
Στην τελική ευθεία βρίσκεται η υλοποίηση του κώδικα διαφάνειας για την εποπτεία του ηλεκτρονικού εμπορίου.
Το επόμενο διάστημα, σύμφωνα με πληροφορίες από το υπουργείο Ανάπτυξης και Επενδύσεων, πρόκειται να προκηρυχθεί διαγωνισμός για τη δημιουργία της σχετικής πλατφόρμας παρακολούθησης των online αγορών.
Στην πλατφόρμα θα συμμετέχουν τόσο τα e-shops, όσο και τα marketplaces (ηλεκτρονικές πλατφόρμες όπου συνευρίσκονται προμηθευτές και αγοραστές και διενεργούνται αγοραπωλησίες ειδών ή υπηρεσιών) μέσω δύο μητρώων.
Στόχος είναι η καταγραφή και εποπτεία των επιχειρήσεων ηλεκτρονικού εμπορίου και των παρόχων online υπηρεσιών, με ταυτοποίηση μέσω ΑΦΜ και διασύνδεση με το ΓΕΜΗ.
Συγκεκριμένα θα δημιουργηθεί ένα ψηφιακό σήμα διασφάλισης, το οποίο θα παρέχεται από τη Γενική Γραμματεία Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή σε κάθε επιχείρηση που δραστηριοποείται μέσω ηλεκτρονικού εμπορίου.
Με βάση το σήμα αυτό, οι καταναλωτές που επισκέπτονται το εκάστοτε πιστοποιημένο ηλεκτρονικό κατάστημα ή marketplace θα γνωρίζουν σε πραγματικό χρόνο εάν τηρείται πλήρως η νομοθεσία και οι βέλτιστες πρακτικές, ενισχύοντας έτσι σε μέγιστο βαθμό το αίσθημα ασφάλειας και εμπιστοσύνης στις online αγορές.
Η πρόταση της ΓΓ Εμπορίου είναι να διαμορφωθούν τρείς βαθμίδες πιστοποίησης:
. Πράσινο: Το ηλεκτρονικό κατάστημα πληροί όλα τα κριτήρια.
. Πορτοκαλί: Το ηλεκτρονικό κατάστημα είναι υπό διερεύνηση.
. Κόκκινο: Το ηλεκτρονικό κατάστημα δεν πληροί τα κριτήρια.
Εάν το ηλεκτρονικό κατάστημα ή η πλατφόρμα διαμεσολάβησης παροχής αγαθών και υπηρεσιών δεν διαθέτει καθόλου σήμα, αυτό θα σημαίνει ότι δεν έχει δεχθεί εθελοντικά την αξιολόγηση.
Με βάση πληροφορίες, το σήμα αξιοπιστίας θα διαμορφώνεται μέσω αξιολόγησης δεδομένων από διαφορετικές πηγές, όπως είναι οι αναφορές και οι αξιολογήσεις καταναλωτών είτε στην ηλεκτρονική φόρμα του σήματος, είτε στο 1520, οι αναφορές και αξιολογήσεις από συνεργαζόμενους επιχειρηματίες για τα marketplaces, σχόλια στα κοινωνικά δίκτυα κ.ά.
Αυξήθηκαν οι online πωλήσεις και οι απάτες
Προφανώς, η πανδημική κρίση και τα απανωτά lockdown έπαιξαν κομβικό ρόλο στην εκτόξευση του ψηφιακού καναλιού πωλήσεων στη χώρα μας.
Το 2020, η αξία των online αγορών προϊόντων και υπηρεσιών από Έλληνες καταναλωτές σε ελληνικά και διεθνή e-shops το ηλεκτρονικό εμπόριο στη χώρα μας εκτιμάται ότι ήταν κοντά στα 11 δισ. ευρώ, που σημαίνει ότι σημείωσε μία αύξηση κατά περίπου 35% σε σχέση με το 2019.
Με διψήφιους ρυθμούς ανάπτυξης «τρέχει» το ηλεκτρονικό εμπόριο και τους πρώτους μήνες του 2021.
Ωστόσο, μαζί με το νέο αγοραστικό πρότυπο που ανατρέπει το παραδοσιακό μοντέλο εξυπηρέτησης, όπου η επαφή της επιχείρησης και των πελατών περιοριζόταν σχεδόν αποκλειστικά στην αγορά σε φυσικό χώρο, αναπτύσσονται και οι απάτες.
Σύμφωνα με την έρευνα, Future Consumer Index Ελλάδα 2021, που παρουσίασε η ΕΥ Ελλάδος και διεξήχθη με τη συνεργασία της MRB, οι Έλληνες καταναλωτές προβληματίζονται ως προς την ασφάλεια των προσωπικών δεδομένων κατά τις συναλλαγές, καθώς αναφέρεται από το 37% των συμμετεχόντων, έναντι 21%-24% στις άλλες περιοχές/χώρες.
Πάντως το μεγαλύτερο «αγκάθι» για τους Έλληνες καταναλωτές, σύμφωνα με την εν λόγω έρευνα, είναι οι υπηρεσίες παράδοσης των προϊόντων που αγοράζουν online και το υψηλό κόστος παράδοσης /αποστολής. Σχεδόν ένας στους δύο Έλληνες προβληματίζεται για τις καθυστερήσεις στις παραδόσεις (το 49%) και για το υψηλό κόστος παράδοσης (το 47%).
Το θέμα της εμπιστοσύνης υπογραμμίζεται και στην έρευνα του Εργαστηρίου Ηλεκτρονικού Εμπορίου και Επιχειρείν-ELTRUN, του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών (2020). Σύμφωνα με τα ευρήματα, ένας από τους πιο σημαντικούς παράγοντες για την επιλογή αγοράς από ένα ηλεκτρονικό κατάστημα είναι η εμπιστοσύνη (πάνω από 75% των καταναλωτών ορίζουν τον παράγοντα «εμπιστοσύνη» στις 2 πρώτες θέσεις).
Το ψηφιακό σήμα αξιοπιστίας θα συμβάλλει στο αίσθημα εμπιστοσύνης των καταναλωτών προς το ηλεκτρονικό εμπόριο, ενώ θα βοηθήσει και στην ανάπτυξη της εξωστρέφειας των ελληνικών επιχειρήσεων και του διασυνοριακού εμπορίου.


Latest News

Ανοίγει η πλατφόρμα για επιδοτήσεις ρεύματος σε 1 εκατ. επιχειρήσεις - Αναλυτικά οι όροι και οι προϋποθέσεις
Ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Σταύρος Παπασταύρου ξεκαθάρισε πως εκτός επιδοτήσεων θα μείνουν όσες επιχειρήσεις έχουν προβεί διαπιστωμένα σε ρευματοκλοπή

«Ταύρος» για τις ελληνικές τράπεζες η JP Morgan - Υψηλότερες τιμές στόχους για Alpha, Εθνική
Η JP Morgan προχώρησε σε αύξηση των εκτιμήσεων για την κερδοφορία του τραπεζικού κλάδου

Μείωση τζίρου και κερδών για τον Όμιλο ΒΙΟΚΑΡΠΕΤ το 2024 - Οι προοπτικές για το 2025
Το 2024 αποτέλεσε μια χρονιά προκλήσεων για τη ΒΙΟΚΑΡΠΕΤ, καθώς ολοκληρώθηκε η μεταφορά της παραγωγικής διαδικασίας της θυγατρικής «ΕΞΑΛΚΟ Α.Ε. ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑ ΑΛΟΥΜΙΝΙΟΥ»

Το στοίχημα της Lavipharm με την κάνναβη – Προς νέες εξαγορές και επενδύσεις
Τι ανέφερε η διοίκηση της Lavipharm για την πορεία της εταιρείας στην Ένωση Θεσμικών Επενδυτών – Τι μέρισμα θα προτείνει στους μετόχους

Γιατί τελικά οι Έλληνες αγαπούν τις πολωνικές αλυσίδες - Η «μάχη» Pepco-Sinsay στην ελληνική αγορά
Ποιο είναι το προφίλ του Έλληνα καταναλωτή, που εδώ και τρία χρόνια έχει δώσει ώθηση σε Pepco και Sinsay

Τι φέρνει το «T» δίπλα στην Cosmote – Οι συνέργειες που… ξεκλειδώνουν
H «νέα» Cosmote Telekom αναμένεται να έχει ως προίκα τις δεκάδες διεθνείς συνεργασίες που κουβαλά το brand Telekom, σαν διεθνής τηλεπικοινωνιακός πάροχος

Revoil: Το μέρισμα για το 2024 – Από 6 Μαΐου η καταβολή του
Από τη Τρίτη 29 Απριλίου 2025 οι μετοχές θα διαπραγματεύονται χωρίς το δικαίωμα είσπραξης μερίσματος

Καρέλιας: Αύξηση στα κέρδη - Πρόταση για μέρισμα 14 ευρώ
Βασικός παράγοντας για τα αποτελέσματα ήταν η πορεία των σημάτων στις διεθνείς αγορές

Η Cosmote γίνεται Cosmote Telekom - Η αλλαγή στο ιστορικό brand μετά από 27 χρόνια
«Μέσα από την Cosmote Telekom, θα μπορέσουμε να αξιοποιήσουμε ακόμα περισσότερο την τεχνογνωσία, τις καινοτομίες και τις διεθνείς συνεργασίες της Telekom», δήλωσε ο Κώστας Νεμπής, πρόεδρος και CEO του Ομίλου ΟΤΕ

Νέα πραγματικότητα στη διαχείριση απορριμμάτων - Η επένδυση της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ στη Μεσσηνία
Με τη ΜΕΑ στην Καλλιρρόη Μεσσηνίας εφαρμόζεται ενιαίο, βιώσιμο σύστημα διαχείρισης αστικών στερεών αποβλήτων στην Πελοπόννησο