Σύμφωνα με τα νέα στοιχεία που δημοσιοποίησε η εταιρεία ερευνών Gartner, η παγκόσμια αγορά cloud υπηρεσιών αυξήθηκε κατά 40% κατά τη διάρκεια του 2020, φτάνοντας σε αξία τα 64,3 δισεκατομμύρια δολάρια.
Στην πρώτη θέση της σχετικής λίστας, και με σημαντική διαφορά από τις υπόλοιπες εταιρείες, βρέθηκε η Amazon που κατέγραψε έσοδα ύψους 26,2 δισεκατομμυρίων δολαρίων το 2020 ενώ διατήρησε μερίδιο αγοράς της τάξης του 40%. Η Amazon είχε ανάπτυξη της τάξης του 29%, λιγότερο από τον ανταγωνισμό αλλά αρκετό για κυριαρχήσει στην αγορά του cloud IaaS (Infrastructure as a Service).
Στη δεύτερη θέση βρέθηκε η Microsoft με έσοδα ύψους 12,7 δισεκατομμυρίων δολαρίων το 2020, αυξημένα σχεδόν κατά 60%. Η εντυπωσιακή ανάπτυξη της αμερικανικής εταιρείας οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στην πανδημία. Σύμφωνα με την Gartner, η πανδημία οδήγησε του πελάτες της πλατφόρμας Microsoft Azure «σε μετεγκατάσταση φόρτων εργασίας, όπως από εφαρμογές υγειονομικής περίθαλψης σε ρομπότ υποβοηθούμενα από AI, ψηφιακά δίδυμα στη μεταποίηση και ηλεκτρονικό εμπόριο στο λιανικό εμπόριο».
Η κορυφαία πεντάδα της σχετικής λίστας περιλαμβάνει τις Alibaba, Google και Huawei. Η Alibaba αποτέλεσε τον κυρίαρχο πάροχο IaaS στην Κίνα και είδε αύξηση εσόδων της τάξης του 53% το 2020, πάνω από τα 6 δισεκατομμύρια δολάρια. Σύμφωνα με την Gartner, η Alibaba ωφελήθηκε πρωτίστως από τον τομέα της εκπαίδευσης, στον οποίο οι υπηρεσίες της είχαν ανάπτυξη που έφτανε στο 105%. Δεύτερος σημαντικότερος παράγοντας ήταν ο αυξημένη χρήση της πλατφόρμας επικοινωνίας Ding Talk.
Η Huawei κατάφερε να μπει στην κορυφαία πεντάδα έχοντας αύξηση εσόδων στην αγορά του IaaS της τάξης του 200%. Η κινεζική εταιρεία είχε έσοδα 2,7 δισεκατομμυρίων δολαρίων το 2020, από τον συγκεκριμένο τομέα, με το 90% από αυτά τα έσοδα να προέρχεται από την ευρύτερη αγορά της Κίνας.
Η Google είχε αύξηση εσόδων 66% φτάνοντας σχεδόν στα 4 δισεκατομμύρια κατά τη διάρκεια του 2020, χάρη στις καταναλωτικές υπηρεσίες της, τα κυβερνητικά συμβόλαια και τον τομέα της υγείας. Σύμφωνα με την Gartner, η Google ωφελήθηκε σε μεγάλο βαθμό από την αυξανόμενη επικέντρωση «στην υποστήριξη και στην ανάπτυξη cloud εφαρμογών τόσο στο υβριδικό όσο και στο multi-cloud μοντέλο λειτουργίας».
Η Gartner σημειώνει στην αναφορά της ότι το 80% της παγκόσμιας αγοράς κυριαρχείται αυτή τη στιγμή από τους πέντε συγκεκριμένους IaaS παρόχους, αλλά προσθέτει ότι σχεδόν το 90% όλων των παρόχων είδε ανάπτυξη κατά τη διάρκεια του 2020.
Latest News
Η Αpple έχασε το στέμμα της στην Κίνα - Ποιες εταιρείες την ξεπέρασαν σε πωλήσεις
Οι προωθητικές ενέργειας της Apple με καλύτερες τιμές, κατά το πρώτο τρίμηνο, δεν μπόρεσαν να μετριάσουν τον αντίκτυπο του έντονου ανταγωνισμού
Το μεγάλο κόλπο των χάκερς – Ποιες χώρες κάνουν πειραματόζωα για τις επιθέσεις τους
Τι αποκαλύπτει έρευνα σχετικά με τη δράση συμμοριών σε «πεδία δοκιμών»
O CEO του TikTok περνά στην αντεπίθεση - «Δεν φεύγουμε από τις ΗΠΑ»
Η υπογραφή Μπάιντεν στο σχετικό νομοσχέδιο ουσιαστικά ορίζει προθεσμία για την πώληση στις 19 Ιανουαρίου - μία ημέρα πριν από τη λήξη της θητείας του
Η Microsoft μέσω AI κερδίζει μερίδια αγοράς και στο cloud
Τι αναμένεται να δείξουν τα οικονομικά αποτελέσματα των τεχνολογικών κολοσσών των ΗΠΑ
Η Qualcomm μπαίνει και επισήμως στα... χωράφια των Intel και AMD
Η Qualcomm θεωρεί τα X Elite και X Plus άκρως ανταγωνιστικά και απέναντι στα τσιπ M3 της Apple
Υπό ρυθμιστικό έλεγχο στη Βρετανία οι ΑΙ συνεργασίες Microsoft-Amazon
Η Αρχή Ανταγωνισμού και Αγορών της Βρετανίας ζητά από τα ενδιαφερόμενα τρίτα μέρη τις απόψεις τους σχετικά με τις μεγάλες συνεργασίες που συνήψαν η Microsoft και η Amazon με μικρότερες εταιρείες AI
myAUEB: Η νέα εφαρμογή για το κινητό από το ΟΠΑ
Η πρώτη ολοκληρωμένη εφαρμογή κινητού σε ελληνικό ΑΕΙ από το Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών
Σε διπλή μέγγενη από ΗΠΑ και Ευρώπη το TikTok
Ψήφισε και η Γερουσία για αναγκαστική πώληση της εφαρμογής από την κινεζική ByteDance - Έρευνα και από Κομισιόν στο TikTok Lite με φόβους για εθισμό των χρηστών
Η Tesla φτιάχνει πιο πρόσιτα αυτοκίνητα και απογειώνει τις μετοχές της
Τι σχεδιάζει ο Ίλον Μασκ για το επόμενο διάστημα
Επαγγελματικά email: Τα λάθη που κάνουμε – Οι «κανόνες» για τη σωστή τεχνική
Πώς θα υπάρχει αμεσότητα στην ανάγνωση από τον παραλήπτη;