Προς το τέλος του επόμενου μήνα αναμένεται να ξεκινήσει το πρόγραμμα ενίσχυσης της ρευστότητας επιχειρήσεων.
Πρόκειται για τη χρηματοδότηση του 35% της συνολικής ενίσχυσης που είχαν λάβει οι επιχειρήσεις από τους τρεις πρώτους κύκλους της Επιστρεπτέας Προκαταβολής.
Το παραπάνω θα αποτελέσει τη συνέχεια στο πρόγραμμα κάλυψης των παγίων δαπανών, το οποίο βρίσκεται σήμερα στη φάση της υποβολής αιτήσεων εκδήλωσης ενδιαφέροντος μέχρι και τις 17 Ιουνίου, με προοπτική τα πιστωτικά για ασφαλιστικές και φορολογικές υποχρεώσεις να δοθούν στους δικαιούχους μέχρι και τα μέσα Ιουλίου.
Έναρξη
Αξίζει να σημειωθεί ότι το πρόγραμμα θα ξεκινήσει μόλις αρχίσουν οι πληρωμές του προγράμματος κάλυψης παγίων δαπανών, με τα κοινά στοιχεία να είναι πολλά.
Ως εκ τούτου, το πρόγραμμα δεν θα ενισχύει άμεσα, αλλά έμμεσα τις επιχειρήσεις.
Και σε αυτήν την περίπτωση, αντί ενός ποσού που πιστώνεται , θα αποδίδεται στους δικαιούχους ένα πιστωτικό, για να καλυφθούν υποχρεώσεις σε εφορία και ασφαλιστικά Ταμεία μέχρι και το τέλος του 2021.
Επίσης, η συμμετοχή θα προϋποθέτει – πέραν της συμμετοχής στους τρεις πρώτους κύκλους της Επιστρεπτέας Προκαταβολής- η επιχείρηση να είχε αποδεδειγμένα το 2020, μείωση τζίρου κατά τουλάχιστον 30% σε σύγκριση με το 2019. Επίσης θα πρέπει να απασχολεί έναν ελάχιστο αριθμό εργαζομένων που δεν έχει ακόμη οριστικοποιηθεί.
Κριτήρια
Δικαιούχοι θα είναι οι περίπου 25.000 επιχειρήσεις που συγκεντρώνουν σωρευτικά το κριτήριο συμμετοχής στις επιστρεπτέες, το κριτήριο του τζίρου και το κριτήριο απασχόλησης και φυσικά έχουν χαμηλή ρευστότητα, πράγμα που σημαίνει, ότι μπορεί να προχωρήσουν σε απολύσεις για να συνεχίσουν τη λειτουργία τους.
Κριτήριο συμμετοχής θα είναι επίσης να αποποιηθούν το δικαίωμα της έκπτωσης του 50% στο κομμάτι των ενισχύσεων των τριών πρώτων κύκλων της Επιστρεπτέας Προκαταβολής, όπως θεσμοθετήθηκε τον περασμένο Απρίλιο.
Συνεπώς, όσοι αποφασίσουν να ενταχθούν στο νέο πρόγραμμα, θα πρέπει να αποπληρώσουν το 100% της ενίσχυσης των επιστρεπτέων 1,2,3 σε 60 μήνες.
Αξίζει επίσης να σημειωθεί ότι θα διατηρήσουν την έκπτωση του 50% για τις ενισχύσεις που έλαβαν στους επόμενους τέσσερις κύκλους, δηλαδή τις επιστρεπτέες 4 έως και 7.
Σε περίπτωση που οι δικαιούχοι αποφασίσουν να κρατήσουν το δικαίωμα της έκπτωσης και απευθυνθούν στο τραπεζικό σύστημα για κεφάλαιο κίνησης τότε θα βρεθούν αντιμέτωποι με επιτόκια της τάξης του 7% για να καλύψουν τις ανάγκες τους.
Με την ευκαιρία που δίνεται από το πρόγραμμα θα ενισχύσουν άμεσα τη ρευστότητά τους χωρίς να χρειαστεί να πληρώσουν επιτόκιο, ενώ θα έχουν 5 χρόνια για να αποπληρώσουν τις ενισχύσεις από τις επιστρεπτέες 1,2 και 3.
Latest News
Ψηφιακά οι δηλώσεις φόρου δωρεάς προς ΝΠΔΔ, ΟΤΑ και μη κερδοσκοπικά νομικά πρόσωπα
Υποχρεωτικά απο 8-5-2024 υποβάλλονται ψηφιακά, μέσω της εφαρμογής myPROPERTY οι δηλώσεις φόρου δωρεάς
Ιστορικό ρεκόρ για Επιθεώρηση Εργασίας το 2023 - 200 έλεγχοι την ημέρα
Η Επιθεώρηση Εργασιακών Σχέσεων το 2023 πραγματοποίησε 40.220 ελέγχους, αυξημένους κατά 11% σε σχέση με το 2022
Εως και 10.000 ευρώ θα λάβουν οι μη μισθωτές μητέρες
Το μέτρο έχει αναδρομική ισχύ για όσες γέννησαν από τις 24 Σεπτεμβρίου του 2023 και μετά
ΑΑΔΕ: Έναρξη λειτουργίας του Κέντρου Φορολογίας Κεφαλαίου (ΚΕΦΟΚ) Αττικής
Οι αρμοδιότητες που μεταφέρονται
Βράβευση e-ΕΦΚΑ από τη Διεθνή Ένωση Φορέων Κοινωνικής Ασφάλισης
Τιμητική διάκριση για τον e-ΕΦΚΑ στο Forum της ISSA στο Πόρτο της Πορτογαλίας
Οι εισηγήσεις και οι αντιδράσεις για τα αναδρομικά των συνταξιούχων
Τι συζητήθηκε χθες στο Ανώτατο Ειδικό Δικαστήριο – Δεν υπάρχει αντίφαση ανάμεσα στις αποφάσεις του ΣτΕ και του ΑΠ για τις περικοπές, σύμφωνα με την ανώτατη δικαστική λειτουργό
Τι αλλάζει στις συντάξεις για τα ορφανά τέκνα
Ολόκληρη η εγκύκλιος του ΕΦΚΑ
Τέλος χρόνου για επιστροφές φόρου χωρίς συμψηφισμό με ΕΝΦΙΑ
Έως 30 Απριλίου η πληρωμή τη πρώτης από τις 11 δόσεις του φόρου ακινήτων
Το e-mail της ΑΑΔΕ στα βενζινάδικα - Τι ζητά από τους πρατηριούχους
Ποια στοιχεία πρέπει να αποστείλουν οι πρατηριούχοι μέχρι το τέλος του μήνα
Πρόταση 5 αλλαγών στον φορολογικό κώδικα από ΓΣΕΒΕΕ - ΠΟΦΕΕ
Ανάγκη εξορθολογισμού των «δρακόντειων» προστίμων, των υψηλών τόκων υπερημερίας και άλλων δυσανάλογων κυρώσεων