
Η αλυσίδα της Tesco προσφέρει σε κάθε οδηγό φορτηγού ένα μπόνους ύψους 1.000 στερλινών εφόσον ανανεώσει το συμβόλαιό του μαζί της πριν το τέλος Σεπτεμβρίου. Η Aldi, από την πλευρά της, προχωρά σε αυξήσεις στις αποδοχές των οδηγών, με αποτέλεσμα η ωριαία αμοιβή τους να διαμορφώνεται από 14,15 ως 15,34 λίρες και για νυχτερινή εργασία από 16,98 ως 18,41.
Σε ανάλογες κινήσεις προχωρούν αυτή την περίοδο και άλλες βρετανικές εταιρείες, οι οποίες βρίσκονται αντιμέτωπες με το σημαντικό έλλειμμα που καταγράφεται στο συγκεκριμένο επάγγελμα – και, κατά συνέπεια, με τον κίνδυνο επιπλέον διαταραχών στις εφοδιαστικές αλυσίδες (πέραν αυτών που υπάρχουν ήδη), οι οποίες θα πλήξουν τις πωλήσεις τους και θα οδηγήσουν σε σημαντικά κενά στην αγορά, ακόμη και στα είδη πρώτης ανάγκης.
Πράγματι, τα στοιχεία της αρμόδιας ομοσπονδίας είναι εντυπωσιακά και δεν έχουν ιστορικό προηγούμενο: Σύμφωνα με αυτά, σήμερα στο Ηνωμένο Βασίλειο λείπουν περίπου 100.000 οδηγοί. Όσο για τις αιτίες, είναι κατά βάση δύο.
Brexit και πανδημία
Αφενός το Brexit, που οδήγησε εκτός Βρετανίας χιλιάδες επαγγελματίες από άλλες χώρες της ΕΕ οι οποίοι κάλυπταν μεγάλο μέρος των αναγκών. Και αφετέρου, την πανδημία και τα περιοριστικά μέτρα, που έχουν ως αποτέλεσμα τόσο την ακύρωση των προγραμματισμένων εξετάσεων για χορήγηση διπλωμάτων (για 30.000 κάνουν λόγο τα στοιχεία, μόνο το 2020) όσο και στην αναγκαστική καραντίνα στην οποία τίθενται όσοι νοσούν.
Η κατάσταση που διαμορφώνεται είναι τέτοια ώστε οι παράγοντες του εμπορίου και της μεταποίησης ζητούν από την κυβέρνηση του Μπόρις Τζόνσον να λάβει επειγόντως μέτρα. Ανάμεσα στα άλλα, ζητούν τη χορήγηση βίζας περιορισμένης διάρκειας σε αλλοδαπούς, προκειμένου να αντιμετωπιστεί άμεσα το πρόβλημα, σε συνδυασμό με την επιτάχυνση της εκπαίδευσης και της αδειοδότησης δεκάδων χιλιάδων Βρετανών οδηγών.
Τι απαντά η κυβέρνηση
Από την πλευρά της, η κυβέρνηση έχει προχωρήσει σε χαλάρωση των κανόνων που διέπουν το ωράριο εργασίας των οδηγών, προκειμένου να προσφέρει άμεση ανακούφιση στις εταιρείες. Αυτό, ωστόσο, τους αναγκάζει να βρίσκονται περισσότερες ώρες στους δρόμους, με λιγότερα διαλείμματα, γεγονός που ενέχει σημαντικούς κινδύνους για την ασφάλεια των μεταφορών.
«Οι περισσότερες λύσεις θα δοθούν εντός του κλάδου, σε εμπορική βάση και ήδη γίνεται πρόοδος σε βασικούς τομείς, όπως οι εξετάσεις και οι προσλήψεις, ενώ δίνεται ιδιαίτερο βάρος στη βελτίωση των αμοιβών, των συνθηκών εργασίας και της ύπαρξης εναλλακτικών επιλογών», δήλωσε σχετικά ο υπουργός Μεταφορών.


Latest News

Για εμπορικό «bulling» κατηγορεί τις ΗΠΑ η Κίνα
Ο ΠΟΕ έχει εκδώσει μια σειρά από καταδικαστικές αποφάσεις κατά των ΗΠΑ τις τελευταίες εβδομάδες
![ΗΠΑ: Ο Αμερικανός που ζει σε ιστορικό Boeing της Ολυμπιακής [video]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/01/1-7-600x298.png)
Ο Αμερικανός που ζει σε ιστορικό Boeing της Ολυμπιακής [video]
«Δεν μετανιώνω που επιδίωξα αυτό το όραμα», ανέφερεο 73χρονος που έφερε στο Πόρτλαντ το ελληνικό αεροσκάφος

Το comeback των Big Oil: Έτοιμες για νέα κέρδη ρεκόρ
Έχουν γεμίσει τα ταμεία των εταιρειών του ενεργειακού κλάδου

Πενθήμερο στο γραφείο για μεγαλύτερες αυξήσεις, το νέο «εργασιακό trend»
Ποιες επιχειρήσεις προσπαθούν να δελεάσουν προσωπικό, την ώρα που η δεξαμενή εργαζομένων αδειάζει

Μασκ: Γιατί συναντήθηκε με κορυφαίους συμβούλους του Μπάιντεν;
Η τεταμένη σχέση του δισεκατομμυριούχου με τον πρόεδρο των ΗΠΑ και οι επικερδείς συμφωνίες με το αμερικανικό δημόσιο

Σχέδιο χιλιάδων προσλήψεων για το 2023 ανακοίνωσε η Boeing
Η εταιρεία προσπαθεί να καλύψει τις αυξημένες ανάγκες των αερομεταφορέων για νέα αεροσκάφη

Γιατί ο Σόλομον της Goldman θα λάβει μόνο(!) 25 εκατ. δολ. για το 2022
Η τράπεζα ανακοίνωσε ότι μειώνει τις αποδοχές του CEO κατά 29%

Η Ρώμη ξεκινά επίσημες διαπραγματεύσεις με την Lufthansa για την πώληση της Ita
Η υπογραφή της προκαταρκτικής συμφωνίας αναμένεται τον Μάρτιο και της οριστικής τον Ιούνιο

Παραμένει «αυστηρή» η ΕΚΤ με τις κεφαλαιακές απαιτήσεις των τραπεζών
Αδιάλλακτη παραμένει η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα αναφορικά με τις κεφαλαιακές απαιτήσεις των τραπεζών. Τα κεφάλαια δηλαδή που πρέπει να διακρατούν ούτως ώστε σε περίπτωση ενός οικονομικού σοκ να παραμείνουν βιώσιμες δίχως να στραφούν στις κρατικές ενισχύσεις. Μετά το 2008 και τη διάσωση των τραπεζών με τα χρήματα των φορολογουμένων, οι απαιτήσεις αυτές κατέστησαν πιο αυστηρές. […]

Σε ιστορικά χαμηλά από το 1956 η παραγωγή αυτοκινήτων στη Βρετανία
Οι κατασκευαστές ζητούν ξεκάθαρη στρατηγική από τη βρετανική κυβέρνηση, η οποία δηλώνει «αποφασισμένη» προς αυτή την κατεύθυνση, χωρίς όμως αποτελέσματα