Με ρυθμούς σπρίντερ «τρέχουν» οι πωλήσεις των online σούπερ μάρκετ στην χώρα μας, καθώς το πρώτο εξάμηνο άγγιξαν τα 140,6 εκατ. ευρώ, και είναι βέβαιο πως θα ξεπεράσουν κατά πολύ τα 163,8 εκατ. ευρώ με τα οποία έκλεισε συνολικά ο κλάδος το 2020.
Η μέση αξία του αγοραστικού καλαθιού φαίνεται να έχει σταθεροποιηθεί τα πρώτο εξάμηνο του 2021 στα 78,70 ευρώ με το ΦΠΑ και να κυμαίνεται στα ίδια περίπου επίπεδα με το δεύτερο εξάμηνο του 2020.
Μάλιστα τα σχεδόν 15 τεμάχια από τα συνολικά 37,5 που περιέχει το αγοραστικό καλάθι, αποτελούν φρέσκα τρόφιμα. ατ. ευρώ με τα οποία έκλεισε συνολικά ο κλάδος το 2020.
Ποιος όμως είναι ο καλύτερος πελάτης των ηλεκτρονικών αλυσίδων σούπερ μάρκετ;
Από τα ευρήματα της έρευνα της Convert Group και του ΙΕΛΚΑ προκύπτει ότι e-ψώνια κάνουν κυρίως γυναίκες σε ποσοστό 60%, οι οποίες είναι παντρεμένες σε ποσοστό 67%, έχουν οικογένεια 3-4 ατόμων και ηλικιακά έχουν περάσει τα πρώτα –άντα. Συγκεκριμένα, η ηλικία τους κυμαίνεται μεταξύ 36 και 55 ετών.
Είναι χαρακτηριστικό ότι η απόσταση που χωρίζει τους singles, που είναι η δεύτερη μεγαλύτερη κατηγορία των online καταναλωτών, σε σχέση με τους παντρεμένους, είναι αρκετά μεγάλη. Μόλις 21% είναι οι άγαμοι που κάνουν τα ψώνια τους ηλεκτρονικά.
Όσον αφορά το μορφωτικό και το βιοτικό επίπεδο, σχεδόν οι μισοί που προτιμούν να ψωνίζουν online (ποσοστό 44%) έχουν πτυχίο Ανώτατου Εκπαιδευτικού Ιδρύματος (Bachelor’s degree), το 27% μεταπτυχιακό (MSc/Phd) ενώ το 26% είναι απόφοιτοι Λυκείου.
Αναφορικά με το εισόδημα, 4 στους 10 πελάτες των online σούπερ μάρκετ έχουν μηνιαίο εισόδημα από 1.501-3.000 ευρώ, ποσοστό 34% εισόδημα 750-1.500 ευρώ, κάτω από 750 ευρώ το 17% και πάνω από 3.000 ευρώ το 10%.
Διαβάστε επίσης
Έκρηξη στις πωλήσεις των online σούπερ μάρκετ – Οι ώρες… αιχμής στις παραγγελίες
Ενδιαφέρον έχει και η επαγγελματική κατάσταση των καταναλωτών. Σύμφωνα με την έρευνα, 4 στους 10 εργάζονται στον ιδιωτικό τομέα, το 16% είναι συνταξιούχοι, το 10% Δημόσιοι υπάλληλοι, το 16% ελεύθεροι επαγγελματίες/επιχειρηματίες, 9% άνεργοι και 2% φοιτητές.
Ωστόσο ακόμη και ο καλύτερος πελάτης των e- αλυσίδων δεν είναι τους είναι ιδιαίτερα «πιστός». Ειδικότερα, 6 στους 10 (ποσοστό 57%) συνεχίζουν να ψωνίζουν από 1 έως 4 φορές μέσω του φυσικού δικτύου, 1 στους 5 έως και 8 φορές και ποσοστό 15% περισσότερες από 8 φορές τον μήνα.
Τέλος σε ότι αφορά τη δαπάνη, από τα 416 ευρώ που είναι ο μέσος όρος των χρημάτων που δαπανούν οι καταναλωτές τον μήνα για αγορές τροφίμων τα 146 ευρώ κατευθύνονται στα ηλεκτρονικά δίκτυα των σούπερ μάρκετ.
Latest News
Τι σημαίνει για την Kiko Milano στην Ελλάδα το deal με τη Louis Vuitton
Δεν υπάρχει καμία επίδραση στο αναπτυξιακό πλάνο της low cost ταλικής μάρκας που έφερε ο όμιλος Φάις στην Ελλάδα, ως αποκλειστικός διανομέας, το 2020
Ποιος είναι ο όμιλος «Παύλος Ν. Πέττας» που χτύπησε το ακίνητο στο Ρίο - Αντίρριο - Το success story των 77 ετών
Η εταιρεία διαθέτει πλέον περισσότερα από 80.000 τ.μ. ιδιόκτητων εγκαταστάσεων στην Ελλάδα και άλλα 110.000 τ.μ. στη Βουλγαρία
Η μάχη των τραπεζών με τα έξοδα σε 4 μέτωπα
Η πρόγευση της στρατηγικής για τον περιορισμό των δαπανών από την Πειραιώς
Πώς τα «τραπεζάκια έξω» έσωσαν την παρτίδα για την Coca Cola HBC
Τι είπε για την ελληνική αγορά ο διευθύνων σύμβουλος της Coca-Cola HBC Ζόραν Μπογκντάνοβιτς – Οι εκτιμήσεις για το 2024 και οι ανατιμήσεις που έρχονται
Η Sunlight φορτίζει μπαταρίες… για επιδοτήσεις 3 δισ. – Η μάχη για εργοστάσια στην Ε.Ε.
Ο επόμενος στόχος του CEO Λάμπρου Μπίσαλα μετά το άλμα των πωλήσεων άνω του 1 δισ. ευρώ
Νatech: Από τα Γιάννενα μέχρι... την Αφρική φέρνει τα πάνω - κάτω στις τράπεζες
Αναπτύσσει τραπεζικά συστήματα για ιδρύματα σε πάνω από 40 χώρες του κόσμου
Στην Ελλάκτωρ το 96,06% της REDS - Ολοκληρώθηκε η συναλλαγή με τους Ολλανδούς μετόχους
Στις 22 Μαίου η έκτακτη γενική συνέλευση των μετόχων της REDS για την έξοδο από το Χρηματιστήριο Αθηνών
Interlife: Υψηλά κέρδη για το 2023 και αύξηση παραγωγής
Η εταιρεία πρότεινε διανομή μερίσματος 0,16 ευρώ ανά μετοχή
Χαρδούβελης: Ξανά ισχυρές οι ελληνικές τράπεζες – Καθοριστικός ο ρόλος τους στη χρηματοδότηση της οικονομίας
Συνάντηση της ΕΕΤ με εκπροσώπους του οικονομικού επιτελείου του ΣΥΡΙΖΑ -ΠΣ
Κοντά στο 71% το ποσοστό του Ν. Λύκου στην AustriaCard - Μέσω placement σε επενδυτές το 15%
Η διαδικασία εντάσσεται στην προσπάθεια της εταιρείας να ενισχύσει τη διασπορά των μετοχών της, καθώς στον κ. Λύκο άνηκε λίγο πάνω από το 77% της εταιρείας