεργειακή μετάβαση στη ΝΑ Ευρώπη» – Το μήνυμα από Ουάσιγκτον
Green |

Στάσσης: «Η ΔΕΗ θα οδηγήσει την ενεργειακή μετάβαση στη ΝΑ Ευρώπη» – Το μήνυμα από Ουάσιγκτον

Γνωρίζουμε πώς να αναπτύξουμε γρήγορα ΑΠΕ και ευέλικτη χωρητικότητα, πώς να επεκτείνουμε και να εκσυγχρονίσουμε τα δίκτυα ηλεκτρικής ενέργειας και πώς να ανταποκριθούμε στη ζήτηση των πελατών για προσιτές τιμές, είπε ο κ. Στάσσης