Νέα δεδομένα και προβλέψεις για το άμεσο μέλλον των Μεταφορών έκανε ο Διευθυντής του ΙΜΕΤ, Δρ. Ευάγγελος Μπεκιάρης την Παρασκευή 2 Ιουλίου 2021, παρουσιάζοντας τις κύριες τάσεις των Μεταφορών του Μέλλοντος, με έμφαση στην Ηλεκτροκίνηση, στο πλαίσιο του 4ου Συνεδρίου Υποδομών και Μεταφορών (Infrastructure & Transport Conference – ITC2021), στην ενότητα «Η αστική κινητικότητα “αλλάζει”: Πιο “πράσινοι” στόλοι, νέες υπηρεσίες, πρόσθετες απαιτήσεις».
Κατά τη συζήτηση με τον Γενικό Γραμματέα Μεταφορών του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, τους Διευθύνοντες Συμβούλους ΟΑΣΑ, ΣΤΑΣΥ και ΟΣΥ, και τον Πρόεδρο Ομίλου Επιχειρήσεων Σαρακάκη, τόνισε ότι πρέπει να κινηθούμε προς την κοινόχρηστη χρήση οχημάτων. «Στο μέλλον κανείς δεν θα έχει το δικό του όχημα», τόνισε ο Δρ. Μπεκιάρης, καθώς το ιδιοκτησιακό μοντέλο αυτοκίνησης θα αντικατασταθεί από ένα κοινόχρηστο μοντέλο διαμοιρασμού της υπηρεσίας αυτοκίνησης. Η συγκεκριμένη εξέλιξη, πέρα από τα προφανή χρηστικά οφέλη που παρέχει για την αστική κινητικότητα, θα έχει, με τη χρήση «πράσινης ενέργειας» σημαντικές θετικές επιπτώσεις και για το περιβάλλον.
Παράλληλα, επεσήμανε ο Δρ. Ευάγγελος Μπεκιάρης, το κλασσικό μοντέλο στήριξης Δημοσίου και Ιδιωτικού τομέα για τις αστικές μεταφορές που εφαρμόστηκε και στην Αθήνα και την Ελλάδα με την σύμπραξη των ΚΤΕΛ – αλλά και στην Ευρώπη τα τελευταία 30 χρόνια, αναμένεται να μεταβληθεί. Το νέο – ανερχόμενο διεθνώς – μοντέλο βασίζεται στη σύμπραξη Δημοσίου και Ιδιωτικού τομέα μαζί με την Κοινωνία των Πολιτών. Έτσι, για παράδειγμα, η εφαρμογή των αστικών εμπορευματικών μεταφορών θα βασίζεται σε κέντρα διανομής επιπέδου γειτονιάς με διανομή εμπορευμάτων στο «τελευταίο μίλι» να γίνεται από πιστοποιημένους πολίτες (κατ’ αντιστοιχία με τη συνδρομή πιστοποιημένων πολιτών στη μεταφορά επιβατών τύπου Uber). Αυτό προφανώς ωθεί στη διεύρυνση προς την παροχή και νέων υπηρεσιών, απόλυτα προσαρμοσμένων στις απαιτήσεις των πολιτών, αλλά και στη βελτίωση των ήδη παρεχόμενων, μέσω της ανάδρασης από μέρους των χρηστών.
Το ΙΜΕΤ/ΕΚΕΤΑ (Ινστιτούτο Βιώσιμης Κινητικότητας και Δικτύων Μεταφορών του Εθνικού Κέντρου Έρευνας και Τεχνολογικής Ανάπτυξης-ΝΠΙΔ), που εδρεύει στη Θέρμη Θεσσαλονίκης, είναι ο κύριος ερευνητικός φορέας στον τομέα των Μεταφορών στην Ελλάδα, κι από τους σημαντικότερους και πλέον αναγνωρισμένους κόμβους τεχνολογίας και τεχνογνωσίας πανευρωπαϊκά και υπάγεται στη Γενική Γραμματεία Έρευνας και Τεχνολογίας (ΓΓΕΤ) του Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων.
Latest News
«Ιφιγένεια» οι τράπεζες σε έναν κόσμο που υπερχρεώνεται ασύδοτα…
Η αστάθεια και η λανθασμένη διαχείριση κινδύνων έχουν αποδειχθεί εν τέλει οι μεγάλες αδυναμίες ενός συστήματος που προσπαθεί να ρυθμιστεί από τη μεγάλη οικονομική κρίση του 2007-08
Jumbo: Αλμα κερδοφορίας 21,88% το 2023 – Στα 303 εκατ. ευρώ τα καθαρά κέρδη
Πρόταση για διανομή μερίσματος 1,00€/μετοχή
Αυξημένες επιδόσεις το 2023 για τον ΟΛΘ - Σε «ΜΕΤΚΑ - ΤΕΚΑΛ» το έργο του 6ου προβλήτα
Στον τερματικό σταθμό εμπορευματοκιβωτίων, σημειώθηκε αύξηση άνω του 12% (στα € 59,8 εκατ.), ενώ στους τομείς εκμετάλλευσης χώρων και επιβατικής κίνησης σημειώθηκαν αυξήσεις 18,2% και 31,3% αντίστοιχα
Υποχώρηση πωλήσεων και κερδών το 2023 για την Revoil
Η πτώση των συνολικών όγκων οφείλεται στη σημαντική μείωση των πωλήσεων πετρελαίου θέρμανσης κατά 36,14% λόγω των ιδιαίτερα υψηλών θερμοκρασιών που επικράτησαν
Αύξηση 69% στα EBITDA της Lamda Development το 2023 - Στα 206,2 εκατ. ευρώ
Στα 641 εκατ. ευρώ οι εισπράξεις από πωλήσεις ακινήτων
Ο Σπυρίδων Κοκκόλης, Αναπληρωτής Οικονομικός Διευθυντής της Viohalco
Θα έχει υπό την ευθύνη του τα τμήματα Επενδυτικών Σχέσεων και Αντιστάθμισης Χρηματοοικονομικού Κινδύνου
Μεγαλώνει την «ακτίνα δράσης» η AEGEAN με τέσσερα νέα Airbus A321neo
Τα τέσσερα νέα Airbus A321neo παρέχουν σημαντικά μεγαλύτερη εμβέλεια και νέα ειδικά διαμορφωμένη καμπίνα επιβατών - Για ποιες αγορές ενδείκνυνται
Το έριξαν στην …τεχνολογία οι τράπεζες για να αυξήσουν τα κέρδη τους
Η στρατηγική των τραπεζών στους τομείς της τεχνολογίας και της Gen AI
Τι λένε 2.500 CEOs για γεωπολιτικές συγκρούσεις και... Economist [Ερευνα ΕΑΣΕ]
Η διακύμανση του δείκτη τα τελευταία τρίμηνα εκφράζει την αβεβαιότητα για τις εξελίξεις στις εστίες έντασης διεθνώς
Συνεχίζει να επιβραβεύει τους συνεπείς δανειολήπτες στεγαστικών η Attica Bank
Οι ιδιώτες πελάτες που πληρούν τα κριτήρια θα ενταχθούν αυτόματα στο Πρόγραμμα Ανταμοιβής