Η Σρι Λάνκα επιδιώκει μια προσωρινή απαίτηση 40 εκατομμυρίων δολαρίων από τον διαχειριστή ενός πλοίου που καταστράφηκε από πυρκαγιά και βυθίστηκε στα ανοικτά της χώρας για να καλύψει μέρος του κόστους της καταπολέμησης των συνεπειών, ανέφεραν αξιωματούχοι το Σάββατο.
Ο γενικός εισαγγελέας της Σρι Λάνκα έστειλε το αίτημα σε δικηγόρους που εκπροσωπούν την X-Press Feeders, την εταιρεία εκμετάλλευσης του πλοίου, δήλωσε η Darshani Lahandapura, επικεφαλής της κρατικής αρχής προστασίας του θαλάσσιου περιβάλλοντος.
Είπε ότι οι αρχές εξακολουθούν να αξιολογούν τις συνολικές ζημίες και η προσωρινή αξίωση ζητά αποζημίωση για έξοδα από τις 20 Μαΐου, όταν το πλοίο άρπαξε φωτιά, έως την 1η Ιουνίου.
Το υπό σημαία Σιγκαπούρης MV X-Press Pearl άρχισε να βυθίζεται στις 2 Ιουνίου, μια ημέρα αφότου οι αρχές νόμισαν ότι έσβησαν τη φωτιά.
Την περασμένη εβδομάδα, ειδικοί ανακάλυψαν τη συσκευή καταγραφής δεδομένων του πλοίου.
Η πυρκαγιά ξέσπασε ενώ το πλοίο ήταν αγκυροβολημένο περίπου 9,5 ναυτικά μίλια (18 χιλιόμετρα) βορειοδυτικά της πρωτεύουσας, Κολόμπο, και περίμενε να μπει στο κύριο λιμάνι της χώρας.
Το ναυτικό της Σρι Λάνκα πιστεύει ότι η πυρκαγιά προκλήθηκε από το χημικό φορτίο του πλοίου, το οποίο περιελάμβανε περισσότερους από 22 τόνους νιτρικού οξέος και άλλες χημικές ουσίες, οι περισσότερες εκ των οποίων καταστράφηκαν στη φωτιά. Αλλά συντρίμμια, συμπεριλαμβανομένων καμένου υαλοβάμβακα και τόνων πλαστικών σβόλων, έχουν ήδη μολύνει τις κοντινές παραλίες.
Υπάρχουν ανησυχίες ότι μια διαρροή των εναπομείναντων χημικών ουσιών και πετρελαίου στο πλοίο θα μπορούσε να καταστρέψει τη θαλάσσια ζωή.
Ωστόσο, οι αρχές της Σρι Λάνκα και ο διαχειριστής του πλοίου λένε ότι δεν υπάρχει ακόμη μεγάλη διαρροή πετρελαίου.
Η φωτιά έκαιγε για 13 ημέρες πριν σβήσει την περασμένη εβδομάδα. Οι προσπάθειες να το ρυμουλκήσουν σε βαθύτερα νερά απέτυχαν όταν η πρύμνη του σκάφους βυθίστηκε.
Το πλοίο παραμένει μερικώς βυθισμένο σε ύδατα βάθους περίπου 21 μέτρων.
Latest News
Στόλτενμπεργκ: Η κλιματική αλλαγή απειλεί την παγκόσμια ασφάλεια
«Ο αγώνας εναντίον της κλιματικής αλλαγής είναι σημαντικός για την ασφάλεια του NATO»
Γιατί η BYD αντιμετωπίζει προβλήματα σε αγορές του εξωτερικού
Τα προβλήματα σχετίζονται με την πτώση πωλήσεων EV αλλά και σε εσωτερικά ζητήματα
ΔΕΗ, Motor Oil, HELLENiQ ENERGY και βιομηχανίες στη μάχη για το «πράσινο» υδρογόνο
Σε αναμονή για το ρυθμιστικό πλαίσιο
«Πρασινίζει» το Ελ. Βενιζέλος - Εν αναμονή προσφορών για φωτοβολταϊκό σταθμό 35,5 MW
Πρόκειται για μια νέα επένδυση που έχει αρχικά εκτιμηθεί σε 50 εκατ. ευρώ, περιλαμβανομένου του κόστους λειτουργίας και συντήρησης για 8 χρόνια
«Πράσινο φως» για τις γενετικά μεταλλαγμένες μπανάνες – Πού επιτρέπεται η κατανάλωσή τους
Το 2022, τα νοικοκυριά προμηθεύτηκαν κατά κεφαλήν περισσότερες μπανάνες από ό,τι μήλα
«Ανεπαρκή» τα μέτρα της Ελλάδας για τις φυσικές καταστροφές - Τι λέει η Κομισιόν
Η Επιτροπή δεν πιέζει διά της δικαστικής οδού μόνο την Ελλάδα, αλλά και άλλες χώρες, όπως την Ισπανία και την Κύπρο
«Χρυσό» deal στις ΑΠΕ - To ΚΚR εξαγοράζει την γερμανική Encavis με εντυπωσιακό premium
Το deal πραγματοποιείται σε εκτιμώμενη αποτίμηση 15,8x EBITDA και με premium άνω του 50%
Συμμαχία HONDA και NISSAN απέναντι στα κινεζικά EVs
Οι δύο μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες της Ιαπωνίας συνεργάζονται μπροστά στον ανταγωνισμό από τους κατασκευαστές χαμηλού κόστους της Κίνας
Έρευνα: Βελτιώθηκε την τελευταία 20ετία η ποιότητα του αέρα στην Ευρώπη
Ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας προειδοποιεί όμως ότι το 98% των Ευρωπαίων ζει σε περιοχές με επικίνδυνα υψηλά επίπεδα μικροσωματιδίων ΡΜ2,5
Νέα στρατηγική προσαρμογής της ΕΕ στα αποτελέσματα της κλιματικής κρίσης
Η στρατηγική της ΕΕ έχει στόχο να ενισχύσει την ικανότητα του μπλοκ να προσαρμόζεται στην κλιματική κρίση