Μετά τις αρρυθμίες που εντοπίζονται στην υποβολή των φορολογικών δηλώσεων αλλά και τη βροχή αιτημάτων από λογιστές, φορείς και το Οικονομικό Επιμελητήριο Ελλάδος,  το υπουργείο Οικονομικών ετοιμάζεται να δώσει περισσότερο χρόνο στις επιχειρήσεις προκειμένου να ενταχθούν στο πρόγραμμα επιδότησης των παγίων δαπανών και να κερδίσουν το «φορο-κουπόνι» που θα εξαργυρώσουν στην εξόφληση των φετινών φορολογικών και ασφαλιστικών υποχρεώσεων. Παράλληλα, νέα παράταση παίρνει, όπως όλα δείχνουν, η  υποχρεωτική εφαρμογή  των ηλεκτρονικών βιβλίων MyDATA, η οποία μετατίθεται για μετά το καλοκαίρι.

Οι παρατάσεις που ετοιμάζουν υπουργείο Οικονομικών και ΑΑΔΕ κινούνται σε δυο μέτωπα ενώ εντείνονται οι πιέσεις για επιμήκυνση του χρόνου υποβολής των φορολογικών δηλώσεων. Ειδικότερα:

1.            Επιδότηση παγίων δαπανών:

Η  προθεσμία  για την υποβολή της αίτησης και του εντύπου Ε3 λήγει κανονικά στις 17 Ιουνίου αλλά αναμένεται να παραταθεί τουλάχιστον έως το τέλος του μήνα. Η υποβολή των αιτήσεων για το πρόγραμμα επιδότησης παγίων δαπανών ύψους 500 εκατ. ευρώ γίνεται μέσω της πλατφόρμας «myBusinessSupport» της ΑΑΔΕ και οι δικαιούχοι θα λάβουν «πιστωτικό κουπόνι» το οποίο μπορούν να χρησιμοποιήσουν έως το τέλος του έτους, για την αποπληρωμή φορολογικών οφειλών ή και ασφαλιστικών εισφορών που πρόκειται να πληρωθούν εντός του διαστήματος από 1η Ιουλίου έως 31 Δεκεμβρίου 2021. Κλειδί για να λάβουν οι επιχειρήσεις την επιδότηση είναι τα δεδομένα του Ε3, το οποίο θα πρέπει να έχει οριστικοποιηθεί εντός σφιχτών χρονικών ορίων. Είναι χαρακτηριστικό ότι σύμφωνα με τα στοιχεία της ΑΑΔΕ μέχρι χθες είχαν υποβληθεί  30.116  έντυπα Ε3, αριθμός που κρίνεται μικρός σε σχέση με το ενδιαφέρον που έχουν εκδηλώσει οι επιχειρήσεις για συμμετοχή στο πρόγραμμα.

Η ενίσχυση αφορά ζημιογόνες επιχειρήσεις που παρουσιάζουν πτώση τζίρου τουλάχιστον 30% το 2020 σε σχέση με το 2019 και το ποσό της στήριξης προσδιορίζεται ως ποσοστό επί της διαφοράς των παγίων δαπανών που κατέβαλε η επιχείρηση και των ενισχύσεων που έχει λάβει στο πλαίσιο του κρατικού πακέτου στήριξης.  Ως πάγιες δαπάνες χαρακτηρίζονται οι δαπάνες που κατέβαλε το 2020 η επιχείρηση για συγκεκριμένες κατηγορίες δαπανών, όπως αυτές αποτυπώνονται στο έντυπο Ε3 (παροχές σε εργαζόμενους, ασφαλιστικές εισφορές, ενέργεια, ύδρευση, τηλεπικοινωνίες, ενοίκια, λοιπά λειτουργικά έξοδα, χρεωστικοί τόκοι και συναφή έξοδα).

2.            Ηλεκτρονικά βιβλία ΜyDATA:

Η υποχρεωτική εφαρμογή των ηλεκτρονικών βιβλίων -myDATA για όλες τις επιχειρήσεις και τους επαγγελματίες με βάση τα σημερινά δεδομένα αρχίζει την 1η Ιουλίου. Λογιστές και φορείς ζητούν την μετάθεση της ημερομηνίας για την διαβίβαση στην πλατφόρμα των Ηλεκτρονικών Βιβλίων – myDATA για όλες τις επιχειρήσεις λόγω του μεγάλου φόρτου εργασίας και των εμπλοκών στην υποβολή των φορολογικών δηλώσεων.  Ένα από τα σενάρια που εξετάζεται στην Καραγιώργη Σερβίας προβλέπει παράταση για ένα ακόμη τρίμηνο. Σύμφωνα με τα ισχύοντα η υποχρεωτική διαβίβαση τιμολογίων στην πλατφόρμα myDATA θα γίνεται από την 1η Ιουλίου  2021, για όσα εκδίδονται από την ημερομηνία αυτή και μετά ενώ αντίστοιχα παραστατικά που εκδίδουν οι επιχειρήσεις κατά το πρώτο εξάμηνο του 2021, θα πρέπει να διαβιβαστούν στην πλατφόρμα myDATA μέχρι την 31η/10/2021.

Το επόμενο διάστημα αναμένεται να ενεργοποιηθεί η εφαρμογή της ΑΑΔΕ,  η οποία θα επιτρέπει στους υπόχρεους να διαβιβάζουν δωρεάν τα δεδομένα στην πλατφόρμα myData, παρακάμπτοντας τις ιδιωτικές εταιρείες που παρέχουν τη συγκεκριμένη υπηρεσία.  Με την εφαρμογή αυτή μπορεί οποιαδήποτε επιχείρηση να εκδώσει τα παραστατικά της και παράλληλα (αυτόματα) να διαβιβαστούν οι απαραίτητες πληροφορίες στην πλατφόρμα myData, χωρίς να χρειάζεται κάποια άλλη παρέμβαση ή αποστολή σύνοψης από άλλο κανάλι διαβίβασης. Η εφαρμογή θα λειτουργεί όπως όλες οι σύγχρονες εφαρμογές on line τιμολόγησης.

Ο χρήστης θα έχει τη δυνατότητα να προσαρμόζει πλήρως το προφίλ του, να εισάγει logo για την έκδοση του τιμολογίου, να αρχειοθετεί στην εφαρμογή το πελατολόγιο του καθώς και τα είδη ή τις υπηρεσίες που τιμολογεί, να κάνει αναζήτηση των παραστατικών καθώς να αποθηκεύει και να οριστικοποιεί την έκδοση των παραστατικών αργότερα. Η εφαρμογή έκδοσης παραστατικών θα είναι διαθέσιμη σε όλες τις επιχειρήσεις, ενώ δε θα υπάρχει όριο τζίρου ή αριθμού παραστατικών για τη χρήση της όπως συμβαίνει στην φόρμα καταχώρησης παραστατικών της ΑΑΔΕ.

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Tax
Υπουργείο Εργασίας: Σε δοκιμαστική λειτουργία το νέο ενιαίο τηλεφωνικό κέντρο
Tax |

Σε δοκιμαστική λειτουργία το νέο ενιαίο τηλεφωνικό κέντρο του υπουργείου Εργασίας

Σε πρώτη φάση, το 1555 αφορά στην τηλεφωνική εξυπηρέτηση των πολιτών από τον e-ΕΦΚΑ, τον ΟΑΕΔ και τον ΟΠΕΚΑ - Τον Σεπτέμβριο, θα ενταχθεί στο τηλεφωνικό κέντρο και το σύνολο των υπηρεσιών του υπουργείου

Τσακλόγλου: Η μεταρρύθμιση θωρακίζει το Ασφαλιστικό από το δημογραφικό κίνδυνο
Εργασιακά – Ασφαλιστικά |

Τσακλόγλου: Η μεταρρύθμιση θωρακίζει το Ασφαλιστικό από το δημογραφικό κίνδυνο

Τα βασικά σημεία του νομοσχεδίου «Ασφαλιστική μεταρρύθμιση για τη νέα γενιά» παρουσίασε σε τοποθέτηση του στην Επιτροπή Κοινωνικών Υποθέσεων της Βουλής, ο υφυπουργός Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων

Υπουργείο Εργασίας: Έως και 72 δόσεις για ρύθμιση ασφαλιστικών οφειλών
Tax |

Ρύθμιση ασφαλιστικών οφειλών - Ποια χρέη μπαίνουν σε 72 δόσεις

Με τη σχετική τροπολογία παρέχεται, ακόμη, η δυνατότητα επανένταξης στο ίδιο καθεστώς ρύθμισης σε φυσικά και νομικά πρόσωπα με ασφαλιστικά χρέη που είχαν υπαχθεί σε ρύθμιση, αλλά την έχασαν κατά το ίδιο διάστημα