Στην υποβολή πρότασης για δέσμευση των μελών της σε μηδενισμό των ρύπων άνθρακα μέχρι το 2050 προσανατολίζεται η Διεθνής Ένωση Αερομεταφορών (International Air Transport Association – IATA), σύμφωνα με δημοσίευμα του πρακτορείου Bloomberg, προκειμένου να αντιμετωπίσει την έντονη κριτική που δέχεται πως δεν ακολουθεί το… πράσινο ρεύμα της εποχής.
Την αποκάλυψη αυτή έκανε σε σημερινή συνέντευξη του ο γενικός διευθυντής της IATA, Γουίλι Γουάλς, δηλώνοντας ότι η σχετική πρόταση θα υποβληθεί κατά την ετήσια συνέλευση τη Ένωσης, στη Βοστόνη, τον ερχόμενο Οκτώβριο.
Αν και πολλές διεθνείς αεροπορικές εταιρείες –όπως η BA, η Delta, η United- έχουν προχωρήσει στην κατάρτιση «πράσινων» προγραμμάτων, που περιλαμβάνουν στόχους για τη δραστική μείωση ή και μηδενισμό των ρύπων τα επόμενα χρόνια, η ίδια η ΙΑΤΑ μέχρι τώρα δεν είχε πάρει σαφή θέση, γεγονός για το οποίο είχε δεχτεί έντονη κριτική.
Σημειωτέον δε, πως η ΙΑΤΑ δεν έχει προχωρήσει σε αναθεώρηση των περιβαλλοντολογικών της στόχων από το 2009. Την εποχή εκείνη, οι αεροπορικές εταιρείες είχαν δεσμευτεί στη μείωση των ρύπων άνθρακα κατά 50% μέχρι τα μέσα του αιώνα. Αν και η δέσμευση αυτή είχε γίνει με βάση τα στοιχεία για τα επίπεδα των ρύπων που ίσχυαν το 2005, επομένως είναι σαφώς παρωχημένα δεδομένου πως έκτοτε ο όγκος των ρύπων άνθρακα που ενοχοποιούνται για την κλιματική αλλαγή έχουν πολλαπλασιαστεί.
Σύμφωνα με τα στοιχεία του 2019, οι ρύποι CO2 της αεροπορικής βιομηχανίας συνολικά ανέρχονται σε 915 εκατ. μετρικούς τόνους. Προφανώς πέρυσι, τα νούμερα περιορίστηκαν σημαντικά, λόγω της πανδημίας και της απαγόρευσης πτήσεων, όμως σιγά-σιγά ο κλάδος ανακάμπτει.
Συνολικά ο αεροπορικός κλάδος είναι ανάμεσα στους κλάδους που έχουν στοχοποιηθεί για την επιδείνωση των ρύπων και άρα για την ανάγκη να δεσμευτεί άμεσα σε στόχους για τη μείωση τους, με βάση και τη Συνθήκη του Παρισιού για το Κλίμα. Αν και η ΙΑΤΑ επισημαίνει πως δεν μπορούν οι αεροπορικές εταιρίες από μόνες τους να σηκώσουν το οικονομικό κόστος της μετάβασης προς πρασινότερους στόχους, καθώς απαιτείται η κατάλληλη στήριξη από το κράτος, αλλά και η άσκηση πιέσεων και προς άλλους σχετικούς κλάδους. «Δεν κατασκευάζουμε τα αεροσκάφη, δεν παράγουμε τα καύσιμα και δεν διαχειριζόμαστε τις ταξιδιωτικές υπηρεσίες» επεσήμανε χαρακτηριστικά ο κ. Γουάλς.
Για παράδειγμα, η Ένωση αναμένεται να ασκήσει πιέσεις προς την εταιρεία αεροναυπηγικής Airbus SE, ώστε να προχωρήσει με τα σχέδια που είχε αναγγείλει για την παραγωγή ενός αεροσκάφους που θα «πετάει» με καύσιμα υδρογόνου μέχρι το 2035 και μάλιστα με τη δυνατότητα να μπορεί να έχει τη χωρητικότητα και τη δυνατότητα πτήσεων, όπως ένα Α320.
Αντιστοίχως, οι πετρελαϊκές εταιρείες πρέπει να αυξήσουν τις επενδύσεις τους για τη δημιουργία πιο φιλικών προς το περιβάλλον, βιώσιμων αεροπορικών καυσίμων, ενώ και οι κυβερνήσεις από την πλευρά τους μπορούν να βοηθήσουν όχι μόνο με την παροχή οικονομικών κινήτρων, αλλά και την καλύτερη συνεργασία τους σε θέματα ελέγχου κυκλοφορίας. Για παράδειγμα, όπως εξήγησε, οι ευρωπαϊκές χώρες πρέπει να συνεργαστούν για να δημιουργήσουν έναν ενιαίο χώρο εναέριας κυκλοφορίας, που θα οδηγήσει σε καλύτερο συνδυασμό δρομολογίων περικόπτοντας τις ώρες πτήσεων άρα και τους ρύπους που παράγουν οι πτήσεις.
Latest News
ΑΙΓΙΣ και AntiNero στη μάχη για τις πυρκαγιές - Οι διαγωνισμοί που «τρέχει» το ΤΑΙΠΕΔ
ΑΙΓΙΣ και AntiNero στη μάχη της Ελλάδας για τις πυρκαγιές - Πώς προχωρά η εξέλιξη των προγραμμάτων
Στα τέλη του 2024 το πρώτο πρατήριο υδρογόνου από την Motor Oil
Στα τέλη του 2025 θα λειτουργήσει και το δεύτερο στην Ακράτααι- Και οι δύο σταθμοί θα είναι δημοσίως προσβάσιμοι
Κυνηγώντας τα πράσινα... ταλέντα - Η μάχη της πληροφορικής για green θέσεις
Ερευνα του ομίλου ManpowerGroup
Χωρίς στόχο για μηδενικές εκπομπές, πάνω από τις μισές ιδιωτικές εταιρείες
Μεγαλώνει το χάσμα σε σχέση με τις εισηγμένες
Η Volvo λανσάρει φτηνό κινέζικο EV στις ΗΠΑ και ... ανησυχεί την Tesla
Το EX30 κατασκεύασε η Volvo Cars, η σουηδική αυτοκινητοβιομηχανία πολυτελών οχημάτων που ανήκει στην κινεζική Geely
Στο Ταμείο Ανακαμψης το έργο «Εξοικονόμηση ενέργειας σε επιχειρήσεις - Φωτοβολταϊκά στις επιχειρήσεις»
Ο συνολικός προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται σε 161.502.400 ευρώ
ΕΥ: Συνέδριο για την πράσινη φορολογία στην Ελλάδα
Πώς θα διαμορφωθεί η περιβαλλοντική φορολογική πολιτική στην Ελλάδα
Η Tesla φτιάχνει πιο πρόσιτα αυτοκίνητα και απογειώνει τις μετοχές της
Τι σχεδιάζει ο Ίλον Μασκ για το επόμενο διάστημα
Πρέπει να ανησυχούν οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες από την πτώση πωλήσεων EV;
Οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες θα πρέπει να χρησιμοποιήσουν αυτή την επιβράδυνση της αγοράς για να καλύψουν τη διαφορά με τους Κινέζους ανταγωνιστές
Στάσσης: «Η ΔΕΗ θα οδηγήσει την ενεργειακή μετάβαση στη ΝΑ Ευρώπη» – Το μήνυμα από Ουάσιγκτον
Γνωρίζουμε πώς να αναπτύξουμε γρήγορα ΑΠΕ και ευέλικτη χωρητικότητα, πώς να επεκτείνουμε και να εκσυγχρονίσουμε τα δίκτυα ηλεκτρικής ενέργειας και πώς να ανταποκριθούμε στη ζήτηση των πελατών για προσιτές τιμές, είπε ο κ. Στάσσης