«Τέτοιες ημέρες, το 1881 η Θεσσαλία γιόρταζε την ένωση της με το νεαρό τότε ελληνικό κράτος. 140 χρόνια μετά η ίδια περιφέρεια γνωρίζει ακομή μία ενσωμάτωση, αναπτυξιακή αυτή τη φορά με τον αυτοκινητόδρομο Ε -65», τόνισε μιλώντας στη Βουλή στη συζήτηση για την κύρωση της συμφωνίας για την κατασκευή του αυτοκινητοδρόμου Κεντρικής Ελλάδος Ε – 65, ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης.
Ο κ. Μητσοτάκης συνέχισε λέγοντας: «Αποτελεί μία επιλογή που ενώνει δυναμικά την χώρα και συμπίπτει με την πανηγυρική έγκριση του Σχεδίου Ελλάδα 2.0 από το Εκοφιν. Η εξέλιξη αυτή έρχεται να πιστοποιήσει πως το σχέδιο ανταποκρίνεται στις αναπτυξιακές φιλοδοξίες της χώρας. Το έργο αυτό διαλύει την απομόνωση και χαράσσει νέους ορίζοντες και η ψήφιση του σήμερα αποτελεί το τέλος μιας εκκρεμότητας 14 ετών, καθώς το έργο δημοπρατήθηκε επί κυβέρνησης Κώστα Καραμανλή».
Ο πρωθυπουργός, στην ομιλία του σημείωσε:«Το μεγαλύτερο πρόβλημα ήταν το απόλυτο κενό χρηματοδότησης. Στις 20 Δεκεμβρίου του 2019 δεσμεύθηκα πως παρά τα εμπόδια που κληρονομήσαμε πως το έργο θα ολοκληρώνονταν πάση θυσία. Έτσι επιβεβαιώσαμε το σύνθημα μας: το είπαμε, το κάναμε. Κατόπιν και δικής μου παρέμβασης στην Επιτροπή Ανταγωνισμού της ΕΕ, κατορθώσαμε να λάβουμε τη σχετική έγκριση. Διαψεύσαμε για μία φορά ακόμη όσους είχαν σπεύσει να χαρακτηρίσουν την εν λόγω εξέλιξη περίπου αδύνατη. Ο Ε- 65 Θα δημιουργήσει για την Θεσσαλία περίπου 1.000 θέσεις κατά την κατασκευή του και περίπου 150 θέσεις κατά την λειτουργία του».
Η νέα αρτηρία θα συνδέει τα δύο σημαντικότερα διαμετακομιστικά λιμάνια της Κεντρικής Ελλάδας και της Ηπείρου
Συνεχίζοντας την ομιλία του στη Βουλή, στη συζήτηση για την κύρωση της συμφωνίας για την κατασκευή του αυτοκινητοδρόμου Κεντρικής Ελλάδος Ε – 65, ο πρωθυπουργός τόνισε: «Η νέα αρτηρία θα συνδέει τον Βόλο με την Ηγουμενίτσα τα δύο σημαντικότερα διαμετακομιστικά λιμάνια της Κεντρικής Ελλάδος και της Ηπείρου. Θα συνδέσει μεταξύ τους και σημαντικά τουριστικά αξιοθέατα της ευρύτερης περιοχής. Η μεταφορά προιόντων θα γίνεται πολύ πιο εύκολα και πολύ πιο φθηνά. Ο Ε -65 είναι ένας πράσινος δρόμος, που οδηγεί στο μέλλον και οδηγεί την Θεσσαλία στην πράσινη μετάβαση.
Πρόκειται για ένα έργο που θα συμβάλλει και στην ανάπτυξη της Δυτικής Μακεδονίας επιβραβεύοντας την τολμηρή απόφαση της Ελλάδος να περάσει σε μία εποχή γρήγορης απολιγνιτοποίησης. Η Δυτική Μακεδονία θα είναι, με την ολοκλήρωση του έργου, ενταγμένη στις διεθνείς εφοδιαστικές αλυσίδες. Ο Ε -65 αποτελεί μέρος του νέου αναπτυξιακού μοντέλου. Η ολοκλήρωση του έργου συμβολίζει τη βούληση της κυβέρνησης να χρησιμοποιήσει τις υποδομές ως εφαλτήριο ανάπτυξης, ενώ αποτελεί απόδειξη της προγραμματικής μας συνέπειας».
Θα σας καλέσουμε στα πραγματικά εγκαίνια του έργου και όχι σε μουσαμάδες
«Υπάρχει η έγκριση της Επιτροπής Ανταγωνισμού της ΕΕ για τον δρόμο Πάτρα – Πύργος, την περιμένουμε πολύ σύντομα, αναμένουμε τα μηχανήματα να πάρουν μπροστά πολύ γρήγορα, ώστε να εκλείψει αυτή η μαύρη τρύπα στο οδικό δίκτυο της Πελοποννήσου.
Εξασφαλίσαμε, εξάλλου, πως η χρηματοδότηση του έργου μπορεί να επεκταθεί και πέραν του 2023. Αυτή τη στιγμή ξεδιπλώνεται στην χώρα ένα πρόγραμμα δημοσίων επενδύσεων, που αγγίζει τα 13 δις ευρώ. Με έργα τελματωμένα, που επιτέλους κινούνται, αλλά και νέα, που δρομολογούνται. Θυμίζω τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια και την γραμμή 4 του μέτρο, το μεγαλύτερο δημόσιο έργο, που θα γίνει στην χώρα.
Στην τελική ευθεία είμαστε και για το μετρό της Θεσσαλονίκης, καθώς μετά την απόφαση του ΣτΕ ανοίγει ο δρόμος για την ολοκλήρωση του έργου με σεβασμό στην πολιτιστική κληρονομιά του έργου.
Θα σας καλέσουμε κ. συνάδελφοι στα πραγματικά εγκαίνια του έργου και όχι σε μουσαμάδες», τόνισε ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης μιλώντας στη Βουλή στη συζήτηση για την κύρωση της συμφωνίας για την κατασκευή του αυτοκινητοδρόμου Κεντρικής Ελλάδος Ε – 65.
ΠΗΓΗ: ΑΠΕ-ΜΠΕ
Latest News
Η Google φέρνει στα ελληνικά σχολεία το “Experience AI”
Η Google και το Raspberry Pi Foundation παρέχουν χρηματοδοτική στήριξη και ενδυνάμωση σε εκπαιδευτικούς και μαθητές για ένα μέλλον καθοδηγούμενο από την Τεχνητή Νοημοσύνη
Κρούγκμαν: Αποσύρεται μετά από 25 χρόνια ως αρθρογράφος των New York Times
Την είδηση μοιράστηκε η συντάκτρια της στήλης Opinion Kathleen Kingsbury
«Διαστημική» άνοδος για τη SpaceX - Στα 350 δισ. δολ. η αποτίμηση
Η εκρηκτική αποτίμηση, εδραιώνει την ιδιότητα της SpaceX ως την πιο πολύτιμη ιδιωτική νεοφυή επιχείρηση στον κόσμο
Σχέδιο απαγόρευσης των social media σε παιδιά κάτω των 15 ετών και στην Ελλάδα; - Τι εξετάζεται
Προωθούνται αυστηροί περιορισμοί στην πρόσβαση των παιδιών κάτω των 15 ετών στα social media
Το πολύπλοκο τοπίο στη Συρία αλλάζει το χάρτη στη Μέση Ανατολή
Εξαιρετικά πολύπλοκο είναι το τοπίο στη Συρία, στη μετά Άσαντ εποχή, με Ισραήλ, και Τουρκία, να παίρνουν θέση συνδιαμορφωτή των εξελίξεων.
Ολιστική αντιμετώπιση κολπικής μαρμαρυγής: Είναι νόσος και όχι αρρυθμία
Ο Δρ. Δημήτρης Τσιαχρής στο Ιατρικό Κέντρο Αθηνών μιλά για τους σοβαρούς κινδύνους που εγκυμονεί η νόσος
Η κυβέρνηση Μπάιντεν «αποχαιρετά» τη Ρωσία με νέα πακέτο κυρώσεων - Στόχος ξανά το πετρέλαιο
Οι ΗΠΑ έχουν επίσης προχωρήσει σε αύξηση της στρατιωτικής και οικονομικής στήριξης προς την Ουκρανία
Κίμπερλι Γκίλφοϊλ: Πρώην αρραβωνιαστικιά του γιου του Τραμπ – Ποια είναι η νέα πρέσβειρα των ΗΠΑ στην Ελλάδα
Η Κίμπερλι Γκίλφοϊλ αναλαμβάνει πρέσβειρα των ΗΠΑ στην Ελλάδα – «Πιστή σύμμαχος και φίλη», αναφέρει ο Τραμπ
Η Ελλάδα προσφέρει 100.000 ευρώ στο Κεντρικό Ταμείο Αντιμετώπισης Εκτάκτων Αναγκών του ΟΗΕ
Ο Έλληνας Μόνιμος Αντιπρόσωπος στον ΟΗΕ επαναβεβαίωσε τη δέσμευση της Ελλάδα να εργαστεί για την ανθρωπιστική προστασία των πλέον ευάλωτων ανθρώπων
Συρία: Αυτό είναι το προσχέδιο της G7 για την επόμενη ημέρα – Ο ρόλος του Κατάρ
Την ίδια ώρα που οι G7 εξετάζουν αν θα έχουν σχέση με τη νέα κυβέρνηση στη Συρία, το Ισραήλ βομβαρδίζει σε συριακά εδάφη