Η τρέχουσα αναταραχή στο θαλάσσιο εμπόριο πιθανότατα θα κρατήσει περισσότερο από ότι αναμένονταν αρχικά και θα φτάσει μέχρι και το πρώτο εξάμηνο του 2022.
Σύμφωνα με τον Lars Jensen, CEO της Vespucci Maritime, βασικό ομιλητή σε εκδήλωση της Citi η κατάσταση ανάγκης στον κλάδο των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων θα τραβήξει λίγο περισσότερο μέχρι και το πρώτο εξάμηνο του 2022 καθώς βασικά προβλήματα της αγοράς όπως η περιορισμένη χωρητικότητα και η συμφόρηση στα λιμάνια παραμένουν.
Ο ίδιος εκτιμά ότι η ζήτηση ήταν μεν αυξημένη κατά 15%-20% το πρώτο εξάμηνο του 2021 ωστόσο σε διετή βάση, η τρέχουσα ζήτηση ήταν σύμφωνη με την ιστορική τάση. Στην πραγματικότητα, η ζήτηση τους τελευταίους μήνες έχει σταματήσει.
Επίσης τα αυξημένα επίπεδα τιμών οφείλονται στην περιορισμένη χωρητικότητα λόγω ελλείψεων εμπορευματοκιβωτίων και συμφόρησης των λιμένων.
Παρά τη νέα προσφορά «κουτιών», η κατάσταση δεν βελτιώθηκε τους τελευταίους οκτώ μήνες καθώς δεν έχει επέλθει ισορροπία με το εμπόριο backhaul να αντιπροσωπεύει τώρα το 7,7% των κυκλικών ταξιδιών έναντι 20% σε ένα τυπικό έτος.
Τέλος οι αναλυτές βλέπουν ότι δεν θα είναι αποτελεσματική μια παρέμβαση των κυβερνήσεων στις τιμές των εμπορευματοκιβωτίων και φέρνουν ως παράδειγμα την απόφαση της Νοτίου Κορέας για άμεση επιδότηση ώστε να αντισταθμίσει την πίεση του κόστους.
Latest News
Αυξημένες επιδόσεις το 2023 για τον ΟΛΘ - Σε «ΜΕΤΚΑ - ΤΕΚΑΛ» το έργο του 6ου προβλήτα
Στον τερματικό σταθμό εμπορευματοκιβωτίων, σημειώθηκε αύξηση άνω του 12% (στα € 59,8 εκατ.), ενώ στους τομείς εκμετάλλευσης χώρων και επιβατικής κίνησης σημειώθηκαν αυξήσεις 18,2% και 31,3% αντίστοιχα
Το Ιράν διέσωσε ναυτικούς δεξαμενόπλοιου που κινδύνευσαν ανοιχτά του Ομάν
Οι ιρανικές αρχές διέσωσαν 21 ναυτικούς από δεξαμενόπλοιο που εξέπεμψε SOS
Κι αν κλείσουν τα στενά του Ορμούζ; - Οι κίνδυνοι για εμπόριο και ναύλους
Τα εφιαλτικά σενάρια υπό το πρίσμα δύο ναυλομεσιτικών οίκων
Δεσμεύσεις 580 εκατ. για πράσινη ναυτιλία από Στυλιανίδη
Οι πρωτοβουλίες του υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής για την πράσινη μετάβαση της ναυτιλίας αλλά και το περιβαλλοντικό αποτύπωμα των λιμενικών υποδομών
Μελίνα Τραυλού: Ακρογωνιαίος λίθος της πράσινης μετάβασης η ναυτιλία
Το μήνυμα της προέδρου της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών στο 9th «Our Ocean Conference 2024»
Στον διεθνή ανταγωνισμό για την ενεργειακή μετάβαση και η ναυτιλία
Τι είπαν η πρόεδρος του ECSA Karin Orsel και ο πρόεδρος της Intercargo Δημήτρης Φαφαλιός στη Διεθνή Διάσκεψη της Αθήνας για τους Ωκεανούς
Στη δεύτερη θέση των κορυφαίων ναυτιλιακών κέντρων η Αθήνα
Έχασε το 2024 την πρωτιά από τη Σιγκαπούρη
Αναταραχές στη Μέση Ανατολή - Διπλή απειλή για το παγκόσμιο εμπόριο
Οι γεωπολιτικές κρίσεις στη Μέση Ανατολή και οι περιβαλλοντικές επιπτώσεις δοκιμάζουν θαλάσσιες διαδρομές από τις διώρυγες του Παναμά και του Σουέζ
Sea Europe: Στόχος να κατασκευάσουν 10.000 πλοία μέχρι το 2035
Ο κλάδος της ναυτιλιακής τεχνολογίας είναι κομβικής σημασίας για τη στρατηγική ανεξαρτησία της Ευρώπης
Τι ζητούν οι εφοπλιστές κρουαζιερόπλοιων ενόψει της νέας σεζόν - Η επιστολή προς 65 λιμάνια
Ποια έργα υποδομής και ποιες συγκεκριμένες ρυθμίσεις ζητά η ΕΕΦΚΝ να προωθηθούν άμεσα προς επίλυση