Η Ενδιάμεση έκθεση για το e-commerce της Επιτροπής Ανταγωνισμού αναμένεται να δημοσιοποιηθεί το επόμενο διάστημα καθώς και να πραγματοποιηθεί η δεύτερη δημόσια διαβούλευση επί αυτής. Η τελική έκθεση για το e-commerce πρόκειται να δημοσιευθεί τον Οκτώβριο του 2021. Αυτά γνωστοποιήθηκαν με το Ενημερωτικό Δελτίο της Επιτροπής Ανταγωνισμού για τους μήνες Μάιο και Ιούνιο του 2021 που δημοσιοποιήθηκε σήμερα.
Στο νέο τεύχος οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να βρουν πληροφορίες για τις αποφάσεις της επιτροπής, τους ελέγχους που διεξήγαγε, τις κλαδικές έρευνες που είναι σε εξέλιξη, τις επικείμενες συνεδριάσεις της, τις συνεργασίες της με διεθνείς οργανισμούς, τις επιμορφωτικές ημερίδες που διοργάνωσε, αλλά και χρήσιμες πληροφορίες για πολίτες και επιχειρήσεις.
Σε ό,τι αφορά το ηλεκτρονικό εμπόριο αναφέρει το δελτίο ότι η επιτροπή, λαμβάνοντας υπόψη της τη σημαντική θέση που κατέχει πλέον το ηλεκτρονικό εμπόριο στις καταναλωτικές συνήθειες των Ελλήνων ως ένα αξιόπιστο σύστημα διανομής προϊόντων και υπηρεσιών, αλλά και τη δυνατότητα των σύγχρονων τεχνολογικών μέσων να ευνοήσουν την ανάπτυξη στρεβλώσεων του ανταγωνισμού στο ψηφιακό περιβάλλον, αποφάσισε στις 11 Μαρτίου 2020 την έναρξη κλαδικής έρευνας, ασκώντας τη σχετική αρμοδιότητα που έχει αναλάβει βάσει του άρθρου 40 του ν. 3959/2011.
Ο ρόλος του ηλεκτρονικού εμπορίου και η προστασία των καταναλωτών
Στη σύγχρονη εποχή, όπως αναφέρεται, τόσο οι καταναλωτές όσο και οι επιχειρήσεις επωφελούνται από τα πολλά και σημαντικά πλεονεκτήματα των ψηφιακών καταστημάτων και πλατφορμών έναντι των παραδοσιακών, φυσικών καναλιών διανομής. Το ηλεκτρονικό εμπόριο είναι, άλλωστε, αναμφίβολα βασικός μοχλός προώθησης του τιμολογιακού ανταγωνισμού λόγω συγκεκριμένων παραμέτρων, όπως είναι, ενδεικτικά, το χαμηλότερο κόστος λειτουργίας των διαδικτυακών λιανοπωλητών και η ευκολία στην αναζήτηση προϊόντων και τη σύγκριση τιμών. Εντούτοις, η τεχνητή νοημοσύνη, η χρήση αλγορίθμων και η δυνατότητα αξιοποίησης των μαζικών δεδομένων (big data) μπορούν σε ορισμένες περιπτώσεις να διευκολύνουν την υιοθέτηση πρακτικών που ζημιώνουν τους καταναλωτές.
Σε αυτό το πλαίσιο, λοιπόν η Επιτροπή Ανταγωνισμού, όπως εξηγεί, ανέλαβε την πρωτοβουλία να ερευνήσει σε βάθος τις ανταγωνιστικές συνθήκες που επικρατούν στο ψηφιακό περιβάλλον, προκειμένου να ενισχύσει την ευημερία των καταναλωτών, αλλά και να συνεισφέρει με τη δράση της στην ψηφιακή μετάλλαξη της χώρας και την προώθηση της καινοτομίας. Συγκυριακά, η έναρξη της κλαδικής έρευνας στο ηλεκτρονικό εμπόριο συνέπεσε χρονικά με μια περίοδο κατά την οποία η πανδημία του κορωνοϊού έχει αυξήσει αισθητά την εξάρτηση των Ελλήνων από τις εμπορικές δραστηριότητες των διαδικτυακών λιανοπωλητών. Υπό αυτή την έννοια, εντάσσεται στο πλαίσιο των ευρύτερων δράσεων που έχει αναλάβει η επιτροπή για την προστασία των καταναλωτών.
«Η διοίκηση και το προσωπικό της Επιτροπής Ανταγωνισμού, έχοντας απόλυτη επίγνωση των αντίξοων και πρωτόγνωρων συνθηκών που βιώνουμε ως χώρα, παραμένουν αφοσιωμένοι στην αποστολή της Αρχής για εντοπισμό και καταπολέμηση πρακτικών που ζημιώνουν τους καταναλωτές, ιδιαίτερα κατά την παρούσα συγκυρία. Η τελική έκθεση για το e-commerce πρόκειται να δημοσιευθεί τον Οκτώβριο του 2021» όπως καταλήγει το κείμενο στο ενημερωτικό δελτίο της επιτροπής.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
Latest News
Η συγχώνευση έφερε οργανική κερδοφορία 27,3 εκατ. ευρώ για την Attica Bank
Στόχος για την Attica Bank η πλήρης εξυγίανση εντός του 2024 και η λειτουργική συγχώνευση μέσα στο 2025
Startups στην Ελλάδα: Οι επενδυτικές ευκαιρίες, οι εξαγορές και οι προοπτικές για το 2025
Το Found.ation, σε συνεργασία με το EIT Digital και την υποστήριξη της EATE παρουσίασε για όγδοη συνεχόμενη χρονιά το report Startups in Greece
Νέες προοπτικές για την Υδρόγειο Ασφαλιστική με την ένταξή της στον Όμιλο Reale
Το Ετήσιο Συνέδριο Συνεργατών της πραγματοποίησε η Υδρόγειος Ασφαλιστική με βραβεύσεις των κορυφαίων ασφαλιστικών διαμεσολαβητών της
Business Banking Εθνικής Τράπεζας: Στο επίκεντρο η ανάπτυξη της μικρομεσαίας επιχειρηματικότητας
Το Business Banking της Εθνικής Τράπεζας αποτελεί ένα ολοκληρωμένο μοντέλο εξυπηρέτησης των μικρομεσαίων επιχειρήσεων
Η νέα εταιρική ταυτότητα της ΕΧΑΕ
Η ανανεωμένη εταιρική εικόνα αντλεί έμπνευση από τη μακρόχρονη ιστορία του Χρηματιστηρίου
Στην ΙΟΝ πέρασε και με την... βούλα η Λάβδας - Το μήνυμα Κωτσιοπούλου
Η εξαγορά αποτελεί ένα σημαντικό ορόσημο στη στρατηγική τόσο της ΙΟΝ όσο και της Λάβδας
Ο Βασίλης Σπίνος αναλαμβάνει νέος General Manager στην Wolt
Ο Βασίλης Σπίνος ξεκίνησε την καριέρα του στη Wolt τον Νοέμβριο του 2018
Έφθασαν τα 300 καταστήματα franchise της ΑΒ Βασιλόπουλος
H επέκταση του δικτύου franchise αποτελεί βασικό πυλώνα του στρατηγικού πλάνου της ΑΒ Βασιλόπουλος
Ασφυξία στις επιχειρήσεις από τις υψηλές προμήθειες - Η ανάλυση ΕΣΕΕ [γραφήματα]
H κατανομή της χρηματοδότησης σε μια οικονομία είναι εξαιρετικά κρίσιμη καθώς μπορεί, σε αρκετές περιπτώσεις, να αλλάξει δραματικά τον ανταγωνισμό, επισημαίνεται σε ανάλυση της ΕΣΕΕ
Στις top 3 επιλογές της Citi η Metlen για το 2025 – Βλέπει άνοδο 40%
Σύμφωνα με τη Citi, η δραστηριότητα της Metlen στον τομέα της ενέργειας βρίσκεται σε σταθερές βάσεις