Η τσίχλα, ένα προϊόν που βγαίνει από μια σκληρή χρονιά στις λιανικές πωλήσεις, γνωρίζει και πάλι μέρες ζήτησης καθώς οι Αμερικανοί αρχίζουν να βγάζουν τις μάσκες τους – και δεν τους αρέσει πάντα αυτό που μυρίζουν.

Καθώς οι περιορισμοί αίρονται σταδιακά και τα ποσοστά εμβολιασμού αυξάνονται, οι πωλήσεις τσίχλας στις ΗΠΑ άρχισαν πρόσφατα να κινούνται ανοδικά, σύμφωνα με στοιχεία της NielsenIQ. Με βάση τα επίσημα στοιχεία, οι πωλήσεις τσίχλας είχαν μειωθεί ως και 30% τον περασμένο Ιανουάριο και Φεβρουάριο ενώ από τον Μάιο έχουν αυξηθεί πάνω από 20%, δείχνοντας ότι κάτι αλλάζει στο «κλίμα» και τις γευστικές επιλογές των αμερικανών καταναλωτών.

Η αύξηση των δαπανών για τσίχλες είναι μια ευπρόσδεκτη αλλαγή για τους παραγωγούς τσίχλας όπως η Trident Mondelez International Inc., η Wrigley της Mars Inc. και η Tootsie Roll Industries Inc., την εταιρεία που παράγει την Dubble Bubble.

Και δεν είναι μόνο ο πληθωρισμός που οδηγεί στην άνοδο των συνολικών πωλήσεων, αν και οι τιμές είναι ανεβασμένες ανά μονάδα προϊόντος. Το μέσο πακέτο τσίχλας που πωλήθηκε τον Μάιο κόστιζε στη λιανική 2,11 δολάρια, σύμφωνα με τα στοιχεία, από 2,05 δολάρια στις αρχές του έτους. Ο αριθμός των πωληθέντων πακέτων αυξάνεται επίσης, με τους Αμερικανούς να αγοράζουν σχεδόν 15 εκατομμύρια περισσότερα πακέτα τσίχλας τον Μάιο σε σύγκριση με τα επίπεδα του Ιανουαρίου 2021.

Γιατί σταμάτησαν οι πωλήσεις

Η ζήτηση τσίχλας σταμάτησε κατά τη διάρκεια της πανδημίας για προφανείς λόγους: Το γεγονός ότι λόγω των περιοριστικών μέτρων οι Αμερικανοί πολίτες περνούσαν πολύ χρόνο στο σπίτι τους, ή όταν κυκλοφορούσαν δημοσίως τηρούσαν τις αποστάσεις και φορούσαν μάσκα, σήμαινε ότι δεν χρειάζονταν κάποια «τεχνητά» μέσα για να καλύψουν την αναπνοή τους, όπως αυτό συνέβαινε στις περιόδους πριν την πανδημία.

Η σταδιακή ανάκαμψη τις τελευταίες εβδομάδες αντικατοπτρίζει επίσης συγκρίσεις με τις πρώτες εβδομάδες των lockjdown του 2020, όταν η ζήτηση για πολλά μη βασικά είδη υποχώρησε απότομα, πράγμα που σημαίνει ότι υπάρχει ακόμη μεγαλύτερο περιθώριο ανάπτυξης.

Η Mondelez επέστρεψε στα επίπεδα πωλήσεων πριν από την Covid που για την εταιρεία ήταν η «νούμερο ένα προτεραιότητα», όπως δήλωσε η CEO Λούκα Ζαραμέλα σε συνέδριο τον περασμένο μήνα. Η μονάδα παραγωγής τσίχλας του μεγάλου ομίλου θα μπορούσε να τεθεί προς πώληση εάν δεν υπάρξει περαιτέρω ανάκαμψη της αγοράς.

«Πρέπει να διορθώσουμε την επιχείρηση και, στη συνέχεια, να αξιολογήσουμε ενδεχομένως αν υπάρχουν άλλοι τρόποι για να δημιουργήσουμε μεγαλύτερη αξία για τους μετόχους της Mondelez», είπε με νόημα.

Οι Mondelez, Mars και Tootsie Roll δεν σχολίασαν αυτές τις δηλώσεις όταν κλήθηκαν να το κάνουν.

Η περιορισμένη κινητικότητα των καταναλωτών του περασμένου έτους επηρέασε ιδιαίτερα τον κλάδο της τσίχλας, καθώς «το 75% της κατανάλωσης τσίχλας βρίσκεται στο δρόμο», δήλωσε ο Ντιρκ βαν ντε Πουτ, CEO της Mondelez, σε συνέδριο που διεξήχθη στα τέλη του 2020. Εννοώντας τα μέσα μαζικής μεταφοράς ή το ιδιωτικό αυτοκίνητο, τη δουλειά, ή όταν κάποιος είναι έξω – αυτές είναι οι πιο τυπικές στιγμές κατανάλωσης τσίχλας. Αλλά έχουμε επίσης δει ότι στην κρίση, υπάρχει πολύ περισσότερο άγχος και στρες και οι τσίχλες μπορούν να τα ανακουφίσουν», πρόσθεσε με νόημα ο CEO της Μondelez.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Διεθνή