Η Ευρωπαϊκή Ένωση επιθυμεί να αναπτύξει περίπου 2,8 εκατομμύρια σημεία φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων σε όλη την Ευρώπη μέχρι το 2030. Δηλαδή 10 φορές περισσότερα σημεία φόρτισης απ’ όσες υπάρχουν σήμερα. Μέχρι το 2015 αυτά τα σημεία φόρτισης ήταν σχεδόν μηδενικά σε πολλές χώρες της Ευρώπης. Όπως έγινε στην γειτονική μας Ιταλία που θεωρείται μια από τις μεγαλύτερες αγορές αυτοκινήτου στην Ευρώπη.
Ωστόσο, υπάρχει και ένα ακόμη πρόβλημα με τα σημεία φόρτισης. Η Γαλλία, η Γερμανία και οι Κάτω Χώρες αντιπροσωπεύουν σήμερα ποσοστό άνω του 70% του συνολικού δικτύου, με την συνολική έκταση να έχουν αυτές οι χώρες περίπου το 20%. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα την άνιση γεωγραφική κατανομή των φορτιστών.
Μεγάλη αύξηση τα τελευταία 10 χρόνια
Το 2020 υπήρχαν περίπου 285.800 δημόσιοι σταθμοί φόρτισης για ηλεκτρικά οχήματα σε ολόκληρη την Ευρώπη. Οι σταθμοί φόρτισης σημείωσαν μεγάλη αύξηση τα τελευταία 10 χρόνια, με σημαντικές αυξήσεις να παρουσιάζονται το 2011, το 2012 και το 2016.
Τα ηλεκτρικά οχήματα σήμερα κατέχουν μερίδιο αγοράς περίπου 5,3% σε ολόκληρη την Ευρωπαϊκή Ένωση, ενώ τα plug-in υβριδικά οχήματα κατέχουν μερίδιο 5,2%. Πλέον, η ηλεκτροκίνηση βαδίζει με γοργούς ρυθμούς και πολύ σύντομα θα είναι αυτή που θα επικρατήσει στην αυτοκίνηση. Η αύξηση των σημείων φόρτισης είναι επιτακτική και γίνεται σταδιακά η αύξηση των σημείων φόρτισης. Και όσο αυξάνεται το μερίδιο αγοράς των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, τόσο θα αυξάνονται και τα σημεία φόρτισης και πολύ σύντομα θα αποτελούν το βασικό στοιχείο για τους ευρωπαϊκούς δρόμους.
Το 2019, η Γερμανία είχε περίπου 40.000 δημόσιους φορτιστές, ενώ στην Νορβηγία αυτός ο αριθμός είναι υψηλότερος, καθώς είναι η χώρα με το μεγαλύτερο μερίδιο ηλεκτρικών αυτοκινήτων σε όλη την Ευρώπη.
Σχέδιο Ανάκαμψης
Δεν θα πρέπει να παραγνωρίσουμε το γεγονός ότι η Ένωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτου (ACEA) και η Euroelectric που είναι η εκπρόσωπος των περισσοτέρων εταιρειών που δραστηριοποιούνται στους τομείς παραγωγής, διανομής και παροχής ενέργειας, επισημαίνουν ότι θα πρέπει να τηρηθεί το Σχέδιο Ανάκαμψης που σχετίζονται με τα σημεία φόρτισης και προβλέπει ένα εκατομμύριο σημεία φόρτισης.
Σε επιστολή η ACEA δηλώνει ότι τα σημεία φόρτισης θα βοηθήσουν τις αυτοκινητοβιομηχανίες και τους φορείς εκμετάλλευσης ηλεκτρικού δικτύου να βγουν μπροστά και να σχεδιάζουν τα μελλοντικά τους πλάνα. «Η Επιτροπή της ΕΕ πρέπει γρήγορα να αναλάβει δράση και να θέσει δεσμευτικούς στόχους για την αύξηση της υποδομής φόρτισης στα κράτη μέλη», δήλωσε πριν λίγο καιρό ο πρόεδρος της ACEA, Oliver Zipse, ο οποίος είναι επίσης διευθύνων σύμβουλος της BMW.
Όλα αυτά όταν κάθε μήνα οι αυτοκινητοβιομηχανίες λανσάρουν νέα ηλεκτρικά μοντέλα για να πληρούν τους αυστηρότερους κανόνες εκπομπών της ΕΕ και αρκετές κυβερνήσεις ενισχύουν τα προγράμματα επιδότησης για να δώσουν επιπλέον κίνητρα ανόδου της ηλεκτροκίνησης.
Τέλος, στα πλάνα που έχουν τεθεί περιλαμβάνονται και περίπου 1.000 σταθμούς υδρογόνου έως το 2029, όπου, σύμφωνα με αναλυτές του αυτοκινήτου, θα αποτελέσει την επόμενη μεγάλη «καινοτομία» της αυτοκίνησης.
Latest News
HELLENiQ ENERGY: Έναρξη λειτουργίας της ΕΚΟ Energy στην Κύπρο ως προμηθευτής πράσινης ενέργειας
Ξεκίνησε η εμπορική δραστηριότητα στην προμήθεια ηλεκτρισμού από ΑΠΕ
ΑΙΓΙΣ και AntiNero στη μάχη για τις πυρκαγιές - Οι διαγωνισμοί που «τρέχει» το ΤΑΙΠΕΔ
ΑΙΓΙΣ και AntiNero στη μάχη της Ελλάδας για τις πυρκαγιές - Πώς προχωρά η εξέλιξη των προγραμμάτων
Στα τέλη του 2024 το πρώτο πρατήριο υδρογόνου από την Motor Oil
Στα τέλη του 2025 θα λειτουργήσει και το δεύτερο στην Ακράτααι- Και οι δύο σταθμοί θα είναι δημοσίως προσβάσιμοι
Κυνηγώντας τα πράσινα... ταλέντα - Η μάχη της πληροφορικής για green θέσεις
Ερευνα του ομίλου ManpowerGroup
Χωρίς στόχο για μηδενικές εκπομπές, πάνω από τις μισές ιδιωτικές εταιρείες
Μεγαλώνει το χάσμα σε σχέση με τις εισηγμένες
Η Volvo λανσάρει φτηνό κινέζικο EV στις ΗΠΑ και ... ανησυχεί την Tesla
Το EX30 κατασκεύασε η Volvo Cars, η σουηδική αυτοκινητοβιομηχανία πολυτελών οχημάτων που ανήκει στην κινεζική Geely
Στο Ταμείο Ανακαμψης το έργο «Εξοικονόμηση ενέργειας σε επιχειρήσεις - Φωτοβολταϊκά στις επιχειρήσεις»
Ο συνολικός προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται σε 161.502.400 ευρώ
ΕΥ: Συνέδριο για την πράσινη φορολογία στην Ελλάδα
Πώς θα διαμορφωθεί η περιβαλλοντική φορολογική πολιτική στην Ελλάδα
Η Tesla φτιάχνει πιο πρόσιτα αυτοκίνητα και απογειώνει τις μετοχές της
Τι σχεδιάζει ο Ίλον Μασκ για το επόμενο διάστημα
Πρέπει να ανησυχούν οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες από την πτώση πωλήσεων EV;
Οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες θα πρέπει να χρησιμοποιήσουν αυτή την επιβράδυνση της αγοράς για να καλύψουν τη διαφορά με τους Κινέζους ανταγωνιστές