Η στροφή σε πιο βιώσιμα, πιο πράσινα ταξίδια είναι -θα μπορούσε να πει κανείς- ένα από τα οφέλη που έφερε η πανδημία. Τουλάχιστον αυτό καταδεικνύουν διάφορες έρευνες που βλέπουν το φως της δημοσιότητας.
Τα πράσινα ταξίδια κερδίζουν όλο και περισσότερο έδαφος τα τελευταία χρόνια, καθώς οι καταναλωτές προσπαθούν να μετριάσουν τις αρνητικές επιπτώσεις του τουρισμού στο περιβάλλον, είτε αποφεύγοντας βλαβερές πρακτικές είτε αντισταθμίζοντας τις.
Σύμφωνα με πρόσφατη μελέτη της ταξιδιωτικής εταιρείας Virtuoso , τέσσερα στα πέντε άτομα (82%) δήλωσαν ότι η πανδημία τους έκανε να θέλουν να ταξιδέψουν πιο υπεύθυνα στο μέλλον.
Σχεδόν τα τρία τέταρτα (72%) δήλωσαν ότι τα ταξίδια πρέπει να στηρίζουν τις τοπικές κοινότητες και τις οικονομίες, να διατηρούν την πολιτιστική κληρονομιά των προορισμών και να προστατεύουν τον πλανήτη.
Ωστόσο, μια άλλη μελέτη λέει μια διαφορετική ιστορία.
Σύμφωνα με αφιέρωμα του CNBC, που επικαλείται μελέτη από τον ταξιδιωτικό ιστότοπο The Vacationer, το 83% δήλωσε ότι τα βιώσιμα ταξίδια είναι κάπως ή πολύ σημαντικά για αυτούς. Ωστόσο, σχεδόν οι μισοί (48%) των ερωτηθέντων δήλωσαν ότι θα επιλέξουν τέτοια ταξίδια μόνο αν δεν τους «ξεβολεύει».
Και οι ευκολίες δεν είναι ο μόνος περιορισμός.
Εκτός από τις καλές προθέσεις, το κόστος παραμένει το πρωταρχικό μέλημα για τους περισσότερους ταξιδιώτες (62%) κατά τον προγραμματισμό διακοπών, σύμφωνα με τη μελέτη του The Vacationer. Η αειφορία και το αποτύπωμα του άνθρακα, από την άλλη πλευρά, υποχωρεί στο 4%.
Επτά στους 10 (71%) δήλωσαν ότι θα πληρώσουν περισσότερα για να μειώσουν το αποτύπωμα άνθρακα, αλλά ο βαθμός στον οποίο είναι πρόθυμοι – ή σε θέση – να το κάνει ποικίλλει σημαντικά.
Ακριβώς πάνω από το ένα τέταρτο (27%) των ερωτηθέντων δήλωσαν ότι θα πληρώσουν λιγότερα από 50 δολάρια για να αντισταθμίσουν τις εκπομπές τους, ενώ το ένα τρίτο (33%) δήλωσε ότι θα συνεισφέρουν 50 έως 250 δολάρια. Μόνο το 3% είπε ότι θα ήταν πρόθυμοι να πληρώσουν πάνω από 500 δολάρια και το 29% δεν θα πληρώσει τίποτα.
Κι εκεί είναι που έγκειται το πρόβλημα για την ταξιδιωτική βιομηχανία.
Όπως τονίζει το CNBC, προκειμένου ένα έτομα που ταξιδεύει από τη Νέα Υόρκη στη Ρώμη να αντισταθμίσει τις εκπομπές άνθρακα μόνο για την πτήση, απαιτούνται 69 δολάρια.
Τέτοιες δαπάνες καθιστούν απίθανη τη μαζική υιοθέτηση των πράσινων ταξιδιών από την πλευρά των καταναλωτών, δήλωσε ο Δρ Srikanth Beldona, καθηγητής στο Πανεπιστήμιο του Ντελαγουέρ.
Οι επιχειρήσεις μπαίνουν στη «βιωσιμότητα»
Ήδη, η πανδημία ώθησε ορισμένες κυβερνήσεις και εταιρείες να βρουν τη βιωσιμότητα ως μέρος του modus operandi τους – ή τουλάχιστον το μελλοντικό τους modus operandi.
Οι American Airlines , Delta Air Lines και United Airlines , για παράδειγμα, συγκαταλέγονται μεταξύ των μεγαλύτερων ταξιδιωτικών εταιρειών που έχουν δεσμευτεί για στόχους ουδετερότητας άνθρακα . Εν τω μεταξύ, νέες επιχειρήσεις εμφανίζονται για να ικανοποιήσουν την όρεξη των καταναλωτών για διακοπές φιλικές προς το περιβάλλον.
«Αντί να επισκιάσει το ζήτημα, η πανδημία Covid-19 διπλασίασε περίπου το ποσοστό με το οποίο οι επιχειρήσεις και οι τοπικές κυβερνήσεις δεσμεύονται να φτάσουν στο μηδέν», δήλωσε η Nora Lovell-Marchant, της American Express.
Ωστόσο, με τις μετρήσεις βιωσιμότητας και την υπευθυνότητα να βρίσκονται ακόμη στα σπάργανα, απαιτείται μεγαλύτερη συνεργασία για να διασφαλιστεί η επίτευξη των στόχων.
Στην αεροπορική βιομηχανία, για παράδειγμα, η αντιστάθμιση του άνθρακα είναι μόνο το πρώτο βήμα. Οι εξελίξεις στα βιώσιμα αεροπορικά καύσιμα και τα αεροσκάφη είναι απαραίτητες για τη δημιουργία μακροπρόθεσμων αλλαγών, δήλωσε η Emily Weiss, επικεφαλής της παγκόσμιας ταξιδιωτικής βιομηχανίας στην Accenture, η οποία συμβουλεύει τις αεροπορικές εταιρείες να επανέλθουν στην κανονική κατάσταση.
«Τα δεδομένα για τις εκπομπές άνθρακα της πανδημίας τόνισαν ότι ακόμη και η σοβαρή μείωση των αεροπορικών ταξιδιών δεν είναι η μοναδική απάντηση στην εξουδετέρωση της κλιματικής απειλής», είπε. «Θα χρειαστεί συνεργασία μεταξύ των βιομηχανιών σε συνδυασμό με μια πιο περιβαλλοντικά συνειδητή νοοτροπία των καταναλωτών για την επίτευξη ενός πιο βιώσιμου μέλλοντος».
Latest News
Το κινεζικό «χτύπημα» στον κολοσσό της Louis Vuitton – Πού ελπίζει σε αναχώματα
Η εταιρεία συμβούλων Bain αναμένει ότι η αγορά των προσωπικών ειδών πολυτελείας θα αυξηθεί κατά 1-4% το 2024, από 8-10% που εκτιμούσαν ότι θα αυξηθεί το 2023
Οι πέντε κρίσιμοι δείκτες για την ανάκαμψη της κινεζικής οικονομίας
Μπορεί η βιομηχανική παραγωγή να αυξήθηκε, αλλά οι εξαγωγές και η εγχώρια κατανάλωση παραμένουν ασταθείς
Τρεις δημοφιλείς πλατφόρμες ερωτικού περιεχομένου... στριμώχνονται από νέο νόμο της ΕΕ
Καλούνται άμεσα να συντάξουν εκθέσεις αξιολόγησης κινδύνου και να λάβουν μέτρα για την αντιμετώπιση συστημικών κινδύνων που συνδέονται με τις υπηρεσίες τους
Διπλή μάστιγα τα χρέη και οι ανισότητες - Η επισφαλής ανθεκτικότητα της παγκόσμιας οικονομίας
Ο γεωπολιτικός και οικονομικός κατακερματισμός του πλανήτη αποκλείει όλο και περισσότερους από το μέρισμα της ευημερίας
Ο Τζάστιν Τριντό φορολογεί τους πλούσιους Καναδούς
Στόχος του να μεταφερθούν σε μια πενταετία 20 δισ. δολάρια από τα πιο ευκατάστατα στα πιο φτωχά νοικοκυριά
Από γεράκι περιστέρι ο υποδιοικητής της Τράπεζας της Αγγλίας
Οι traders τιμολογούν μειώσεις των βρετανικών επιτοκίων επιτοκίων κατά δύο τρίμηνα ως το τέλος του έτους
Η TAQA των ΗΑΕ θέλει να αποκτήσει την ισπανική εταιρεία φυσικού αερίου Naturgy
Η ισπανική κυβέρνηση δήλωσε ότι θα υπερασπιστεί τα στρατηγικά της συμφέροντα αλλα αυτό δεν σημαίνει ότι θα μπλοκάρει τη συμφωνία
Το ΔΝΤ καλεί Γαλλία και Ιταλία να σφίξουν το ζωνάρι - Τι ζητάει από τη Γερμανία
Τι αναφέρει το ΔΝΤ στην οικονομική του προοπτική για την Ευρώπη
ΔΝΤ: Ήπια προσγείωση της ευρωπαϊκής οικονομίας με αστερίσκους
Οι προτάσεις για τις κεντρικές τράπεζες της Γηραίας Ηπείρου
Η Ισπανία καλεί τη Γερμανία να ανοίξει τον δρόμο για το ευρωομόλογο
Εντείνονται οι συζητήσεις για τον κοινό δανεισμό στην Ευρώπη