Αύριο υπογράφεται η σύμβαση για το βόρειο κομμάτι του αυτοκινητόδρομου Ε65, όπως ανακοίνωσε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, κ. Κώστας Καραμανλής, μιλώντας στα Παραπολιτικά 90,1 FM. «Έχει γίνει μία πολύ μεγάλη προσπάθεια τους τελευταίους 23 μήνες, έχουμε δουλέψει εντατικά για να ξεμπλοκάρουμε έργα που βρήκαμε ‘‘κολλημένα’’. Αύριο μάλιστα υπογράφεται και η σύμβαση για το βόρειο κομμάτι του Ε65, που πλησιάζει τα 442 εκ ευρώ», ανέφερε.
Επισήμανε ότι ο Ε65 είναι ένα εμβληματικό έργο για τη Δυτική Μακεδονία, που συνδέεται άμεσα και με την απολιγνιτοποίηση της περιοχής. Και υπενθύμισε ότι δόθηκε μεγάλη μάχη για να πάρει η χώρα τις τελικές εγκρίσεις από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, με τη συμβολή του ίδιου του Πρωθυπουργού.
Πού θα στηθούν τα πρώτα εργοτάξια της Γραμμής 4 του Μετρό
Όσον αφορά στη Γραμμή 4 του Μετρό, ο κ. Καραμανλής ανέφερε ότι θα στηθούν μέσα στο καλοκαίρι τα πρώτα εργοτάξια για τις πρόδρομες εργασίες σε Κατεχάκη και Άλσος Βεΐκου, στα δύο άκρα δηλαδή της Γραμμής. Οι πρόδρομες εργασίες θα απαιτήσουν από 18 μέχρι 24 μήνες, καθώς πρόκειται για ένα πολυσύνθετο και δύσκολο έργο.
Η Γραμμή 4 του Μετρό, μήκους περίπου 13 χλμ., θα έχει 15 νέους σταθμούς, μεταξύ άλλων στο Γαλάτσι, στην Κυψέλη, στα Δικαστήρια, στα Εξάρχεια, στο Κολωνάκι, στον Ευαγγελισμό (όπου θα γίνει επέκταση του υπάρχοντος σταθμού), στην Πανεπιστημιούπολη, στου Ζωγράφου και στο Γουδή.
«Για εμάς δεν υπάρχουν άβατα – Ο σχεδιασμός σταθμού στην πλατεία Εξαρχείων “έτρεχε” από την Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ»
Σχετικά με το ζήτημα του σταθμού των Εξαρχείων, ο κ. Καραμανλής υπενθύμισε ότι ο σχεδιασμός αυτός «έτρεχε» από την προηγούμενη Κυβέρνηση. «Για εμάς δεν υπάρχουν γειτονιές της Αθήνας που θα αφήσουμε στο ημίφως, δεν υπάρχουν άβατα», τόνισε επίσης και πρόσθεσε ότι: «Στο παρελθόν όσοι κάτοικοι είχαν αντιδράσει στο να περάσει το Μετρό από την περιοχή τους, έχουν μείνει χωρίς μετρό και χτυπάνε το κεφάλι τους στον τοίχο». Έφερε δε ως το πιο χαρακτηριστικό παράδειγμα την Αγία Παρασκευή, όπου υπήρχαν αντιδράσεις για την κατασκευή σταθμού Μετρό στην πλατεία με αποτέλεσμα σήμερα ένα από τα πιο μεγάλα προάστια της Αθήνας να μην εξυπηρετείται άμεσα από Μετρό.
Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών σημείωσε ότι θα δημιουργηθεί μία παροδική αναστάτωση σε σημεία της πόλης από τα έργα του Μετρό, αλλά υπογράμμισε ότι οι μακροπρόθεσμες θετικές συνέπειες από ένα τόσο σημαντικό έργο αντισταθμίζουν την πρόσκαιρη ταλαιπωρία.
Σημείωσε μάλιστα ότι στην κατασκευή της Γραμμής 4 του Μετρό θα χρησιμοποιηθούν νέες μέθοδοι όπως το BIM, δηλαδή μία νέα πλατφόρμα που γίνεται ψηφιακή αποτύπωση του έργου πριν ξεκινήσει το σκάψιμο, καθώς και ότι στους περισσότερους σταθμούς δεν θα γίνει η κατασκευή από πάνω προς τα κάτω. Στόχος είναι να μειωθούν, όσο είναι δυνατόν, τα προβλήματα
«Είχαμε προειδοποιήσει για τη συμφωνία των Πρεσπών»
Με αφορμή τις δηλώσεις του Ζόραν Ζάεφ στο Euro, ο κ. Καραμανλής υπενθύμισε ότι η Νέα Δημοκρατία ως αξιωματική αντιπολίτευση είχε προειδοποιήσει για τα μεγάλα προβλήματα της συμφωνίας των Πρεσπών όπως η χρήση του όρου «μακεδονικός» για τη γλώσσα και την ταυτότητα. Κάλεσε την Κυβέρνηση Ζάεφ να απέχει από αυτή τη διχαστική ρητορική και μάλιστα σε ένα τόσο ευαίσθητο θέμα όπως η συμμετοχή σε μια μεγάλη διεθνή αθλητική διοργάνωση. Ανέφερε επίσης ότι η πλήρης και καλή τη πίστη εφαρμογή της συμφωνίας των Πρεσπών από τη γειτονική χώρα αποτελεί και ένα κριτήριο για την ενταξιακή της πορεία.
Προειδοποίησε, μάλιστα, ότι εάν δεν το καταλάβει αυτό ο κ. Ζάεφ, μπορεί να βρεθεί προ τετελεσμένων. «Σε κάθε περίπτωση, όλα αξιολογούνται και αξιολογείται και πότε θα κυρωθούν από τη Βουλή τα πρωτόκολλα συνεργασίας», τόνισε.
Ο κ. Καραμανλής υπενθύμισε πάντως ότι πρόκειται για εμπορικές συμφωνίες, που μένει να κυρωθούν, καθώς η συμφωνία των Πρεσπών έχει ψηφιστεί. Εκτίμησε όμως ότι: «Δεν μπορούμε να ζητάμε από την Ελλάδα να τηρήσει τα συμφωνηθέντα όταν η άλλη πλευρά δεν τα τηρεί. Για αυτό το λόγο έχω την εντύπωση ότι η Κυβέρνηση θα αξιολογήσει τη στάση των Σκοπίων, θα αξιολογήσει τη στάση του πρωθυπουργού του κ. Ζάεφ και από κει και πέρα θα δει κατά πόσον θα πρέπει να φέρει και πότε τις συμφωνίες αυτές».
Θέλουμε διάλογο με την Τουρκία, δεν διαπραγματευόμαστε κυριαρχικά δικαιώματα
Με τη συνάντηση του Πρωθυπουργού, κ. Κυριάκου Μητσοτάκη με τον Πρόεδρο της Τουρκίας, κ. Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν, ο κ. Καραμανλής εκτίμησε ότι άνοιξε μία νέα σελίδα στις ελληνοτουρκικές σχέσεις, υπενθυμίζοντας την ένταση πέρυσι το καλοκαίρι και τα γεγονότα στον Έβρο. Και επισήμανε ότι η ελληνική Κυβέρνηση επέδειξε απέναντι στην Τουρκία μία «διπλωματία της αυτοπεποίθησης». Τόνισε επίσης ότι η Ελλάδα ιστορικά ποτέ δεν αρνήθηκε το διάλογο με την Τουρκία, υπενθυμίζοντας ότι το πρώτο συνυποσχετικό μεταξύ των δύο χωρών υπεγράφη από τις κυβερνήσεις Καραμανλή- Ντεμιρέλ το 1975.
Ο κ. Καραμανλής υπογράμμισε όμως επίσης ότι η Ελλάδα θέτει ένα πολύ αυστηρό πλαίσιο σε αυτό το διάλογο, δηλαδή ποια ζητήματα θα τεθούν στο τραπέζι και ποια όχι και πρόσθεσε: «Αυτό που έλεγε πάντα η Ελλάδα και συνεχίζει να το λέει και η κυβέρνηση Μητσοτάκη, είναι ότι εμείς δε θα διαπραγματευτούμε κυριαρχικά μας δικαιώματα».
Latest News
Έπεσαν οι υπογραφές για την υδροδότηση του Ρεθύμνου από το φράγμα Αμαρίου
Το έργο έχει ζωτική σημασία για το Ρέθυμνο και τον Μυλοπόταλο καθώς προβλέπεται να καλύψει τις ανάγκες της 20ετίας σε πόσιμο νερό
Daniel: Σε ΤΕΡΝΑ, AKTOR, AVAX και ΜΕΤΚΑ τα έργα αποκατάστασης 1,357 δισ. – 15 μήνες μετά τις καταστροφές
Το υπουργείο Υποδομών 15 μήνες μετά την κακοκαιρία Daniel δημοσίευσε τις προσκλήσεις για τα έργα αποκατάστασης στο σιδηροδρομικό και οδικό δίκτυο
Πώς προχωρά το έργο χάραξης της Γραμμής 2 του Μετρό προς Αχαρνές
Αμεσα ξεκινάει ο σχεδιασμός και η μελέτη σκοπιμότητας και βιωσιμότητας του έργου χάραξης της Γραμμής 2 του Μετρό προς τον Δήμο Αχαρνών
Σε δημόσια διαβούλευση η μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων για το IRC στο Ελληνικό
Το «IRC ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ» θα αποτελέσει έναν διεθνή προορισμό αναψυχής, προσφέροντας στους επισκέπτες του ένα συνδυασμό εμπειριών ψυχαγωγίας, εστίασης και διαμονής
Στο 66,35% η πρόοδος του E65 στο τμήμα Καλαμπάκα – Εγνατία Οδός
Η «Κεντρική Οδός» παρουσιάζει την πορεία των έργων της ΤΕΡΝΑ για τον αυτοκινητόδρομο Ε65 στο τμήμα Καλαμπάκα – Εγνατία Οδό
AKTOR: Εκδήλωση στα εγκαίνια του Μετρό Θεσσαλονίκης με το περιοδικό «Σχεδία»
ΑΚΤΟR: O Μπάνε Πρέλεβιτς και ο Ντίνος Κούης φόρεσαν τα κόκκινα γιλέκα της «Σχεδίας»
Στο 23,01% το μερίδιο της AVAX στην Ολυμπία Οδό - Οι παραχωρήσεις και τα ΣΔΙΤ
Ο Όμιλος AVAX στοχεύει σε παραπάνω από 25 νέους διαγωνισμούς για συμβάσεις ΣΔΙΤ, με εκτιμώμενη αξία άνω των €4 δισ.
Ελληνικό: Αλλαγές στο σχεδιασμό της παραλίας του Αγίου Κοσμά
Τι προβλέπει νέα υπουργική απόφαση για το παράκτιο μέτωπο της επένδυσης της Lamda Development στο Ελληνικό
Μιτζάλης (AVAX): Απαιτείται εθνικός σχεδιασμός για τα έργα υποδομών του μέλλοντος
Ο CEO της AVAX, Κ. Μιτζάλης τόνισε ότι υπάρχει ανεκτέλεστο 3,3 δισ. ευρώ και ότι η εταιρεία τρέχει πολλά μεγάλα έργα αυτό το διάστημα
Άλμα 55,5% για τα EBITDA της Alumil – Τι δήλωσε ο Μυλώνας
Ο επικεφαλής της Alumil σημείωσε ότι το εννεάμηνο του 2024 αναδεικνύει την ALUMIL ως πρωταγωνιστή στον κλάδο