Το 70% όλων των σταθμών φόρτισης της ΕΕ συγκεντρώνονται σε τρεις μόνο χώρες της Δυτικής Ευρώπης. Αυτό προκύπτει από νέα ανάλυση δεδομένων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) δείχνει την κατανομή των σημείων φόρτισης για ηλεκτρικά αυτοκίνητα σε ολόκληρη την Ευρωπαϊκή Ένωση. Συγκεκριμένα, οι χώρες στις οποίες συγκεντρώνεται το συντριπτικά μεγαλύτερο αυτό ποσοστό είναι: Κάτω Χώρες (66.665), Γαλλία (45.751) και Γερμανία (44.538). Μαζί, αυτές οι χώρες αποτελούν μόλις το 23% της συνολικής επιφάνειας της ΕΕ.
Αντίθετα, το υπόλοιπο 30% των υποδομών είναι διασκορπισμένο στο υπόλοιπο 77% της ΕΕ. Για να φανεί πόσο ασύμμετρη είναι η κατανομή των φορτιστών, η Ρουμανία – περίπου έξι φορές μεγαλύτερη από την Ολλανδία – μετρά μόνο 493 σημεία φόρτισης ή 0,2% του συνόλου της ΕΕ. Το χάσμα μεταξύ της Γερμανίας, της τρίτης χώρας (που αντιπροσωπεύει το 19,9% όλων των σημείων φόρτισης στην ΕΕ) και της τέταρτης Ιταλίας (5,8%) είναι ήδη τεράστιο.
Αυτή η άνιση ανάπτυξη της ΕΕ, τόσο της υποδομής φόρτισης όσο και του ανεφοδιασμού για αυτοκίνητα εναλλακτικής ισχύος ήταν εμφανής από τότε που η ACEA ξεκίνησε την ετήσια ανάλυσή της το 2018. Χωρίς αποφασιστική δράση τώρα, είναι απίθανο να βελτιωθεί τα επόμενα χρόνια, προειδοποιεί η ένωση.
Καθώς η Ευρωπαϊκή Επιτροπή προετοιμάζεται να αναθεωρήσει την οδηγία για την υποδομή εναλλακτικών καυσίμων σε δύο εβδομάδες από τώρα, η ACEA ζητά δεσμευτικούς στόχους – όχι μόνο για σημεία φόρτισης για ηλεκτρικά αυτοκίνητα, αλλά και για σταθμούς υδρογόνου για αυτοκίνητα κυψελών καυσίμου – για κάθε κράτος μέλος της ΕΕ.
«Όποιος θέλει να αγοράσει αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο ή μοντέλο με κυψέλες καυσίμου εξαρτάται από την ύπαρξη αξιόπιστης υποδομής φόρτισης ή ανεφοδιασμού – είτε αυτό είναι στο σπίτι, στην εργασία και στο δρόμο», δήλωσε ο γενικός διευθυντής της ACEA, Eric-Mark Huitema. «Ήρθε η ώρα οι κυβερνήσεις σε ολόκληρη την Ευρώπη να επιταχύνουν τον αγώνα προς την πράσινη κινητικότητα», προέτρεψε ο Huitema.
Με βάση τους υπολογισμούς της Επιτροπής, μια περαιτέρω μείωση των εκπομπών CO2 των αυτοκινήτων κατά 50% το 2030 θα απαιτούσε περίπου 6 εκατομμύρια διαθέσιμα στο κοινό σημεία χρέωσης. Με λιγότερα από 225.000 διαθέσιμα σήμερα, αυτό μεταφράζεται σε μια εντυπωσιακή αύξηση 27 φορές σε λιγότερο από μια δεκαετία.
Πέντε χώρες με τους περισσότερους φορτιστές: Ολλανδία (66.665), Γαλλία (45.751), Γερμανία (44.538), Ιταλία (13.073), Σουηδία (10.370). Πέντε χώρες με τους λιγότερους φορτιστές: Κύπρος (70), Μάλτα (96), Λιθουανία (174), Βουλγαρία (194), Ελλάδα (275).
Πηγή: ΑΠΕ – ΜΠΕ
Latest News
ΗΡΩΝ PULSE: H «φόρτιση Καθ’ οδόν» δίνει νέα διάσταση στην ηλεκτροκίνηση
Οι συγκεκριμένες λύσεις του ΗΡΩΝΑ αφορούν τόσο το πανελλαδικής εμβέλειας αναπτυσσόμενο δίκτυο φορτιστών HΡΩΝ PULSE όσο και τη νέα, καινοτόμο υπηρεσία επαναφόρτισης ηλεκτροκίνητων οχημάτων «Φόρτιση Καθ' οδόν»
Η Σεβίλλη δίνει τον δικό της αγώνα ενάντια στην κλιματική αλλαγή
Με συγκροτημένη στρατηγική και ευρωπαϊκή συγχρηματοδότηση η πρωτεύουσα της Ανδαλουσίας προσπαθεί να αντιμετωπίσει τις συνέπειες της κλιματικής αλλαγής - Δεν είναι εύκολο
Με άλλο EV θα αντικαθιστούσαν 9 στους 10 ιδιοκτήτες EV το όχημά τους
Οι οδηγοί ηλεκτρικών οχημάτων είναι συντριπτικά πιο πιθανό να παραμείνουν πιστοί στην ηλεκτροκίνηση αντί να επιστρέψουν σε ένα συμβατικό αυτοκίνητο
Δράση ενημέρωσης για την κυκλική οικονομία στο Νότιο Αιγαίο
Η δράση αυτή αποτελεί μέρος της ευρύτερης προσπάθειας των φορέων στην Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου για την ενίσχυση της περιβαλλοντικής συνείδησης και της ενεργής συμμετοχής των πολιτών στη βιώσιμη ανάπτυξη
Η ΔΕΗ ξεκινά την παραγωγή ενέργειας από ΑΠΕ στην Ιταλία
Ο Όμιλος ΔΕΗ ενισχύει το πράσινο χαρτοφυλάκιο του με την προσθήκη των σταθμών Carcarello και Luxenia, ισχύος 20 MW και 12 MW αντίστοιχα
Γκάζι με τροπολογία στις επενδύσεις για αποθήκευση ενέργειας – Και ενίσχυση στη λιγνιτική μονάδα «Μελίτη»
Γκάζι με τροπολογία στις επενδύσεις για αποθήκευση ενέργειας – Και ενίσχυση στη λιγνιτική μονάδα «Μελίτη»
Μεγάλο deal Stellantis - κινεζικής CATL για εργοστάσιο μπαταριών EV στην Ισπανία
Η συμφωνία Stellantis - CATL έρχεται σε μια εποχή που τα ηλεκτρικά οχήματα στην Ευρώπη αντιμετωπίζoυν μια «τέλεια καταιγίδα» προκλήσεων
Κ. Μαύρος (Όμιλος ΔΕΗ): Από νέο σημείο εκκίνησης οι ΑΠΕ το 2025
Η επόμενη τριετία είναι η τριετία των ΑΠΕ στην παραγωγή, της πλήρους απολιγνιτοποίησης και των ευέλικτων μονάδων, είπε ο Κ. Μαύρος
Πάνω από 35 εκατ. η ενίσχυση δήμων από το ειδικό τέλος ΑΠΕ
Ανάμεσα στις πιο ευνοημένες, περιοχές με σημαντική αιολική ανάπτυξη στη νότια Εύβοια, στη Θράκη, στη Βοιωτία και στην Κρήτη, επισημαίνει η ΕΛΕΤΑΕΝ
Επιδοτήσεις έως 6.000 για αντλίες θερμότητας και έως 1.020 ευρώ για ηλιακούς θερμοσίφωνες
Αναλυτικά ο οδηγός για το πρόγραμμα «Αλλάζω Σύστημα Θέρμανσης και Θερμοσίφωνα για νοικοκυριά»