Στην ωρίμανση του επενδυτικού σχεδίου για την κατασκευή της δεύτερης ηλεκτρικής διασύνδεσης Ελλάδας – Ιταλίας προχωρούν οι διαχειριστές μεταφοράς ηλεκτρικής ενέργειας των δύο χωρών ΑΔΜΗΕ και Terna.

Μάλιστα, για τον καλύτερο συντονισμό των ενεργειών των εταιριών συναντήθηκαν την περασμένη Δευτέρα στη Ρώμη οι δύο διευθύνοντες σύμβουλοι Μάνος Μανουσάκης και Stefano Donnarumma, οι οποίοι και επιβεβαίωσαν τα αποτελέσματα των μελετών που πραγματοποιούν για το έργο οι αρμόδιες διευθύνσεις Ανάπτυξης των Διαχειριστών.

Σύμφωνα με πληροφορίες, οι κ. Μανουσάκης και Donnarumma εξέφρασαν τη βούληση τους να υλοποιηθεί η δεύτερη υποβρύχια ηλεκτρική διασύνδεση μεταξύ των δύο χωρών μήκους 200 χλμ και ισχύος 500 – 1.000 MW. Πηγές θέλουν ΑΔΜΗΕ και Terna να συμφωνούν στην από κοινού επένδυση για το έργο και για το σκοπό αυτό προετοιμάζουν και τη σύσταση κοινοπρακτικού σχήματος που θα το υλοποιήσει.

Αναγκαία η δεύτερη διασύνδεση

Το έργο κρίνεται αναγκαίο για τα συστήματα μεταφοράς ηλεκτρικής ενέργειας της Ελλάδας και της Ιταλίας, τόσο στο πλαίσιο της ενίσχυσης της ασφάλειας εφοδιασμού όσο και στην επίτευξη των ευρωπαϊκών στόχων για τη μείωση των εκπομπών αέριων ρύπων μέσω του εξηλεκτρισμού. Η δεύτερη διασύνδεση θα επιτρέψει την ανάπτυξη περισσότερων έργων ΑΠΕ, ενώ ταυτόχρονα θα προσφέρει συνθήκες μεγαλύτερης ρευστότητας στις χρηματιστηριακές αγορές ηλεκτρισμού και ιδίως σε αυτή της Αθήνας, η οποία ξεκίνησε να λειτουργεί από τον περασμένο Νοέμβριο.

Ελλάδα και Ιταλία είναι διασυνδεδεμένες από το 2002 με υποβρύχιο καλώδιο ισχύος 500 MW που κατασκεύασε η Terna. Μία ακόμη διαφορά του νέου έργου με την υφιστάμενη υποδομή, είναι πως αυτό θα αναπτυχθεί με κοινή επένδυση των δύο Διαχειριστών.

Οι Ρυθμιστές και η χρηματοδότηση

Για τη σύσταση του σχήματος και την αναζήτηση της χρηματοδότησης απαιτούνται και οι σχετικές αποφάσεις των Ρυθμιστικών Αρχών των δύο χωρών. Σύμφωνα με πληροφορίες οι κ. Μανουσάκης και Donnarumma προκειμένου το έργο να λάβει «σάρκα και οστά» και σε εμπορικό επίπεδο θα συντονίσουν τα βήματά τους ώστε να κοινοποιηθούν τα σχέδια των δύο Διαχειριστών στους Ρυθμιστές με το αίτημα το καλώδιο να υπαχθεί στις Ρυθμιζόμενες Περιουσιακές Βάσεις των εταιριών. Με τον τρόπο αυτό και τη μελέτη κόστους – ωφέλειας που θα διενεργήσουν οι Ρυθμιστές θα είναι εφικτό στους Διαχειριστές να αναζητήσουν πηγές χρηματοδότησης για το έργο.

Επενδυτικά προγράμματα

Μέχρι στιγμής ΑΔΜΗΕ και Terna έχουν συμπεριλάβει το project στα προγράμματα ανάπτυξης των συστημάτων μεταφοράς Ελλάδας και Ιταλίας. Μάλιστα η διοίκηση της Terna παρουσίασε το επενδυτικό της πλάνο του 2021 την περασμένη εβδομάδα έχοντας προγραμματίσει και την εκτέλεση του συγκεκριμένου έργου. Σύμφωνα με την ανακοίνωση του Ιταλού Διαχειριστή, ο προγραμματισμός του είναι να επενδύσεις 750 εκ. ευρώ για καλώδιο μεταφορικής ικανότητας 500 MW και μήκους 200 χλμ.

Αλλά και ο ΑΔΜΗΕ έχει προγραμματίσει τη δεύτερη ηλεκτρική διασύνδεση στο δεκαετές πλάνο ανάπτυξης 2022-2031 το οποίο βρίσκεται προς έγκριση στη ΡΑΕ.

Ως προς το χρόνο εκκίνησης των κατασκευαστικών εργασιών οι εκτιμήσεις δείχνουν το 2024.

Επίσης, πληροφορίες θέλουν, τον ΑΔΜΗΕ να έχει ζητήσει την αύξηση της δυναμικότητας του καλωδίου κοντά στα 1.000 MW, αίτημα το οποίο η Terna είναι ανοικτή να το συζητήσει. Ο Έλληνας Διαχειριστής, σύμφωνα με πληροφορίες, επιδιώκει μεγαλύτερη μεταφορική ικανότητα στο πλαίσιο του προγραμματισμού που κάνει για την ενίσχυση του συστήματος υψηλής και υπερυψηλής τάσης στη Βορειοδυτική Ελλάδα αλλά και της διασύνδεσης με την Αλβανία.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Ενέργεια
Στάσσης: «Η ΔΕΗ θα οδηγήσει την ενεργειακή μετάβαση στη ΝΑ Ευρώπη» – Το μήνυμα από Ουάσιγκτον
Green |

Στάσσης: «Η ΔΕΗ θα οδηγήσει την ενεργειακή μετάβαση στη ΝΑ Ευρώπη» – Το μήνυμα από Ουάσιγκτον

Γνωρίζουμε πώς να αναπτύξουμε γρήγορα ΑΠΕ και ευέλικτη χωρητικότητα, πώς να επεκτείνουμε και να εκσυγχρονίσουμε τα δίκτυα ηλεκτρικής ενέργειας και πώς να ανταποκριθούμε στη ζήτηση των πελατών για προσιτές τιμές, είπε ο κ. Στάσσης