«Η ηλεκτρονική τιμολόγηση είναι ένα μέτρο του οποίου την εφαρμογή συζητάμε εδώ και χρόνια, στο πλαίσιο της ανάγκης για αποτελεσματικότερη καταπολέμηση της φοροδιαφυγής».

Αυτό υπογράμμισε ο πρόεδρος της Κεντρικής Ένωσης Επιμελητηρίων και του ΕΒΕΑ Κωνσταντίνος Μίχαλος στην ενημερωτική διαδικτυακή εκδήλωση του ΕΒΕΑ με θέμα: «Ηλεκτρονική τιμολόγηση B2G στο πλαίσιο των δημόσιων συμβάσεων».

Ο πρόεδρος ανέφερε ότι η ηλεκτρονική τιμολόγηση καθιστά πρακτικά ανέφικτη την έκδοση εικονικών τιμολογίων και μειώνει δραστικά τη φοροδιαφυγή, επιτρέπει τον ακριβέστερο υπολογισμό των φορολογικών εσόδων και βοηθά στον καλύτερο προγραμματισμό του ελεγκτικού έργου των φορολογικών αρχών.

Όμως, όπως σημείωσε, τα οφέλη δεν περιορίζονται μόνο στο επίπεδο της φορολογικής διοίκησης. Ειδικά στο πλαίσιο των δημοσίων συμβάσεων,, εξήγησε ο ίδιος, η εφαρμογή της ηλεκτρονικής τιμολόγησης βοηθά στην αντιμετώπιση σημαντικών παθογενειών.

«Σύμφωνα με στοιχεία που δημοσιοποίησε πρόσφατα το υπουργείο Οικονομικών, το 2020 βρίσκονταν σε ισχύ περίπου 190.000 συμβάσεις του δημοσίου με 48.000 αναδόχους – προμηθευτές. Και οι εντολές πληρωμής, με αντίστοιχες τιμολογήσεις έφτασαν τις 585.000. Υπάρχει, επομένως, ένας πολύ μεγάλος αριθμός επιχειρήσεων των οποίων η ρευστότητα εξαρτάται άμεσα από την αποτελεσματική διαχείριση και την έγκαιρη πληρωμή των τιμολογίων που εκδίδουν, για παροχή προϊόντων και υπηρεσιών προς το δημόσιο».

Ιδιαίτερα στο σημερινό δυσμενές περιβάλλον, που επικρατεί εξαιτίας της υγειονομικής κρίσης, επεσήμανε ο πρόεδρος, ιδιαίτερα οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις, βασίζονται σε τακτικές πληρωμές προκειμένου να καλύψουν τις υποχρεώσεις τους και να επιβιώσουν.

«Είναι αλήθεια ότι οι χρόνοι πληρωμής του δημοσίου έχουν βελτιωθεί αισθητά τα τελευταία χρόνια. Εξακολουθούμε, όμως, να είμαστε οριακά πάνω από το όριο των 60 ημερών που προβλέπει η ευρωπαϊκή νομοθεσία, ειδικά όσον αφορά το χώρο της υγείας» όπως υπογράμμισε και πρόσθεσε ότι οι νέες προδιαγραφές για την ηλεκτρονική τιμολόγηση στο πλαίσιο των δημοσίων συμβάσεων θα συμβάλουν στην περαιτέρω βελτίωση της κατάστασης ως εξής:

• Επιτρέποντας την άμεση αποστολή των τιμολογίων στις αρμόδιες αναθέτουσες αρχές

• Διευκολύνοντας την ηλεκτρονική συλλογή των δικαιολογητικών πληρωμής

• Μειώνοντας εν τέλει το χρόνο αποπληρωμής

Παράλληλα, όπως είπε, θα συμβάλουν στην ενίσχυση της διαφάνειας και στον αποτελεσματικότερο έλεγχο των δαπανών, αλλά η εφαρμογή των νέων κανόνων θα απαιτήσει προσαρμογή από τις επιχειρήσεις. «Κι αυτό σε μια περίοδο, όπου η αγορά βρίσκεται σε λειτουργία επιβίωσης. Ωστόσο, η αλλαγή είναι για το καλό» τόνισε.

Ο πρόεδρος εκτίμησε ότι, με την κατάλληλη ενημέρωση και καθοδήγηση δεν θα υπάρξουν σοβαρά προβλήματα.

Σε αυτή την κατεύθυνση όπως είπε, τα επιμελητήρια συνεργάζονται ήδη με τις αρμόδιες δημόσιες αρχές, προκειμένου να πραγματοποιήσουν δράσεις ενημέρωσης, αλλά και εκπαίδευσης των επιχειρηματιών και στελεχών.

«Η εφαρμογή της ηλεκτρονικής τιμολόγησης, σε όλες τις συναλλαγές, είναι ένα βήμα προόδου. Μια αλλαγή, που έχουμε όλοι συμφέρον να λειτουργήσει σωστά στην πράξη. Οφείλουμε, λοιπόν, ο καθένας από την πλευρά του, να φροντίσουμε για τη δημιουργία των κατάλληλων προϋποθέσεων και συνθηκών» κατέληξε ο πρόεδρος.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Επιχειρήσεις
Υπερταμείο: Η λαχαναγορά του Ρέντη φεύγει, τα data centers έρχονται…
Επιχειρήσεις |

Η λαχαναγορά του Ρέντη φεύγει, τα data centers έρχονται – Τα σχέδια του Υπερταμείου

Συγχωνεύονται οι κεντρικές αγορές Αθήνας και Θεσσαλονίκης Εισαγωγή του εθνικού φορέα στο ΧΑ – Τι εξετάζει το Υπερταμείο για την αξιοποίηση της λαχαναγοράς του Ρέντη – Ποιοι ενδιαφέρονται για τις Ελληνικές Αλυκές