Η αλυσίδα της Tesco προσφέρει σε κάθε οδηγό φορτηγού ένα μπόνους ύψους 1.000 στερλινών εφόσον ανανεώσει το συμβόλαιό του μαζί της πριν το τέλος Σεπτεμβρίου. Η Aldi, από την πλευρά της, προχωρά σε αυξήσεις στις αποδοχές των οδηγών, με αποτέλεσμα η ωριαία αμοιβή τους να διαμορφώνεται από 14,15 ως 15,34 λίρες και για νυχτερινή εργασία από 16,98 ως 18,41.

Σε ανάλογες κινήσεις προχωρούν αυτή την περίοδο και άλλες βρετανικές εταιρείες, οι οποίες βρίσκονται αντιμέτωπες με το σημαντικό έλλειμμα που καταγράφεται στο συγκεκριμένο επάγγελμα – και, κατά συνέπεια, με τον κίνδυνο επιπλέον διαταραχών στις εφοδιαστικές αλυσίδες (πέραν αυτών που υπάρχουν ήδη), οι οποίες θα πλήξουν τις πωλήσεις τους και θα οδηγήσουν σε σημαντικά κενά στην αγορά, ακόμη και στα είδη πρώτης ανάγκης.

Πράγματι, τα στοιχεία της αρμόδιας ομοσπονδίας είναι εντυπωσιακά και δεν έχουν ιστορικό προηγούμενο: Σύμφωνα με αυτά, σήμερα στο Ηνωμένο Βασίλειο λείπουν περίπου 100.000 οδηγοί. Όσο για τις αιτίες, είναι κατά βάση δύο.

Brexit και πανδημία

Αφενός το Brexit, που οδήγησε εκτός Βρετανίας χιλιάδες επαγγελματίες από άλλες χώρες της ΕΕ οι οποίοι κάλυπταν μεγάλο μέρος των αναγκών. Και αφετέρου, την πανδημία και τα περιοριστικά μέτρα, που έχουν ως αποτέλεσμα τόσο την ακύρωση των προγραμματισμένων εξετάσεων για χορήγηση διπλωμάτων (για 30.000 κάνουν λόγο τα στοιχεία, μόνο το 2020) όσο και στην αναγκαστική καραντίνα στην οποία τίθενται όσοι νοσούν.

Η κατάσταση που διαμορφώνεται είναι τέτοια ώστε οι παράγοντες του εμπορίου και της μεταποίησης ζητούν από την κυβέρνηση του Μπόρις Τζόνσον να λάβει επειγόντως μέτρα. Ανάμεσα στα άλλα, ζητούν τη χορήγηση βίζας περιορισμένης διάρκειας σε αλλοδαπούς, προκειμένου να αντιμετωπιστεί άμεσα το πρόβλημα, σε συνδυασμό με την επιτάχυνση της εκπαίδευσης και της αδειοδότησης δεκάδων χιλιάδων Βρετανών οδηγών.

Τι απαντά η κυβέρνηση

Από την πλευρά της, η κυβέρνηση έχει προχωρήσει σε χαλάρωση των κανόνων που διέπουν το ωράριο εργασίας των οδηγών, προκειμένου να προσφέρει άμεση ανακούφιση στις εταιρείες. Αυτό, ωστόσο, τους αναγκάζει να βρίσκονται περισσότερες ώρες στους δρόμους, με λιγότερα διαλείμματα, γεγονός που ενέχει σημαντικούς κινδύνους για την ασφάλεια των μεταφορών.

«Οι περισσότερες λύσεις θα δοθούν εντός του κλάδου, σε εμπορική βάση και ήδη γίνεται πρόοδος σε βασικούς τομείς, όπως οι εξετάσεις και οι προσλήψεις, ενώ δίνεται ιδιαίτερο βάρος στη βελτίωση των αμοιβών, των συνθηκών εργασίας και της ύπαρξης εναλλακτικών επιλογών», δήλωσε σχετικά ο υπουργός Μεταφορών.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Διεθνή
ΕΚΤ: Απορρίπτει τις εκκλήσεις των τραπεζών για χαλάρωση των κεφαλαιακών απαιτήσεων
Διεθνή |

Παραμένει «αυστηρή» η ΕΚΤ με τις κεφαλαιακές απαιτήσεις των τραπεζών

Αδιάλλακτη παραμένει η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα αναφορικά με τις κεφαλαιακές απαιτήσεις των τραπεζών. Τα κεφάλαια δηλαδή που πρέπει να διακρατούν ούτως ώστε σε περίπτωση ενός οικονομικού σοκ να παραμείνουν βιώσιμες δίχως να στραφούν στις κρατικές ενισχύσεις. Μετά το 2008 και τη διάσωση των τραπεζών με τα χρήματα των φορολογουμένων, οι απαιτήσεις αυτές κατέστησαν πιο αυστηρές. […]