Η στροφή σε πιο βιώσιμα, πιο πράσινα ταξίδια είναι -θα μπορούσε να πει κανείς- ένα από τα οφέλη που έφερε η πανδημία. Τουλάχιστον αυτό καταδεικνύουν διάφορες έρευνες που βλέπουν το φως της δημοσιότητας.
Τα πράσινα ταξίδια κερδίζουν όλο και περισσότερο έδαφος τα τελευταία χρόνια, καθώς οι καταναλωτές προσπαθούν να μετριάσουν τις αρνητικές επιπτώσεις του τουρισμού στο περιβάλλον, είτε αποφεύγοντας βλαβερές πρακτικές είτε αντισταθμίζοντας τις.
Σύμφωνα με πρόσφατη μελέτη της ταξιδιωτικής εταιρείας Virtuoso , τέσσερα στα πέντε άτομα (82%) δήλωσαν ότι η πανδημία τους έκανε να θέλουν να ταξιδέψουν πιο υπεύθυνα στο μέλλον.
Σχεδόν τα τρία τέταρτα (72%) δήλωσαν ότι τα ταξίδια πρέπει να στηρίζουν τις τοπικές κοινότητες και τις οικονομίες, να διατηρούν την πολιτιστική κληρονομιά των προορισμών και να προστατεύουν τον πλανήτη.
Ωστόσο, μια άλλη μελέτη λέει μια διαφορετική ιστορία.
Σύμφωνα με αφιέρωμα του CNBC, που επικαλείται μελέτη από τον ταξιδιωτικό ιστότοπο The Vacationer, το 83% δήλωσε ότι τα βιώσιμα ταξίδια είναι κάπως ή πολύ σημαντικά για αυτούς. Ωστόσο, σχεδόν οι μισοί (48%) των ερωτηθέντων δήλωσαν ότι θα επιλέξουν τέτοια ταξίδια μόνο αν δεν τους «ξεβολεύει».
Και οι ευκολίες δεν είναι ο μόνος περιορισμός.
Εκτός από τις καλές προθέσεις, το κόστος παραμένει το πρωταρχικό μέλημα για τους περισσότερους ταξιδιώτες (62%) κατά τον προγραμματισμό διακοπών, σύμφωνα με τη μελέτη του The Vacationer. Η αειφορία και το αποτύπωμα του άνθρακα, από την άλλη πλευρά, υποχωρεί στο 4%.
Επτά στους 10 (71%) δήλωσαν ότι θα πληρώσουν περισσότερα για να μειώσουν το αποτύπωμα άνθρακα, αλλά ο βαθμός στον οποίο είναι πρόθυμοι – ή σε θέση – να το κάνει ποικίλλει σημαντικά.
Ακριβώς πάνω από το ένα τέταρτο (27%) των ερωτηθέντων δήλωσαν ότι θα πληρώσουν λιγότερα από 50 δολάρια για να αντισταθμίσουν τις εκπομπές τους, ενώ το ένα τρίτο (33%) δήλωσε ότι θα συνεισφέρουν 50 έως 250 δολάρια. Μόνο το 3% είπε ότι θα ήταν πρόθυμοι να πληρώσουν πάνω από 500 δολάρια και το 29% δεν θα πληρώσει τίποτα.
Κι εκεί είναι που έγκειται το πρόβλημα για την ταξιδιωτική βιομηχανία.
Όπως τονίζει το CNBC, προκειμένου ένα έτομα που ταξιδεύει από τη Νέα Υόρκη στη Ρώμη να αντισταθμίσει τις εκπομπές άνθρακα μόνο για την πτήση, απαιτούνται 69 δολάρια.
Τέτοιες δαπάνες καθιστούν απίθανη τη μαζική υιοθέτηση των πράσινων ταξιδιών από την πλευρά των καταναλωτών, δήλωσε ο Δρ Srikanth Beldona, καθηγητής στο Πανεπιστήμιο του Ντελαγουέρ.
Οι επιχειρήσεις μπαίνουν στη «βιωσιμότητα»
Ήδη, η πανδημία ώθησε ορισμένες κυβερνήσεις και εταιρείες να βρουν τη βιωσιμότητα ως μέρος του modus operandi τους – ή τουλάχιστον το μελλοντικό τους modus operandi.
Οι American Airlines , Delta Air Lines και United Airlines , για παράδειγμα, συγκαταλέγονται μεταξύ των μεγαλύτερων ταξιδιωτικών εταιρειών που έχουν δεσμευτεί για στόχους ουδετερότητας άνθρακα . Εν τω μεταξύ, νέες επιχειρήσεις εμφανίζονται για να ικανοποιήσουν την όρεξη των καταναλωτών για διακοπές φιλικές προς το περιβάλλον.
«Αντί να επισκιάσει το ζήτημα, η πανδημία Covid-19 διπλασίασε περίπου το ποσοστό με το οποίο οι επιχειρήσεις και οι τοπικές κυβερνήσεις δεσμεύονται να φτάσουν στο μηδέν», δήλωσε η Nora Lovell-Marchant, της American Express.
Ωστόσο, με τις μετρήσεις βιωσιμότητας και την υπευθυνότητα να βρίσκονται ακόμη στα σπάργανα, απαιτείται μεγαλύτερη συνεργασία για να διασφαλιστεί η επίτευξη των στόχων.
Στην αεροπορική βιομηχανία, για παράδειγμα, η αντιστάθμιση του άνθρακα είναι μόνο το πρώτο βήμα. Οι εξελίξεις στα βιώσιμα αεροπορικά καύσιμα και τα αεροσκάφη είναι απαραίτητες για τη δημιουργία μακροπρόθεσμων αλλαγών, δήλωσε η Emily Weiss, επικεφαλής της παγκόσμιας ταξιδιωτικής βιομηχανίας στην Accenture, η οποία συμβουλεύει τις αεροπορικές εταιρείες να επανέλθουν στην κανονική κατάσταση.
«Τα δεδομένα για τις εκπομπές άνθρακα της πανδημίας τόνισαν ότι ακόμη και η σοβαρή μείωση των αεροπορικών ταξιδιών δεν είναι η μοναδική απάντηση στην εξουδετέρωση της κλιματικής απειλής», είπε. «Θα χρειαστεί συνεργασία μεταξύ των βιομηχανιών σε συνδυασμό με μια πιο περιβαλλοντικά συνειδητή νοοτροπία των καταναλωτών για την επίτευξη ενός πιο βιώσιμου μέλλοντος».
Latest News
Γιατί η Blackstone στρέφεται στο Τόκιο - Στα σκαριά νέες επενδύσεις
Η Blackstone, η κορυφαία εταιρεία εναλλακτικών επενδύσεων στον κόσμο, ανακοίνωσε πως έχει συνάψει οριστικές συμφωνίες για την εξαγορά του Tokyo Garden Terrace Kioicho
Ο πόλεμος των Μέρντοχ - Δεν έχουν τέλος οι διαμάχες για το μέλλον της αυτοκρατορίας
Μια δικαστική απόφαση που απέρριψε μια προσπάθεια αναθεώρησης του οικογενειακού καταπιστεύματος, αφήνει τον Ρούπερτ Μέρντοχ και τα παιδιά του σε πόλεμο
Πρόγραμμα επαναγοράς μετοχών 14 δισ δολ απο την Τ-Mobile στις ΗΠΑ
Η T-Mobile καθώς και άλλες εταιρείες τηλεπικοινωνιών, όπως η Verizon και η AT&T συγκαταλέγονται μεταξύ των κορυφαίων μερισματούχων στις ΗΠΑ
Ευνοϊκά δάνεια 7,7 δισ. δολ. έλαβε εντός του 2024 η Τουρκία
Η Τουρκία, σύμφωνα με τον υπουργό Οικονομικών αναμένει νέα χρηματοδότηση απο την Παγκόσμια Τράπεζα
Κανένα φως στο... τούνελ - Η Hershey απέρριψε και τη δεύτερη πρόταση της Mondelēz
Δεν είναι η πρώτη φορά που η Mondelēz επιδιώκει ένα deal με την Hershey - Το 2016, εγκατέλειψε τις συζητήσεις για πιθανή εξαγορά
Η νίκη Τραμπ και το πάρτι στις αγορές - Πώς ανακατεύεται η τράπουλα
Η δραστηριότητα των αγορών «εξερράγη» μετά την νίκη Τραμπ καθώς οι traders πόνταραν σε μια πιο φιλική προς τις επιχειρήσεις προσέγγιση
ABN Amro: Πότε θα επιβληθούν οι δασμοί Τραμπ - Οι επιπτώσες για την Ελλάδα
Οι επικείμενοι δασμοί Τραμπ στην Κίνα αναμένεται να εφαρμοστούν λίγους μήνες μετά την ορκωμοσία του
Για δεύτερο συνεχόμενο μήνα σε ύφεση η βρετανική οικονομία
Το Ακαθάριστο Εγχώριο Προϊόν στη Βρετανία συρρικνώθηκε 0,1% σε μηνιαία βάση τον Οκτώβριο, όπως και τον Σεπτέμβριο,
Πώς θα κινηθεί η ΕΚΤ στις μειώσεις επιτοκίων - Οι καταλύτες για τα επόμενα βήματα
Η ΕΚΤ θα συνεχίσει να κινείται με βάση τις αξιολογήσεις και τις διαθέσιμες πληροφορίες που υπάρχουν σε κάθε συνεδρίαση και μετά τον Μάρτιο
Ριζοσπαστικό πείραμα στο Τόκιο για το δημογραφικό μέσω... 4ήμερης εργασίας
Το Τόκιο ξεκινά ριζοσπαστικά πειράματα καθώς προσπαθεί να αντιμετωπίσει το τεράστιο δημογραφικό πρόβλημα στην Ιαπωνία