Στο ακριτικό Νευροκόπι, μια ανάσα από τα ελληνοβουλγαρικά σύνορα μια ομάδα περίπου 200 εθελοντών θέλησε να ενισχύσει την οικονομία της περιοχής, αναδεικνύοντας την ιστορική και πολιτιστική της αξία, τη φυσική ομορφιά και τη μοναδικότητα των βουνών της διοργανώνοντας για πρώτη φορά το 2018 το φεστιβάλ αγώνων βουνού «Frozen Peaks».

Ξεκίνησαν ως παρέα, ως άνθρωποι που αγαπούν τον τόπο τους, τον γνωρίζουν σπιθαμή προς σπιθαμή και θέλουν να τον μάθουν κι άλλοι, να τον δείξουν. Δεν θέλουν να φύγουν, θέλουν να δημιουργήσουν τις συνθήκες να αναπτυχθεί. Μετά από μια παύση λόγω της πανδημίας το Frozen Peaks επανέρχεται και διοργανώνεται εκ νέου στις 17 με 21 Ιουνίου 2021 αποδεικνύοντας, όπως αναφέρει ο πρόεδρος της οργανωτικής επιτροπής Ησαϊας Χατζηκωνσταντίνου ότι οι αθλητικές διοργανώσεις σε συνδυασμό με τον πολιτισμό και την ιστορία μπορούν να δώσουν την ευκαιρία ακόμη και σε μη δημοφιλής προορισμούς να αναπτυχθούν τουριστικά.

«Αθλητικές διοργανώσεις γίνονται σε πολλά μέρη της Ελλάδος και κάθε μια έχει τη δυναμική της. Αυτό που διαφοροποιεί το Νευροκόπι είναι ότι φτιάξαμε μια διαδρομή όχι μόνο αθλητική με εναλλαγή υψομέτρων και τοπίων που δεν την συναντάς αλλού αλλά και ιστορική, καθώς οι συμμετέχοντες περνούν μέσα από σήραγγες, μνημεία και οχυρά του Α΄ και Β΄Παγκοσμίου Πολέμου, όπως στο εκσυγχρονισμένο οχυρό ΛΙΣΣΕ, όπου έχουν μια μοναδική ευκαιρία να βιώσουν την ένταση της μάχης, μέσα από κατάλληλα ηχητικά εφέ ενώ στις διαδρομές των αγώνων συμπεριλαμβάνεται και το εμβληματικό οχυρό ΠΕΡΙΘΩΡΙ», επισημαίνει ο κ.Χατζηκωνσταντίνου.

«Όλες οι διαδρομές των αγώνων αποτελούν μέρος της πλούσιας φύσης και του ιδιαίτερου γεωμορφολογικού περιβάλλοντος του ακριτικού Δήμου Κάτω Νευροκοπίου. Κατάφυτα και παρθένα δάση, απόκρημνες πλαγιές, χιονισμένες βουνοκορφές, λίμνες, χείμαρροι,

μεταβυζαντινοί ναοί, εξωκλήσια, εγκαταλελειμμένα χωριά, λιθόστρωτοι οδοί, τοξωτά γεφύρια, ανεξερεύνητοι Ρωμαϊκοί και Βυζαντινοί αρχαιολογικοί χώροι, ζαρκάδια και ελάφια, άγρια ζώα, ακραίες θερμοκρασίες, ομίχλη, σύννεφα που χαϊδεύουν την γη, κακοτράχαλα δρομάκια, λατομεία, μεταλλεία… Μιλάμε για ένα ανοικτό και ζωντανό μουσείο, φύσης και ιστορίας…»,περιγράφει ο πρόεδρος της Οργανωτικής Επιτροπής των αγώνων.

Δυο από τις διαδρομές ονομάζονται “Ήρωες” και “Λίσσε”. Όσοι συμμετέχουν σε αυτές μπορούν να καταθέσουν ως ελάχιστο φόρο τιμής ένα λουλούδι στα μνημεία των Πεσόντων ενώ κατά τις ημέρες των αγώνων θα γίνονται ξεναγήσεις στο ψηφιοποιημένο οχυρό ΛΙΣΣΕ, με ελεύθερη είσοδο.

«Ο δήμος με δήμαρχο τον Γιάννη Κυριακίδη είναι από τους βασικούς διοργανωτές και στηρίζει την πρωτοβουλία που θέλουμε να εξελιχθεί σε ένα γεγονός πόλο έλξης για όλο τον κόσμο. Έχουμε ήδη συμμετοχές από το εξωτερικό, φέτος όμως ακόμη είμαστε περιορισμένοι λόγω την πανδημίας και κινούμαστε με πολλή προσοχή και αυστηρή τήρηση των μέτρων. Μέσα στους εθελοντές είναι και η 4η ΕΜΑΚ (ειδική ομάδα αντιμετώπισης καταστροφών της πυροσβεστικής), η 4 η ΥΠΕ (Υγειονομική Περιφέρεια Μακεδονίας-Θράκης), η ΣΤ ΚΟΜΑΘ (Κυνηγετική Ομοσποδνία Μ-Θ), οι Ραδιοερασιτέχνες Δράμας, η Λέσχη Καταδρομέων Δράμας κ.α.», σημειώνει ο κ.Χατζηκωνσταντίνου.

Ο αθλητικός τουρισμός, νέα στρατηγική από το υπουργείο Τουρισμού

Ο αθλητικός τουρισμός είναι από τις πιο γρήγορα αναπτυσσόμενες μορφές τουρισμού παγκοσμίως και έχει 12μηνη διάρκεια, Προσφέρει μοναδικές εμπειρίες και μπορεί να βοηθήσει πάρα πολύ και στην περιφερειακή ανάπτυξη, όπως τονίζει η αρμόδια για τις ειδικές μορφές τουρισμού υφυπουργός Τουρισμού Σοφία Ζαχαράκη, μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ. «Είτε πρόκειται για αθλητικές διοργανώσεις όπως αυτή που περιμένουμε όλοι με αγωνία, την επιστροφή του Ράλι Ακρόπολις αυτό το Σεπτέμβριο αλλά και άλλες σημαντικές διοργανώσεις και υπαίθριες δραστηριότητες, είναι αδιαμφισβητητο ότι είναι μια ξεχωριστή προβολή στη χώρα μας. Είναι κι ένα λόγος για να επιστρέψουν οι επισκέπτες μας στην Ελλάδα σύντομα», επισημαίνει και τονίζει: «Το υπουργείο τουρισμού, ο Υπουργός Χάρης Θεοχάρης και εγώ ως αρμόδια υφυπουργός για τις ειδικές μορφές τουρισμού σε συνεργασία και με τον υφυπουργό αθλητισμού κύριο Αυγενάκη στηρίζουμε την ανάπτυξη του αθλητικού τουρισμού στην Ελλάδα. Και βεβαίως, ως υπουργείο στηρίζουμε και ξεχωριστές διοργανώσεις που αποτελούν πόλο έλξης για πολλά μέρη της χώρας μας. Σύντομα θα καταρτίσουμε στρατηγική για αυτή την ειδική μορφή τουρισμού και θα προχωρήσουμε σε σύσταση ομάδας εργασίας για την ανάπτυξη του αθλητικού τουρισμού στην Ελλάδα».

Πρόεδρος ΞΕΕ: Προβολή και εμπλουτισμός του τουριστικού προϊόντος

Οι αθλητικές διοργανώσεις πέρα από τον θεσμικό τους ρόλο στο καθαυτό αγωνιστικό πεδίο, έχουν εξελιχθεί σε μια συνολικότερη ανθρώπινη εμπειρία, μέσα από ένα σύνθετο και πολυδιάστατο περιβάλλον δημοσιότητας, λαμβάνοντας ιδιαίτερη προβολή από τα παγκόσμια ΜΜΕ. Για αυτό ακριβώς το λόγο ο τουρισμός των μεγάλων αθλητικών διοργανώσεων έχει μια ιδιαίτερη δυναμική και μπορεί να απαντήσει σε μείζονα ζητούμενα για τη χώρα μας, σύμφωνα με τον πρόεδρο του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδος Αλέξανδρο Βασιλικό.

«Οι μεγάλες αθλητικές διοργανώσεις αποτελούν μια μοναδική ευκαιρία για παγκόσμια προβολή της διοργανώτριας περιοχής, καθώς ήδη από την περίοδο κιόλας της προετοιμασίας μιας διοργάνωσης, οι προορισμοί απολαμβάνουν την παγκόσμια προσοχή και ενισχύουν την αναγνωρισιμότητα του brand τους. Επιπλέον ο τουρισμός των αθλητικών διοργανώσεων συμβάλλει στον εμπλουτισμό του ελληνικού τουριστικού προϊόντος, στην καταπολέμηση της εποχικότητας και τη διασφάλιση τουριστικών ροών 365 μέρες το χρόνο», υπογραμμίζει.

Αττική: Δύο χαρακτηριστικά παραδείγματα

Για να περιοριστούμε μόνον στην Αττική είναι πολύ χαρακτηριστικά δύο παραδείγματα, επισημαίνει ο πρόεδρος του ΞΕΕ: «Πρώτο, ο Αυθεντικός Μαραθώνιος της Αθήνας που πραγματοποιείται με επιτυχία κάθε χρόνο και με τη συμμετοχή περισσοτέρων από 60.000 μαραθωνοδρόμων από τουλάχιστον 120 χώρες, αποτελώντας το πλέον σημαντικό διεθνές αθλητικό και πολιτιστικό event του Νοεμβρίου για την Αθήνα και την Αττική. Δεύτερο καλό παράδειγμα το Spetses mini Marathon (SMM) που έχει πάρει παγκόσμιες διαστάσεις, καθώς φιλοξενεί αθλητές από 42 διαφορετικές χώρες αλλά και επισκέπτες, που φτάνουν τους 18.000 ταξιδιώτες στο νησί των Σπετσών, με αποτέλεσμα η ξενοδοχειακή πληρότητα να φτάνει στο 100% και μάλιστα σε περίοδο off season. Η ενθαρρυντική πορεία του θεσµού οδήγησε και στην ανάπτυξη μιας ακόμη διοργάνωσης του Tριάθλου ή Spetsathlon».

«Συνεπώς τα αθλητικά γεγονότα μπορούν να έχουν μια εξαιρετικά σημαντική συμβολή στην ενίσχυση του τουρισμού και η μεγιστοποίηση των ωφελειών αυτών απαιτεί σχέδιο, οργάνωση, καλή προβολή και διαρκή επένδυση στην εμπειρία του επισκέπτη, είτε πρόκειται για αθλητές, είτε φίλους κάθε αθλήματος», υπογραμμίζει και επισημαίνει ότι «τα περιθώρια διεύρυνσης του κοινού τόπου αθλητισμού και τουρισμού είναι μεγάλα και είναι στο χέρι μας αυτό να το πετύχουμε στο πλαίσιο ενός συνολικού επαναπροσδιορισμού του προϊόντος μας με βάση τη βιωσιμότητα, τον θεματικό εμπλουτισμό, την καινοτομία και την ποιότητα».

Το παράδειγμα της Θεσσαλονικης

«Η πόλη της Θεσσαλονίκης είναι ένας ιδιαίτερος προορισμός και πολύ αγαπητός ειδικά για city break αποδράσεις, ωστόσο αθλητικές διοργανώσεις όπως ο Διεθνής Mαραθώνιος ΜΕΓΑΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ και ο Διεθνής Νυχτερινός Ημιμαραθώνιος Θεσσαλονίκης της δίνουν ακόμη μεγαλύτερη προβολή διεθνώς. Ενδεικτικά αναφέρω ότι στον τελευταίο (14ο) Μαραθώνιο συμμετείχαν περίπου 14.000 άτομα ενώ στον τελευταίο Ημιμαραθώνιο (8ο) περίπου 16.000 άτομα. Πρόκειται για διοργανώσεις που εκτός από τους αθλητές προσελκύουν και συνοδούς, τονώνουν τα ξενοδοχεία, την εστίαση και γενικότερα την αγορά. Ενδεικτικά αναφέρω, πως σύμφωνα με έρευνα του ΤΕΦΑΑ του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης για τον 11ο Διεθνή Μαραθώνιο τα στοιχεία για τον οικονομικό αντίκτυπο στην πόλη ήταν εντυπωσιακά. Πιο συγκεκριμένα τα άμεσα έσοδα που προέκυψαν από την καταγραφή, ξεπερνούσαν τα 2.280.000 ευρώ», επισημαίνει η πρόεδρος του “ΜΕΑΣ ΤΡΙΤΩΝ” Χριστίνα Καραμίχου.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Τουρισμός
Καθαρά Δευτέρα: Ποιοι είναι οι 15 top καρναβαλικοί προορισμοί των Ελλήνων
Τουρισμός |

Πού θα κάνουν Καθαρά Δευτέρα οι Έλληνες – Οι 15 top καρναβαλικοί προορισμοί

«Καρφίτσα δεν πέφτει» στους πιο δημοφιλείς προορισμούς του καρναβαλιού – Ξεκίνησε από νωρίς σήμερα η μαζική έξοδος των εκδρομέων με την πληρότητα στα καταλύματα να ξεπερνά το 90%