Ο Ιούνιος ήταν όντως καυτός σε διάφορα μέρη του κόσμου.
Όχι δεν αναφέρομαι στο γνωστό δημοσιογραφικό κλισέ.
Η φράση είναι κυριολεκτική.
Τον φετινό Ιούνιο σε διάφορα μέρη του κόσμου, ιδίως στην Βόρεια Αμερική καταγράφηκαν θερμοκρασίες ρεκόρ, ενώ σε αρκετές περιοχής υπήρξαν κύματα καύσωνα και μια γεύση πήραμε και εμείς.
Ας μην πούμε ότι «καλοκαίρι είναι, ζέστη θα κάνει».
Γιατί είναι προτιμότερο να θέσουμε το ερώτημα: γιατί τα καλοκαίρια γίνονται όλο και πιο ζεστά;
Και η απάντηση είναι απλή: για τον ίδιο λόγο που βλέπουμε όλο και πιο συχνά «ακραία καιρικά φαινόμενα».
Γιατί η κλιματική αλλαγή δεν είναι κάτι που «θα» έρθει.
Η κλιματική αλλαγή είναι εδώ και δεν αστειεύεται καθόλου.
Και μην μου πείτε «δεν χάλασε κι ο κόσμος, θα βάλουμε το air condition λίγο πιο δυνατά».
Γιατί ο κίνδυνος που αντιμετωπίζουμε είναι μέσα στις επόμενες δεκαετίες σημαντικό μέρος του πλανήτη να καταστεί κυριολεκτικά αβίωτο.
Είτε γιατί παράλιες περιοχές θα καλυφθούν από νερό με την αύξηση της μέσης στάθμης των θαλασσών, είτε γιατί θα έχουν ερημοποιηθεί από την ξηρασία.
Με όλες τις επιπτώσεις που αυτό θα έχει στις ζωές των ανθρώπων, στη μαζική περιβαλλοντική προσφυγιά, στην καταστροφή αγροτικών και άλλων παραγωγικών δραστηριοτήτων.
Και δεν μιλάμε για ένα μακρινό μέλλον.
Μιλάμε για όταν οι σημερινοί έφηβοι θα είναι 50 χρονών.
Γι’ αυτό και η «πράσινη» διάσταση σε ό,τι και εάν κάνουμε στη ζωή μας δεν είναι απλώς μια λέξη ή ένα σύνθημα: είναι ο δρόμος της επιβίωσης.
Και ας μην έχουμε αυταπάτες: σε μεγάλο βαθμό αυτό θα σημαίνει μεγάλες αλλαγές στη ζωή μας.
Αλλαγές στις τεχνολογίες αλλά και αλλαγές στις καταναλωτικές συνήθειές μας.
Αλλαγές στη λειτουργία του κράτους, αλλά και αλλαγές στην ιδιωτική οικονομική δραστηριότητα και υποχρέωση της επιχειρηματικότητας να λαμβάνει υπόψη το περιβάλλον.
Αλλαγές στον τρόπο που κατανέμεται η δημόσια δαπάνη, αλλά και αλλαγή στο πού κατευθύνεται η ιδιωτική επένδυση.
Όμως, δεν έχουμε μεγάλη επιλογή, γιατί διαφορετικά απλώς οδεύουμε στην καταστροφή.
Δεν σημαίνει ότι θα γυρίσουμε πίσω σε μια προ-τεχνολογική εποχή. Ούτε ότι ξαφνικά δεν θα έχουμε ανέσεις ή τεχνολογία.
Σημαίνει, όμως, ότι κατανοούμε ότι το πώς καταναλώνουμε όπως και το τι καταναλώνουμε, το πώς και με ποια μέσα μετακινούμαστε, το εάν και σε ποιο βαθμό ανακυκλώνουμε, δεν είναι πια «ατομική επιλογή», αλλά έχει να κάνει με μια πολύ σημαντική κοινωνική ευθύνη που δεν μπορούμε να την αποφύγουμε.
Έχουμε μια ευκαιρία να μην γίνουμε θεατές της ίδια μας της καταστροφής.
Ας μην τη χάσουμε.
Latest News
Υβριδικά και ηλεκτρικά οι μισές νέες ταξινομήσεις στην ΕΕ - Τι αγοράζουν οι Ελληνες
Η Ελλάδα είναι πολύ ψηλά στην κατάταξη των κρατών της ΕΕ στις νέες ταξινομήσεις σε υβριδικά ντιζελοκίνητα-ηλεκτρικά οχήματα
Τεράστιο το ετήσιο αποτύπωμα άνθρακα του TikTok - Μεγαλύτερο και από της Ελλάδας
Το TikTok φαίνεται να έχει μεγαλύτερες ετήσιες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα ακόμα και από κάποιες ολόκληρες χώρες
ΗΡΩΝ PULSE: H «φόρτιση Καθ’ οδόν» δίνει νέα διάσταση στην ηλεκτροκίνηση
Οι συγκεκριμένες λύσεις του ΗΡΩΝΑ αφορούν τόσο το πανελλαδικής εμβέλειας αναπτυσσόμενο δίκτυο φορτιστών HΡΩΝ PULSE όσο και τη νέα, καινοτόμο υπηρεσία επαναφόρτισης ηλεκτροκίνητων οχημάτων «Φόρτιση Καθ' οδόν»
Η Σεβίλλη δίνει τον δικό της αγώνα ενάντια στην κλιματική αλλαγή
Με συγκροτημένη στρατηγική και ευρωπαϊκή συγχρηματοδότηση η πρωτεύουσα της Ανδαλουσίας προσπαθεί να αντιμετωπίσει τις συνέπειες της κλιματικής αλλαγής - Δεν είναι εύκολο
Με άλλο EV θα αντικαθιστούσαν 9 στους 10 ιδιοκτήτες EV το όχημά τους
Οι οδηγοί ηλεκτρικών οχημάτων είναι συντριπτικά πιο πιθανό να παραμείνουν πιστοί στην ηλεκτροκίνηση αντί να επιστρέψουν σε ένα συμβατικό αυτοκίνητο
Δράση ενημέρωσης για την κυκλική οικονομία στο Νότιο Αιγαίο
Η δράση αυτή αποτελεί μέρος της ευρύτερης προσπάθειας των φορέων στην Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου για την ενίσχυση της περιβαλλοντικής συνείδησης και της ενεργής συμμετοχής των πολιτών στη βιώσιμη ανάπτυξη
Η ΔΕΗ ξεκινά την παραγωγή ενέργειας από ΑΠΕ στην Ιταλία
Ο Όμιλος ΔΕΗ ενισχύει το πράσινο χαρτοφυλάκιο του με την προσθήκη των σταθμών Carcarello και Luxenia, ισχύος 20 MW και 12 MW αντίστοιχα
Γκάζι με τροπολογία στις επενδύσεις για αποθήκευση ενέργειας – Και ενίσχυση στη λιγνιτική μονάδα «Μελίτη»
Γκάζι με τροπολογία στις επενδύσεις για αποθήκευση ενέργειας – Και ενίσχυση στη λιγνιτική μονάδα «Μελίτη»
Μεγάλο deal Stellantis - κινεζικής CATL για εργοστάσιο μπαταριών EV στην Ισπανία
Η συμφωνία Stellantis - CATL έρχεται σε μια εποχή που τα ηλεκτρικά οχήματα στην Ευρώπη αντιμετωπίζoυν μια «τέλεια καταιγίδα» προκλήσεων
Κ. Μαύρος (Όμιλος ΔΕΗ): Από νέο σημείο εκκίνησης οι ΑΠΕ το 2025
Η επόμενη τριετία είναι η τριετία των ΑΠΕ στην παραγωγή, της πλήρους απολιγνιτοποίησης και των ευέλικτων μονάδων, είπε ο Κ. Μαύρος